Millon on äidin vapaapäivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ai vähän väsynyt äiti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ai vähän väsynyt äiti.

Vieras
Mies on töissä ja sillä on viikonloppuisin vapaapäivät, minä vaan teen samoja asioita oli arki tai pyhä. Kyllähän mies auttaa minkä pystyy. Mitään en voi harrastaa, mies tekee 12 tuntista työpäivää. Haluisin ulkoilla yksikseni, mutta ei ole arkena mahdollista, mies tulee töistä vasta kuuden aikoihin, syö ja sitten onkin kohta lapsilla iltapalaaika. Vauvalla oli ja on vissiin vieläkin koliikkia, ikää kohta 6kk. Ainaista kitinää ja an vaan enää jaksais kuunnella. Ei nuku ulkona vaunuissa jos ei työnnä tai heiluttele, sisällä onneks nukahtaa omaan sänkyyn hyvin. Pihahommia pitäis tehdä, mutta mites teen kun vaunuja pitää työntää. Joo, turhaa vinkumista, mutta olen vaan niin väsynyt tuohon vauvan huutamiseen. Meillä on toinenkin lapsi ja hänen kanssaan olisi kiva tehdä kaikkea, mutta mites teen kun yks vaan huutaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sitä odotellessa:
Kerran vuodessa äitienpäivänä! Eli nyt sunnuntaina! :D

Mulla sama ja tänäkin vuonna se on siirretty viikolla eteenpäin :D.

T: 99% yh eli yrittäjän puoliso (ja tämä yrittäjä tekee töitä 6-7 päivänä viikossa)

Kannattaisi ehkä puhua miehen kanssa, onko pakko tehdä noin pitkiä päiviä?? Nyt kesän tullen voi ulkoilla ihan hyvin myös myöhemmin illalla kun on valoisaa mikäli jaksat. Syksyllä varmaan jo helpottaa, kun vauva kasvaa koko ajan ja yleensä koliikkikin menee aikanaan ohi. Jakamista!

Anteeksi tämä typerä vastaukseni, mutta olisko kannattanut miettiä tätä ENNEN lasten syntymää? Vähän tyhmää tehdä pienellä ikäerolla lapset, jos ei jaksa. En ole itse sen parempi äiti kuin sinäkään, mutta tiedostan oman jaksamiseni enkä olisi halunnut montaa lasta putkeen. Siksi meillä on isompi ikäero.

Äidillä ei kyllä taida olla vapaapäivää. Odota muutama vuosi niin helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Anteeksi tämä typerä vastaukseni, mutta olisko kannattanut miettiä tätä ENNEN lasten syntymää? Vähän tyhmää tehdä pienellä ikäerolla lapset, jos ei jaksa. En ole itse sen parempi äiti kuin sinäkään, mutta tiedostan oman jaksamiseni enkä olisi halunnut montaa lasta putkeen. Siksi meillä on isompi ikäero.

Meillä taas on helpompaa nyt kun lapset ovat hieman isompia. Vaikka on pieni ikäero, niin he taas leikkivät keskenään, eikä äidin tarvitse niin olla tekemässä heidän kanssaan, vaan voi suorittaa normaaleja kotitöitä

Voi kun saisi ,nyt kun on flunssa ja kamala väsymys ja nuppi tukossa, sairaslomapäivän ettei tarttis nousta sängystä ja pelätä että tärykalvot puhkee tai pää pamahtaa kun lapset kiljuu. Ei tarttis viihdyttää lapsia vaan sais nukkua tämän olon pois.

Pah, mitä ne sellaset vapaapäivät on. Ukko lähti lasten kanssa ulkoilemaan, kun minä päivällä kävin niiden kanssa kylästelemässä, vähän kuin virikkeenä ja mukavana tekemisenä. Sitten tein ruoan ja laitoin lapset päiväunille. Mut just ennenkuin mies lähti lasten kanssa ulos, kysyi "Mitä sinä sitten teet täällä?" Eiköhän se asian ydin tule tuossa selväksi: jos isä menee lasten kanssa ulos, täytyy äidin vähintään siivota koko talo tai tehdä jotain järkevää, lepohetki on nou nou!

Tokaisin kysymykseen, että no ajattelin vain olla, olen kyllä mielestäni sen ansainnut!
Ihan kauheeta, jos joutuu menenmään lasten kanssa ulos ja akka vaan on, vissiin... Hohhoi.

Jos mies ei pysty auttamaan sinua, pystyisitkö ottamaan kotiapua? Vaikkapa MLL:n tai Pelan kautta? MLL:n lastenhoitaja maksaa jotain, mutta Pelastakaa lasten kautta saatu ystävä toimii vapaaehtoisuuden periaatteella.

Minä olin viisi vuotta sitten TOSI väsynyt ja parasta mitä me saimme, oli ystävä joka ulkoili lasten kanssa. Sain nukkua hetken tai hoitaa asioita. Hän on painonsa arvoinen kultaa ja ystävämme edelleen!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

4vuotta on ikäeroa... ja ton esikoisen jaksaisin, mutta en tota vauvan jatkuvaa itkua, koliikkia!!!!!

Eikös mies voi huolehtia lasten iltapalasta, niin voisit harrastaa illalla kun mies on kotona. Ainakin mä tekisin niin.

Mulla nyt lapset 8 v ja 12 v ja kyllä voin harrastaa mitä haluan, käydä salilla ja lenkillä yms. Ettei sitä tarvitse kahtakymmentä vuotta odottaa. Mutta kieltämättä, tuotahan se pienten lasten äitien elämä on. Ei se kuitenkaan vuositolkulla kestä, lapset kasvaa koko ajan. Aikansa kutakin.

En jaksa illalla enää mitään. Toi vauvan huuto vie voimat ja hermot. Esikoisella ei ollut mahavaivoja, muutenkin oli hymyileväinen vauva, toisin niinkuin tää toinen....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En jaksa illalla enää mitään. Toi vauvan huuto vie voimat ja hermot. Esikoisella ei ollut mahavaivoja, muutenkin oli hymyileväinen vauva, toisin niinkuin tää toinen....

Ymmärrän kyllä sua, meillä esikoinen oli se koliikkivauva, joka vaan huusi koko ajan. Synnytys oli pitkä ja tuskallinen ja toipuminen vei noin 3 kk. Olin masentunut enkä halunnut hoitaa vauvaa ollenkaan, itse asiassa minulle olisi ollut aivan sama vaikka vauva olisi viety pois ja sanottu, etten saa sitä takaisin.

Siltikin hankin toisen lapsen, pitkän harkinnan jälkeen tosin. Myös meillä lapsilla 4 vuotta ikäeroa. Kuopus olikin sitten se "helppo" vauva, joten ei onneksi tullut samanlaisia ongelmia hänen kanssaan.

Olisitko masentunut? Kuulostaa vaan niin tutulta... Otapa asia puheeksi neuvolassa, sekin voi helpottaa kun saa puhua siitä. Voimahalit sulle, toivon että tilanteesi helpottaisi pian!

Yhteistyössä