Milloin vatsikset palautuu synnytyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahis

Vieras
niin.. siinäpä se tulikin..
Ja milloinhan vatsoja voi alkaa reenaamaan.. olen kuullut että jos aloittaa vatsojen teon ennen kuin "vako on ummessa" , tulee/jää möhömaha.
Tottako?
kiitos jo etukääteen!;)

tunnet sen raon kun menet selälleen lattialle jalat koukussa jalkapohjat lattiassa. sit laitat kaks sormea joko navan ylä- tai alapuolelle ja sitten kohotat päätä. jos tunnet sormissa raon, lihakset ei ole vielä palautuneet. mulla meni puoli vuotta. aikaisempien synnytysten jälkeen olen aloittanut liian aikaisin, joten pieni, pysyvä pömppö on.

no jos sulla misty on palautunut, veikkaan et eka laps ja sulla ollu pieni maha.
mut mulla useampi lapsi, yli4kilosia, ja synty tosi pienen ajan sisään, ja maha oli iso molemmista... joten ainakin tässä tapauksessa on vako vatsiste välis ja iso onkin.

pohdin vaan kauankohan joudun odotella että tää menee umpeen???

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Syviä vatsalihaksi mulle sanottiin, et saa tehdä, varovasti.

Joo niitä saa tehdä myös raskausaikana.

Mä en tiennyt, oisko saanut, mutta mulla on semmonen tapa niitä aina tehdä ihan seistessä ja kävellessä silleen kevyesti. Ei se niitä tietty treenaa, mutta ainakin löydän ne tahtoessani. :D

11kk ja yhä on noin 2cm vako jäljellä... niisk! Porukka onnittelee kadulla kun luulee että mä olen paksuna. Kilot lähti mutta maha jäi. Miten niitä syviä vatsalihaksia tereenataan?

Alkuperäinen kirjoittaja niisk:
Miten niitä syviä vatsalihaksia tereenataan?

Esim niin, että seisten tai selällään maaten vedät napaa kohti selkärankaa ilman, että hengitys pysähtyy. Samalla kannattaa ehdottomasti jännittää myös vatsanpohjan lihaksia, eli niitä ns. pidätyslihaksia. Jännität lihakset, lasket kymmeneen ja rentoutat. Tuota toistat, jossain vaiheessa voit alkaa laskea kahteenkymmeneen jne. Ja ensin kannattaa kokeilla löytää lihakset selällään maaten, ja kun ne löytää helposti, siirtyy tekemään harjoituksia seisten - vaikka ruokaa laittaessaan tms. :)

Yhteistyössä