Milloin voi alkaa iloita raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "meikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"meikku"

Vieras
rv 7+3 vasta ja uskon ja toivon että kaikki menee hyvin.
2 lasta on jo ennestään ja raskaudet sujuneet hyvin.

Alkuraskauden ultraa ei olla tehty,eikä sitä saa:( rv 12 pääsen sairaalaan ultraan ja joihinkin kokeisiin.
Sinne astiko pitää jännittää??

Mä kyllä iloitsin heti plussan jälkeen,mutta alkuraskauden ultran (rv 6+2) jälkeen uskalsin iloita "varmemmin".Sen jälkeen kerottiin uutista toisillekkin.Toki sisko sanoi jo ennenko itse plussasin,että "oot raskaana",iltariennossa ei juominen maistunut..

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Nauttia kannattaaai heti! Ensin on keskenmenon riski, sitten kaikki poikkeavuuksien riskit, listeria riskit, kohtukuoleman riski, synnytyksen riskit, kätkytkuoleman riski yms....

Ala nauttimaan vaan heti. Ei elämästä tule mitään jos ei uskalla nauttia, vaan pelkää koko ajan jotain riskejä. Eikö voi vaan iloita ja surra sitten jos jotain tapahtuu. Ei se etukäteen sureminen auta mitään.

Mä jännitän edelleen kaikkea mikä voi mennä pieleen ja meneillään on rv 35. Siitä huolimatta kerroin läheisille heti plussan jälkeen. Mulle on tärkeää että he tietävät myös sen jos joku menee pieleen.

Aina olen heti iloinnut. Tiedostan hyvin keskenmenon riskit yms,mutta siitä huolimatta olen onnistunut iloitsemaan. Toki ilon tunne on voimistunut ultrien jälkeen,kun on nähnyt että kaikki on hyvin. Raskaudessa ei ole olemassa mitään varmoja viikkoja koskaan,aina voi tapahtua ihan mitä tahansa. Täytyy vaan ajatella niin,että toive on että kaikki menisi hyvin,mutta sitten jos ei menekään niin sitten mietitään asiaa uudelleen. Turha stressaaminen ei tee hyvää kellekään. Pääsisitkö muuten yksityiselle ultraan?

Itse iloitsin heti kun sain testiin plussan, mutta joka päivä on voinut olla pieni huoli että onhan vauvalla kaikki ok ja on hengissä. Rv:tä nyt 34+4.
En myöskään panikoi asiasta ennenkuin on todella tarvetta hätäillä.

Yhteistyössä