Milloin sairaalaan? Nytkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainiin ja jos vielä kerkeät lukemaan niin pidä puolias että jos ei ketään ala kuulumaan niin rohkeasti vain nappia painamaan ja muutenkin. Muista että ne kätilöt on sua varten etkä sä niitä! Vaikka toiset kätilöt mieluummin lorvii muualla kuin siellä missä pitäs olla.

Alkuperäinen kirjoittaja sopiva aika siis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Tosiaan aina näitä kysellään vaikka neuvo on että sairaalaan VASTSA KUN KIVUT OVAT NIIN KOVAT ETTEI ENÄÄ PYSTY OLLA KOTONA. Eri asia jos vuotaa verta tai muuta sellasta.
Zemppiä synnytykseen.

Me ollaan tehty 3 kertaa näin ja sairaalassa ehditty olemaan 30-45 min ennen syntymiä =)

Niin eli ette ole myöhästyneet ettekä turhia joutunut siellä makaamaan :)

Juu ei niin =)
Ja onneksi kaikki synnytykset menivät hyivn.

Mä lähtisin ehkä sinne sairaalan pihaan steppailemaan jos pystyy ja kirjautuisin sisälle vasta 00 jälkeen :D Se automatka kovien parin min välein tulevien suppareiden kanssa ei todellakaan ole kivaa! :|

Alkuperäinen kirjoittaja sopiva aika siis:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Tosiaan aina näitä kysellään vaikka neuvo on että sairaalaan VASTSA KUN KIVUT OVAT NIIN KOVAT ETTEI ENÄÄ PYSTY OLLA KOTONA. Eri asia jos vuotaa verta tai muuta sellasta.
Zemppiä synnytykseen.

Me ollaan tehty 3 kertaa näin ja sairaalassa ehditty olemaan 30-45 min ennen syntymiä =)

Niin eli ette ole myöhästyneet ettekä turhia joutunut siellä makaamaan :)

Juu ei niin =)
Ja onneksi kaikki synnytykset menivät hyivn.

Mä vielä tästä vähän parannan. Viimeksi ehdin sairaalaan 6 min. ennen vauvan syntymää. Eikä kotoa vartti sitä ennen lähtiessä tuntunut mitenkään kiireeltä.:)

tsemppiä ap!

mä ajattelin lähteä, jos onnistun, noin viikkoa ennen suppareita :D

esikoisen kanssa ei onnistunut, kun alkoi syntymään 10 pvää ennen laskettua. Aamulla tuumailin miehelle että outo olo, selkään sattuu. Jotain limatulpan tapaistakin tullut. Kävin neuvolassa heti aamulla, puoliltapäivin pääsin lääkärille. Teki tutkimuksen ja meinas että kannattaa lähteä, syntyy tänään tai viikon päästä... :D Ei pidetty hoppua, päästiin matkaan klo 17, sairaalapaikkakunnalla oltiin noin klo 24. Käytiin nukkumaan ja heräilin pitkin yötä, sitte tajusin että supistaa. Viideltä aamulla aloin kellottaa supistuksia ja ne tulivat 6min välein. Kuudelta aamulla sitten menin synnärille ja olin alkanut avautua ja ottivat sisälle :)

Lähdettiin siis 24 maissa ja ajomatka meni hyvin. Sairaalassa selvisi että oli vain 1 cm auki, mutta ottivat meidät sisään ja hetken päästä pääsimme saliin odottelemaan! Olen onnellinen että lähimme sillä pian supistukset muuttuivat tuskallisen kipeksi (automatka olisi niiden kanssa ollut helvettiä). Kipulääketabletit ei auttaneet, kipupiikki auttoi hieman joskus 1-2h sen saamisen jälkeen, mutta ei sekään kauan. Aamukuudelta sain epiduraalin ja olo on ollut auvoisa sen jälkeen (lääkettä lisätty 2 kertaa). Nyt menee oksitosiinitippa maksiminopeudella ja puhisen keinutuolissa. Palaan taas kertomaan... :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähdettiin siis 24 maissa ja ajomatka meni hyvin. Sairaalassa selvisi että oli vain 1 cm auki, mutta ottivat meidät sisään ja hetken päästä pääsimme saliin odottelemaan! Olen onnellinen että lähimme sillä pian supistukset muuttuivat tuskallisen kipeksi (automatka olisi niiden kanssa ollut helvettiä). Kipulääketabletit ei auttaneet, kipupiikki auttoi hieman joskus 1-2h sen saamisen jälkeen, mutta ei sekään kauan. Aamukuudelta sain epiduraalin ja olo on ollut auvoisa sen jälkeen (lääkettä lisätty 2 kertaa). Nyt menee oksitosiinitippa maksiminopeudella ja puhisen keinutuolissa. Palaan taas kertomaan... :)

Niin ajattelinkin että ei varmaan ole kovin pitkääle edistynyt, eka kertalainen luulee kipuja koviksi kun ei vielä tiedä millaisiksi ne supistuskivut viimeisiä senttejä avautessa yltyvär (siis potenssiin 10 vähintään).

