Milloin tuulipukua on sallittua käyttää, ettei se ole junttimaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsabubabu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsabubabu

Vieras
Niin, siinä otsikossahan se kysymys tulikin. Eli saako esimerkiksi koiran kanssa lenkkeillessä käyttää lenkkareita ja tuulipukua syksyllä ja keväällä? Vai mitä te trenditietoiset koiranomistajat puette päällenne lenkille? Mulla tulee verkkareissa kylmä, jos vaikka tuulee. Nii ja mä en juokse koiran kans, vaan kävelen reipasta tahtia. Jalat tulee kipeeks jostain perustennareista, tarvii olla lenkkarit. Mut oonks mä sit ihan hirvee juntti kun tuulipukua käytän lenkillä. Se nyt on tullut jo selväksi, että leikkipuistoon ei ole soveliasta laittaa tuulipukua, muutamia ketjuja lukeneena.

Joo, ja on huumorilla tämä alotus tehty ;).

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
avoveneellà liikuessa (ei kesàheltààllà)

No mitä sitten voi pukea tuulisella ja ehkä hikuan sateisellakin säällä lenkille? Lämpötila jotain nollan ja maks viidentoista-asteen välillä. Sadetakki pikkuisen hiostava reippaalla lenkillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Tuulipukua käytetään silloin kuin tuulee :headwall: :headwall: :D

No eikä! Ei ole kaikissa tuulisissa tilanteissa sallittua :D Olen lukenut palstaa! Siksi nyt haluan selvyyden tälle asialle ennen kuin tulee välikausi :D

Mulla ei ole koko aikuisiälläni ollut ainuttakaan verkkapukua, koska en sellaista tarvi. Olen aina farkuissa tai jossain vastaavissa housuissa pihalla, kun on ns. verkkarikeli. Tuulipukuja on 2 ja kovassa käytössä :) Terveisin junttimamma :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mitä sitten voi pukea tuulisella ja ehkä hikuan sateisellakin säällä lenkille? Lämpötila jotain nollan ja maks viidentoista-asteen välillä. Sadetakki pikkuisen hiostava reippaalla lenkillä.

Otat sen avoveneen vaan matkaan niin lenkki pelastettu! :)

No eikä! Ei ole kaikissa tuulisissa tilanteissa sallittua :D Olen lukenut palstaa! Siksi nyt haluan selvyyden tälle asialle ennen kuin tulee välikausi :D

Kyllä on! Luota minuun.. Sateisella kelillä sen täytyy olla punainen ja puolipilvisellä kelillä sininen. Ei ku sininen on poikienväri? Jostain luin ihan oikeat etikettisäännöt.. Koitan löytää linkin! :) :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Otat sen avoveneen vaan matkaan niin lenkki pelastettu! :)

Okei, selvä! Ja koira uimaan viereen, se onkin varmasti hyvää liikuntaa koiralle! Kiitos tästä ideasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Justiinsa näin ja tennissukkia silloin kun pelataan tennistä. Yksinkertaista!

Kyllä vain! Eikö kukaan muka tiennyt tätä?? :o Sadetakki silloin ku sataa? Laskettelutakki kun laskettelee? :attn: Hellemekko kun on helle?

Tuulipukua voi käyttää ihan milloin haluaa, jos kokee sen hyväksi ja tarpeelliseksi. En mä ainakaan jättäisi jotain asua käyttämättä sen takia, että joku toinen kokee sen junttimaiseksi.

http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Tuulipuku+p%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4+naimisiin/HS20070907SI1AM0162e

HUOM! Tuulipuku ei ole enää häpeä! :attn:
http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2009/05/tuulipuku_ei_ole_enaa_hapea_760632.html

Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Tuulipukua voi käyttää ihan milloin haluaa, jos kokee sen hyväksi ja tarpeelliseksi. En mä ainakaan jättäisi jotain asua käyttämättä sen takia, että joku toinen kokee sen junttimaiseksi.

Tottakai voi käyttää milloin vain, sehän on selvä. Mutta milloin voi käyttää, jottei se ole junttimaista VAI onko se jopa aina junttimaista. Siitä oli nyt kysymys ;).

kun tulee tarpeeksi vanhaks niin ei enää välitä siitä mitä toiset ajattelee, eli pidän ihan silloin kun mua huvittaa ja minä koen sen oikeaksi asuksi. mulla on aivan sama jos joku on coctailpuvussa samassa paikassa kuin toinen tuulipuvussa, so what?

Tuulipuku on juuri ihanteellinen asu sellaiseen keliin lenkille. Junttia on pukeutua farkkuihin ja ns parempaan takkiin jos keli on huono ja jalan liikkeellä. Tuulipuku pitää tuulen ja sade valuu sileää kangasta pitkin maahan imeytymättä sen läpi. Tuulipukua pilkkaavan ulkoilijan tavalliseen ulkotakkiin ja farkkuihin sade imeytyy kastellen ne läpimäräksi ja kun vielä tuulenpuuska tunkeutuu märkiin vaatteisiin niin varmasti palelee ja kyllä pilkka ja hymy hyytyy.

Jotain ketjua lukiessani mieleeni tuli, että kun ketään ei ole kotona. Lukitse ovet, vedä verhot eteen, varmuuden vuoksi sulje myös puhelin. Sammuta valot. Sujahda tuulipukuun. Ryömi (siltä varalta jos joku kurkisteleekin verhojen välistä) vessaan. Lukitse ovi, sammuta valot. Ja nauti tuulipuvun mukavuudesta.

juuh ja ihan vaan huumorilla niin ei tartte vetää hernettä nekkuun :D

Yhteistyössä