Milloin voi laittaa kurpitsalyhdyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kurpitsa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ainakin juhlittiin jo viime viikonloppuna, oli lapsilla diskokin. Mun mielestä Halloweenia pitää juhlia silloin kun se oikeasti on. Se on amerikkalainen juhla, ja siellä se on 31.10. joten mun mielestä se on sillon täälläkin. Mutta laita vaan kurpitsalyhty pihalle, mitäs sen on väliä, hienohan se on pimeessä joka tapauksessa!

Halloween ja Suomessa juhlittava pyhäinpäivä on mielestäni kaksi eri asiaa, ja niillä on ymmärtääkseni erilaiset merkitykset ja taustat, joten en pitäisi tätä päivää suomalaisena Halloweeninä...

[QUOTE="mä";22389119]Meillä ainakin juhlittiin jo viime viikonloppuna, oli lapsilla diskokin. Mun mielestä Halloweenia pitää juhlia silloin kun se oikeasti on. Se on amerikkalainen juhla, ja siellä se on 31.10. joten mun mielestä se on sillon täälläkin. Mutta laita vaan kurpitsalyhty pihalle, mitäs sen on väliä, hienohan se on pimeessä joka tapauksessa!

Halloween ja Suomessa juhlittava pyhäinpäivä on mielestäni kaksi eri asiaa, ja niillä on ymmärtääkseni erilaiset merkitykset ja taustat, joten en pitäisi tätä päivää suomalaisena Halloweeninä...[/QUOTE]

Halloween ei ole amerikkalainen juhla vaan lähtöisin euroopasta. Mutta tosiaan amerikassa ja muualla sitä juhlittiin jo viime sunnuntaina, viimeinen päivä lokakuuta.

Yhteistyössä