V
vierailija
Vieras
Osaako kukaan sanoa milloin haava kannattaa tikata tai liimata? Mulla on n. 4cm pitkä 4-5mm leveä haava, ja sen Syvyys on noin 3mm. Mitenköhän kauan tällaisten arven katoamisessa menee?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onnistuukohan vielä? Haavan synnystä noin 20h.Haavan voi myös itse kiinnittää haava teipillä. Hae apteekista ja vedät sillä haavan reunat mahdollisimman kiinni toisiinsa. Ja annat teipin olla niin kauan kun paranee, haava umpeutuu. Mulla oli isompi haava ja sanottiin ettei välttämättä tarvitse tikata, teippi riittää. se meni sillä kyllä hyvin kiinni, tuli siistimpi arpi kun ne tikkausjäljet puuttuvat.
Onnistuu. Mulla oli sama juttu, iso haava mutta teippasin sen vasta juurikin 21 - 23 tunnin päästä. Mulla sulkeutui kyllä vielä hyvin.Onnistuukohan vielä? Haavan synnystä noin 20h.
Onko jo haavateippiä? Kipaise äkkiä hakemaan.Onnistuukohan vielä? Haavan synnystä noin 20h.
Saakohan sitä peruskaupoista kun apteekki ei taida olla auki?Onko jo haavateippiä? Kipaise äkkiä hakemaan.
Ei saa. Eli et ehdi teippaamaan. Huomenna voi kyllä olla jo myöhäistä. Voit tietysti mennä päivystykseen nyt niin teippaavat sen sielläSaakohan sitä peruskaupoista kun apteekki ei taida olla auki?
Nonnii, onnistuukohan millään muulla teipillä teipata väliaikasesti kun ei viitsis päivystykseenkään mennä..Ei saa. Eli et ehdi teippaamaan. Huomenna voi kyllä olla jo myöhäistä. Voit tietysti mennä päivystykseen nyt niin teippaavat sen siellä
Oiskohan sähköteipistä mitään apua?Nonnii, onnistuukohan millään muulla teipillä teipata väliaikasesti kun ei viitsis päivystykseenkään mennä..
No ei oikein. Haava aukeaa sitten kun vaihdat teipin. Ja muu teippi saattaa ärsyttää haavaa.Nonnii, onnistuukohan millään muulla teipillä teipata väliaikasesti kun ei viitsis päivystykseenkään mennä..
Suljin haavan nyt sillä sähköteipillä, katsotaan tuleeko mitään!No ei oikein. Haava aukeaa sitten kun vaihdat teipin. Ja muu teippi saattaa ärsyttää haavaa.
On pysynyt yllättävän hyvin.onko teippi pysynyt?
Ei oikeen kehtais tän asian takia..Kannattaa lähteä lekurissa käymään siinä kohtaa, jos pitää edes miettiä tämmöistä asiaa
Taitaa tässäkin käydä niin että ihoon jää puolensentin levyinen pitkä viiltohaava.Haava ei välttämättä enää tartu niistä pinnoista yhteen. Itse jäin kerran arpomaan ja niinhän siinä kävi että ruma jälki jäi. Tuttavalla joutuivat viiltämään uudet pinnat haavaan ja ompelivat kiinni sitten.