Onnea loppumetreille, pian on toivottavsti vaavi sylissä

Niin ajattelinkin että ei varmaan ole kovin pitkääle edistynyt, eka kertalainen luulee kipuja koviksi kun ei vielä tiedä millaisiksi ne supistuskivut viimeisiä senttejä avautessa yltyvär (siis potenssiin 10 vähintään).

Onnea loppumetreille, pian on toivottavsti vaavi sylissä

Totta. Luulin kipuja koviksi, mutta eihän ne olleet mitään verrattuna siihen kun paikat aukesi 8 cm -> 10 cm.

Suloinen poikamme syntyi lopulta klo 19 jälkeen, joten perjantai 13. päivä oli todellinen onnenpäivä meille :) Synnytys oli kyllä ensikertalaiselle aika kaamea kokemus; ponnistusvaiheen alkaessa olin jo valmiiksi aivan uupunut univelasta, syömättömyydestä (lisäksi oksensin rajusti avautumisvaiheen aikana ja toisen kerran ponnistusvaiheessa) ja kivusta. Tein töitä kaikin voimin, mutta vauvaa en saanut ulos. Saliin ilmestyi lääkäri ja kaksi kätilöä lisää ja arvasin että nyt on ongelmia. Vauvan sydänäänet heikkenivät, minulle tehtiin eppari ja vauva vedettiin imukupilla ulos. Ponnistin 50 minuuttia tuloksetta :( Ehdimme sentään nähdä vauvan ennenkuin hänet kiidätettiin pois.

Onneksi aika pian saimme tiedon että vauva on kunnossa. Mies sai mennä mukaan seuraamaan vauvan punnitusta ja pesua ja sitten sain hänet hetkeksi viereeni puettuna. Rakastuin häneen heti! Hänet vietiin keskolaan ensimmäiseksi yöksi.

Olemme mieheni kanssa aivan pojan lumoissa. Minua vaan vaivaa valtava epäonnistumisen tunne, kun en saanut poikaa ponnistettua omin voimin ulos ja se, etten saanut häntä rinnalle heti synnytyksen jälkeen. Hän oli sydäntäraastava näky kun itki keskolan lämpikaapissa nenämahaletkuineen ja meidän piti jättää hänet sinne yksin yöksi.

Mutta tärkeintä on että suloinen pikkuisemme on kunnossa :) Kiitoksia kaikille tsempeistä ja onnentoivotuksista. Mitä useampi päivä synnytyksestä on kulunut, sitä vähemmän sitä enää ajattelen.

Olemme mieheni kanssa aivan pojan lumoissa. Minua vaan vaivaa valtava epäonnistumisen tunne, kun en saanut poikaa ponnistettua omin voimin ulos ja se, etten saanut häntä rinnalle heti synnytyksen jälkeen. Hän oli sydäntäraastava näky kun itki keskolan lämpikaapissa nenämahaletkuineen ja meidän piti jättää hänet sinne yksin yöksi.

Mutta tärkeintä on että suloinen pikkuisemme on kunnossa :) Kiitoksia kaikille tsempeistä ja onnentoivotuksista. Mitä useampi päivä synnytyksestä on kulunut, sitä vähemmän sitä enää ajattelen.

Onnea pienestä pojasta!

ja nuo epäonnistumisjutut unohdat ihan heti alkuunsa. Nyt ja heti. :)

Onnea :flower: ja kaikesta voi aina tuntea huonoa omaatuntoa, mut hei sähän sitä kannoit sisälläs ja se jos mitään on raskasta :D juu no mut kuitennii ihan turhaa tunnet minkäänlaista syyllisyyttä, eipä noita synnytyksiä voi ennalta tietää miten menee...Onnea vielä tuhannesti!

Paljon onnea pienestä pojasta! Mulla oli vähän samat fiilikset kun jouduttiin käyttään imukuppia, mut ne meni ohi. Unohda kokonaan, teit hienon työn siihen asti ja pääasia että vauva syntyi turvallisesti :)

Onnea! Mä kirjoitin silloin et perjantai 13. on teijän onnenpäivä :)
Ihanaa kuulla että kaikki hyvin. Ja mitään epäonnistumista ei synnyttämisessä tunneta, sähän olet pärjännyt LOISTAVASTI! :)

Uusimmat

Yhteistyössä