Milloin se uhkila -kasvatusmetodi alkaa toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

b

Vieras
Eli uhkailu-kiristys-lahjonta? Minkäikäisiin tuo alkaa tepsiä? Mikä ihme tepsisi meidän 2 veehen, kun välillä ei päästä ulos ollenkaan, kun ei tolle saa vaatteita päälle. Sitten itketään, kun ei saakaan mennä lumileikkeihin. Se on sellanen venkula, huutaa paniikissa, kiskoo vaatteita pois ja potkii ja huitoo.

Väkisin kun yrittää pukea, niin eihän siitä mitään tule. Pelkään että sitä sattuu, jos väkisin yritän jäykkää kättä hihaan taivuttaa. Piponhan se kiskoo heti pois, ja miten kummassa saa hanskat käteen kun toineen vaan huitoo?

annat siis lapsen määrätä, että mennäänkö ulos? ihan miten vaan.
totta kai ne kokeilee, ettei sais pukea. mulla on 4 lasta ja yks oli semmonen, että varmaan yhden vuoden puin sen ulos aina niin, että hän huusi. huuto loppu aina ku pääsi ulos. en ollu välittävinäkään koko hommasta. oikein reipas ja tottelevainen poika on tullu.

Mä en henkilökohtaisesti käytä noista yhtäkään.Ja mulla on hyvin vahva mielipide kyseisiin keinoihin.Meillä tuon pukemisen kanssa on erittäin harvoin mitään taisteluja.Kerran kun oli sanoin napakasti pojalle (2v) kun et anna äidin pukea, pue itse! Sit vaan nousin ja aloin pukea itseäni ja nuoremmaistani.Esikoisen huuto loppui kun seinään ja hämmästys tuli tilalle ja sit kun en kiinnittänyt häneen mitään huomioo niin se vaan alkoi pukemaan itse, kyseli et mikä sitten ja miten päin, mä kyllä autoin ja neuvoin ja tietysti kovasti kehuin kun puki hienosti itse.
Mäkin kyllä pukisin väkisin jos ois pakko lähteä johonkin enkä antais lapsen päättää.Toi on just sitä rajojen hakemista.

No eihän se huuto tossa ongelma olekaan, vaan se muu venkoilu. Jos mä sen väkisin puen, niin mun pitää oikeesti istua sen päällä ja retuuttaa sitä. Pelkään että siihen sattuu. Kun se pitää kättä tönkkönä, niin miten mä sen hihaan taivutan?

Yhteistyössä