Milloin sait tietää että kaksoset tulossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LittlePeople
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä muistaakseni rv 8 eka ultra kuitenki ja täysi yllätys vaikka suvussa on useammat kaksoset, tyttö ja poika tuli.se selvisi vasta kun syntyvät vaikka yritettiin joka ultrassa tiirata en tosin halunnut tietää mutta lääkäri halusi mahd. riskien vuoksi

viikon 13 ekassa ultrassa sain tietää. Olin käynyt aamulla neuvolassa ja siellä kaikki ok, yhdet sydänäänet kuultiin. Neuvolatäti sanoi mulle jälkeenpäin, että hänestä tuntui että saattaisi olla kaksoset kun oli kohtu niin kovasti kasvanut noin alkuvaiheessa raskautta. Hän ei mulle kuitenkaan vielä puhunut asiasta.

Eka raskaus, luomusellainen mutta siitä huolimatta alitajunnassani aavistin että kaksi kullanmuruahan siellä :heart: :heart: Ultrassa kun heidät sitten näin liikkuvan, tunne oli suurenmoinen. Niin muuttui mun ja miehen maailma ihanalla tavalla :wave: :wave:

Rv 7+jotain kun kävin verenvuodon takia lääkärissä. Jännäsin kovasti onko yksi vai kaksi, aiemmin oli ultrattu kaksi munasolua (hormoonihoitojen takia), joten ei tullut yllätyksenä. Kyllä pisti elämän sekaisin =) :heart:

Puoliväliultrassa. Raskaus sujui ihan normaalisti, kasvoin kyllä aika vauhdilla... :D Kyllähän tutut visaili, että montas lasta on tulossa. Meille ei kyllä tullut mieleenkään. Meillä on suvussa kaksoset (tiettävästi vain yhdet), mutta aika kaukana, mun isän isotädit olivat kaksoset. On sitten pompannut muutaman sukupolven yli... :D

Rv 10 äitiysneuvolakäynnillä terveydenhoitaja tunnusteli kohtua mahan päältä ja totesi että tuntuu viikkoihin nähden suurelta eli on tulossa joko iso vauva tai kaksoset. Rv 15 ultrassa se sitten varmistui. Vaikka ultraan mennessä sen vähän osasi jo aavistaa, tuntui se silti uskomattomalta. :D Nyt sitten on uusi raskaus ja eka neuvolakäynti ja ultra vielä edessä, jännittää vähän että montako siellä on. Kun nyt olisi edes 1, hermostuttaa tää oireettomuus! :/
-kaksosten äiti, rv 8+3

Ekassa lääkärineuvolassa, kun lääkäri rupes yhtäkkiä kattomaan ultralla ja kyselemään onko suvussa kaksosia.. (mies on itte) :) että kyllä mielessä joskus kävi että joskus saatetaan vaikka kaksoset saada mut en ollut ajatellut siitä raskaudesta et voisko olla kaksoset.

Eilen sain tietää alkuraskauden ultrassa.. ihan sekasin vieläkin.
Mies työkiireiden takia ei päässyt ultraan mukaan joten siskoni oli seurana odotushuoneessa ja just ennen ultraan menoa tokaisin siskolleni että olisipa kiva soittaa miehelle ja sanoa että kaksi sikiötä näkyy ja niinhän ne sitten näky.. toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka.
Sydän äänet ei vielä eilen kuulunu sain uuden ajan viikon päähän.. nyt pitäisi viikko jännittää..

Yhteistyössä