Tuulimuna?

tanjakatriina

Uusi jäsen
14.03.2009
3
0
1
Moikka!
Olisiko tällä palstalla asiasta tietäviä.
Kävin tänä tiistaina alkuraskauden "sisäultrasa" koska halusin varmistua olenko oikeasti raskaana, koska työni on sellaista mitä ei voi siinä tilassa tehdä. Ultra tehtiin tosiaan emättimen kautta ja näkyi vain 1,9cm sikiöpussi, jossa ei ketään sisällä.. Lääkäri käski tulla 2vkn päästä uudestaan, jos vaikka viikot ei ihan kohdillaan tai sikiö vain pienikokoinen. Raskaustestin tein 20.2. jolloin eka testi heikosti positiivinen ja sitten semmoinen testi joka näyttää jo 4vrk ennen kuin menkat myöhässä ihan selkeesti positiivinen. Eli ultraan mennessä raskausviikkoja 6+4 tai sitten tasan 6 jos testi näytti ennen kun kuukautiset myöhässä. Mulla tosi sekava kierto enkä edes ole merkannut milloin viimeksi menkat, kun lasta ollaan ajateltu että tulee jos tullaksen. Nyt kyllä karmea olo kun kaikki raskauden oireet olleet monta viikkoa, rinnatkin suurentuneen jo koon verran, ja ei mitään tietoa onko kaikki turhaa.. Elikkäs olisko joku käynyt samoilla viikoilla ultrassa ja jos sikiöpussi samaa kokoa, niin näkyikö alkio jo sisällä??

Mulla just tuulimunaraskaus, jonka menen keskeyttämään huomenna. 6+5 näkyi noin 12 mm tyhjä sikiöpussi ja 8+2 sitten hieman vain suurentunut pussi (n.15mm) ja siis edelleen tyhjä.

Kiitoksia kommenteista!
Toivotaan että kaikki lopulta ok, mutta tämä odottaminen on tuskasta..
Tosiaan se kaihertaa ,kun sikiöpussi jo 19mm ja siellä ei näkynyt yhtään mitään, luulen et ton kokoisessa pitäisi näkyä edes pieni alku.

mun eka oli tuulimuna. kävin 6+5 ekan kerran eikä ollut kuin sikiö- ja ruskuaispussi. toka ei ollut, kävin 6+3. tuolloin oli syke ja alkio ja lääkäri sanoi, et syke näkyy 4 viikkoa hedelmöittymisestä, jos on näkyäkseen. eri asia sitten koska hedelmöittyminen on oikeasti tapahtunut eli voihan se olla ollut myöhemmin kuin luulit ...kuitenkin eka positiivinen testi asettaa tiettyjä rajoituksia...

mutta ei valitettavasti auta kuin odottaa. ...niin raskasta kuin se onkin. :hug: toivotaan parasta.

p.s. isot kirjaimet puuttuu, koska imettelen samalla tuota 6+3 ultrattua, nyt kolmeviikkoista neitiä. :)

Arvatkaa mitä, tosiaan semmonen tilanne että tasan 2vk sitten ultrassa näkyi vain tyhjä "sikiöpussi" ei ruskuaispussia, ei minkäänlaista vauvan alkua. No tänään sitten mentiin miehen kanssa uusintaulraan, minä oli jo asennoitunut tuulimunaan.. Vaan kuinkas kävikään, ruudussa näkyi 19,4mm vauva ja sykekin hienosti. Viikkoja 8+3 ja lääkäri (eri kuin ekalla kerralla) ihan äimänä ettei 2vk sitten näkynyt mitään! Minä oon itse edelleen aivan ulalla, mies onnesta soikea :) Lääkäri sanoi vielä ,kun toppuuttelin miestä että 12vk:n asti voi tapahtua mitä vain, että nyt kun ollaan syke ym nähty ulrassa keskenmenon riski häviävän pieni. No, minulla tämä jo neljäs lapsi (+ 2 keskenmenoa) joten en ihan vakuuttunut ole, mutta ihanaa kumminkin että kaikki kääntyi hyväksi, vaikka oli toivoton olo mennessä. Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville, näinkin voi käydä, vaikka luulee ettei toivoa ole!

Yhteistyössä