Milloin tavallista jogurttia ja maitoa lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija

Vieras
Eli siinäpä kysymys tulikin. Sen tiedän, että 10 kk:n iässä saa alkaa totuttelemaan piimällä viilillä ja maitorahkalla. Mutta milloin voin aloittaa siirtymisen maitoon ja tavalliseen maustettuun jogurttiin. Ja pitääkö ne olla aina rasvattomia vaihtoehtoja?

Minulle sanottiin neuvolassa että 10kk alkaen voi hapanmaitotuotteita alkaa antaa lapselle (piimän, viilin, rahkan lisäksi myös jugurtti). Ja NOIN vuoden iästä tavalliseen maitoon.

Eikä tarvitse olla rasvatonta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Minulle sanottiin neuvolassa että 10kk alkaen voi hapanmaitotuotteita alkaa antaa lapselle (piimän, viilin, rahkan lisäksi myös jugurtti). Ja NOIN vuoden iästä tavalliseen maitoon.

Eikä tarvitse olla rasvatonta.

Meille sanottu samoin, mutta saatu myös alkaa antamaan maitoa.

Jogurttihan kuuluu hapanmaitotuotteisiin, joten sitä voi antaa jo silloin 10kk ikäisenä. Mutta maustettuja jogurtteja en itse anna lapselleni ennen kuin hampaat pestään kunnolla hammastahnan kanssa, ovat aika sokeripommeja. Maustan siihen saakka itse, marjoilla tai piltillä.
Tavallista maitoa voi antaa 1vuotiaasta alkaen ja kannattaa antaa rasvatonta, siinä ei ole pahoja eläinrasvoja.

Kiitos tiedosta, meillä oli 8 KK:n neuvolassa sijainen, joka ei ottanut asiaa puheeksi ollenkaan ja seuraava neuvolahan on vasta 1- vuotiaana. Kiitos vastanneille ja pippamamalle vinkistä.

Uusimmat

Yhteistyössä