Milloin vauvlle tarvikkeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiivivaavi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiivivaavi

Vieras
Raskaana ollaan ja ihan alkumetreillä...Mutta kovasti mietityttää että milloinkas sitä "uskaltaisi" alkaa hommaamaan vauvalle tarvikkeita?Joudutaan ostamaan kaikki uutena kun ei lähipiirissä ole ketään keneltä saisi.Iso summahan niihin menee niin saisi vähän jaettua tuota menoerää.
Olisi kiva jos kertoisit milloin ostit/hommasit ja mitä?

Onnea!
Jos olet ihan alkumetreillä niin sinullaon hyvää aikaa hankintoihin. Pieniä vauvan vaatteita kannattaa etsiä ja kiertää kirppareilta. Esim. MLL:n paikallisyhdistykset ja monet muutkin järjestävät lastentarvikekirppareita, niissä tekee hyviä löytäjä. Ja säästät pitkän pennin.
Pinnasänky ja muita isompia juttuja kannattaa katsella Kaksplussan tai vauvan nettikirppareilta. Samoin vaunuja jos et ihan uusia halua hankkia.

varmaan tais olla tossa vko 22-25 kun uskaltautu.. kaikki oon ostanut käytettynä, huutonetistä, vauvalehden ja tän sivuilla on nuo myynti osastot ja kirppareita voi kiertää ja neuvolan ilmotustaululta bongata, pinnis saatiin kaverilta ny viikkoja 36+6 ja hyvin on kaikki aikalailla kasassa ainakin isot, rahaa menny vain about 100? syöttötuoleja yms. myöhemmänajan juttuja en ole vielä hankkinut, mulla on kahdet vaunut kahdet turvaistuimet, pinnis, leikkimatto (tuli samaan pakettiin hoitopöydän kanssa) kantoliina, hoitopöytä on kylppärimallia, mihin kuului myös amme. Äitiyspakkauksessa on aikapaljon kaikkea, ostin siihen semmoisen reunaliinan että äp on sit ensisänky. Nyt vasta ruvennu kattelemaan lisää vaatteita, niillä äp:n vaateilla varmaan pääse alkuun, ei varmaan ihmeitä tuu enää ostettua.Hankkii sit sitä mukaa mitä tuntuu tarvitsevan ku lapsi syntyy..

Mä uskaltauduin puolenvälin jälkeen hankkimaan isommat jutut. Ja jos nettikirpparit ei innosta (kuten minua ei) myös paikallislehtiin ja vaik neuvolan ilm.taululle kannattaa laittaa ostoilmoituksia. Siis jos haluaa päästä halvemmalla. Jotkut välttämättä haluaa lapselleen vain uutta mut käytännön elämässä ei mitään väliä onko vanut, sänky, syöttis tai rattaat käytetyt. Varojensa mukaan!

Suosittelen huuto.nettiä. Itse olen ostanut suurimman osan tavaroista pikku hiljaa huutiksesta. Rattaat tilasin halvalla Saksasta. Vaatteet kannattaa mieluummin ostaa kirpputoreilta kuin huutiksesta. Huutiksesta olen jotain vaatteita ostanut enkä ole ollut kovin tyytyväinen. Jotain tietenkin kannattaa ostaa uutena kuten patja pinnasänkyyn ja turvakaukalo.

Mun esikoinen synty syyskuussa ja heinäkuussa miehen loman lopussa käytiin ostamassa sänky, vaunut ja kaukalo ym isompaa uutena. Sit vähän myöhemmin ostin pari vaatetta. Mä oon vähän taikauskoinen, niin en ostiskellut paljoa. Tosin sain vaatteita aika paljon kaverilta. Eikä niitä ihan pieniä kannata hirveesti ostaa kun vauvaa kattomaan tulevat tuo niitä kuitenkin. Pari ihan pientä vaatekokonaisuutta riittää siihen asti että saa ne ekat saadut ihanuudet käyttöön. Onnea vauvan odotukseen!

Kirppiksiltä löytyy paljon hyvää tavaraa, ei kaikkea tartte ostaa uutena. Samoin huuto.netissä paljon hyvää tavaraa. Me hankittiin vauvan tavarat vasta kuukausi ennen laskettua aikaa. Vauva ei ihan heti tartte pinnasänkyä, vaan vauva voi nukkua ensin äitiyspakkauksen kopassa. Kun saatte äitiyspakkauksen, siitä näkee mitä ei ainakaan tartte hankkia. Onnea odotukseen!

mul oli esikkoa odottaessa kaikki valmiina jo puoles välis. Ainoastaa vaunut ostettiin n. kuukaus ennen la. Nyt melkee kaikki on jo valmiina, niin ihan rahavarojen mukaa ostan uutta ja myyn vanhaa. Siis jos jää tilistä ylimääräistä, niin sit päätän et mikä vanhoist tarvikkeist on huonoin ja ostan uuden tilalle...