Milloin tää kaikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä soitin neuvolaan heti kun plussasin :D Eka ultra on muistaakseni 10-12 viikolla... Ekalla käynnillä kysellään taustoista (sinun ja miehen), pissanäyte, hemoglobiini, verenpaine... Ja jotain tuota rataa...

Eka ultra riippuu ihan kotipaikastasi. Täällä on niskapoimuturvotus ultra on siinä viikoilla 11-12 ja sitä ennen ehtii yleensä olla yksi neuvolakäynti. Mä oon soittanut neuvolaan aika pian plussauksen jälkeen ja eka käynti on sitten ollut siinä kymppi viikon tienoilla.

Ekalla kerralla taidettiin ottaa verikokeet ja virtsakokeet perusteellisemmin. Ja muuten vaan juttelua kaikesta. :)

meillä jos soittaa heti plussan saatuaan, ne sanoo että soita aikaa uudestaan sitten kun viikkoja on 8, ilmeisestikkin keskenmenojen takia, ja ajan saa kuin viikkoja 9.

Riippune aika paljon paikasta.Mä olen tavannu käydä testissäkin neuvolassa ja samalla sitten olen saanu ajan jonnekin viikon 9 tietämille.
Eka ultra on täällä np-ultra viikolla 12 ja lisäksi on ultra noin viikolla 18-22 ja synnytystapa-arviossa viikolla 36 ultrataan myös.
Neuvolassa mitataan normaalisti verenpaine ja punitaan ja noin jokatoinenkerta otetaan hemoglopiini ja pissasta katotaan sokerit. Ihan ekoilla kerroilla ei kuunnella sydänaaniä tai mitata sf-mittaa, mutta viikosta 14 eteenpäin.
Kauheastihan se riippuu tädistä mitä siellä puhutaan jamitä siellä tapahtuu.

Yhteistyössä