Milloin "uskalsitte" lähteä ulos ilman vaippaa kuivaksiopettelevan lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja indiid
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

indiid

Vieras
Meillä tuo neiti kotona aika hyvin jo käy potalla pissalla, jos muistaa muistutella asiasta ja viedä potalle. Jos on vaippa niin pissaa ihan varmasti siihen eikä ilmoita milloin on hätä. Jos jonnekin reissuun on lähdetty niin olen laittanut vaipan, mut kysymys kuuluu siis että missä vaiheessa voisi lähteä ilman vaippaa? Pissatan kyllä aina ennen lähtöä ja toisinaan vaippa saattaa olla kuiva kotiin tullessa.

Me ollaan menty sitten, kun osaa ilmoittaa että pissahätä. En ole itse sitä tyyppiä, että jaksaisin kauppareissulla joka hyllyvälissä kysellä pissattaako, ja jos, niin etsiä kiireesti vessaa. Tottakai ennen lähtöä pissalle, mutta meillä on myös autossa potta, ja monet pissat ollaan parkkipaikalla tehty :)

Mä olen sitä mieltä, että lapsi on kuiva sitten kun se ei tee mitään siihen vaippaan, vaikka se sillä olis, vaan pyytää itse päästä potalle mieluummin. Toki on eri asia, jos lapsi ei malta mennä pissalle ja vahinkoja aina sattuu, joten pakkohan se on välillä muistuttaa asiasta. Mä lähdin liikkeelle ilman vaippaa sitten, kun lapsi osasi itse sanoa hädän. Oli silloin tasan kaksi. Jotkut aiemmin, jotkut myöhemmin. Pitemmillä kaupunkireissuilla oli housuvaippa ja silti käytiin aina pissalla kun hätä tuli. Sitten kun ei aikoihin ollu reissuillakaan tehny vaippaan edes vahingossa, niin vaippa jäi...turha siitä on stressia ottaa.

meillä käydään kotona reippaasti potalla, päiväunilla ja yöllä on vaippa...päikyiltä herätessä välillä on kuiva, yöunilla aina märkä. Nyt ollaan harjoteltu olemaan ilman vaippaa kodin ulkopuolella...kyläreissuilla ja lyhyillä kauppareissuilla vaipatta, kunnon ulkoilulenkeille laitan vielä vaipan. Päiväkodissa iltapäiväulkoilulle eivät ole laittaneet vaippaa jos olen tulossa puolen tunnin sisään hakemaan kotiin.

Meillä mentiin ilman vaippaa viime kesänä 2-vuotiaana aina sillon jos ei olisi ollut katastrofi jos pissi olis tullukin housuun. Prismassa oli laukussa harso ja pikkuhousut siltä varalta et olis joutunu kuivaushommiin, mut ei tainnu muualla sattua vahinkoja kun omassa pihassa ja kerran kylässä.

Yhteistyössä