Millon ootte antaneet lapselle oman kotiavaimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HyväJuttu:
Kiva kuulla, ettet ole tehnyt tällaisesta asiasta lapsesi elämästä helvettiä - kuten oma äitini ja isäni tekivät. En koskaan unohda sitä kauhun hetkeä kun kesken leikkien tajusin, ettei minulla ole enää avaimia. Kirjoitin päiväkirjaankin rukouksia, että avain löytysi, jotta en saisi taas vanhempieni vihoja niskaani. Ja tuntui, että mitä enemmän asiaa pelkäsin, sitä enemmän sitä tapahtui... Vaikka asia kuulostaa pieneltä, se oli aivan kauheeta ja muistan sen aina.
Mulla on milloin mitäkin hukassa itsellänikin. Nyt kadonneista tiedän, että jossain täällä kotona remontin keskellä ne ovat. Löytyvät sitten aikanaan. Mulla saattaa hyvinkin tippua ulkona taskusta tavaraa enkä mä edes istu maassa. Ei tarvitse olla mitenkään huithapeli, kun avain jo tipahtaa jonnekin taskusta ja hitollako sitä enää jostain ulkoa löydät. Aikuinenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kiva kuulla, ettet ole tehnyt tällaisesta asiasta lapsesi elämästä helvettiä - kuten oma äitini ja isäni tekivät. En koskaan unohda sitä kauhun hetkeä kun kesken leikkien tajusin, ettei minulla ole enää avaimia. Kirjoitin päiväkirjaankin rukouksia, että avain löytysi, jotta en saisi taas vanhempieni vihoja niskaani. Ja tuntui, että mitä enemmän asiaa pelkäsin, sitä enemmän sitä tapahtui... Vaikka asia kuulostaa pieneltä, se oli aivan kauheeta ja muistan sen aina.
Mulla on milloin mitäkin hukassa itsellänikin. Nyt kadonneista tiedän, että jossain täällä kotona remontin keskellä ne ovat. Löytyvät sitten aikanaan. Mulla saattaa hyvinkin tippua ulkona taskusta tavaraa enkä mä edes istu maassa. Ei tarvitse olla mitenkään huithapeli, kun avain jo tipahtaa jonnekin taskusta ja hitollako sitä enää jostain ulkoa löydät. Aikuinenkaan.

Niinpä. Et tiedäkään miten monta kertaa piti lähetä iltamyöhälläkin etsimään jostain pellosta jotain avainta... kun pakotettiin.

Niinpä. Et tiedäkään miten monta kertaa piti lähetä iltamyöhälläkin etsimään jostain pellosta jotain avainta... kun pakotettiin.
Kurjaa :( Olen mäkin päiväsaikaan lähettänyt lapsen katsomaan, josko avain olisi jossain taloyhtiön leikkipaikalla ja illemmalla lähtenyt mukaan. Mutta jos ovat olleet esim tuolla lähimetsässä leikkimässä, niin se on ollut avaimen menoa sitten se. Jos mä hukkaan avaimen matkalla työpaikka-koti, niin en tasan tarkkaan lähde sitä etsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Meillä ei ole lapsilla ollut koskaan, ei koti eikä fillarinavaimia ja vanhin täyttää jo 14v :whistle:
Täällä häviäisi aivan takuulla fillari koulun pihasta, jos se ei olisi lukossa. Siis fillari.

Meillä tosiaan täällä "lintukodossa" voi hyvin jättää fillarit lukotta koulun pihaankin.

Ja joku kotiavaimistakin puhui, niin muuten meillä on aina ovet auki, mutta jos pidemmälle lähden, niin laitan avaimen jemmaan lapsia varten, josta voivat sen ottaa, kun koulusta tulevat.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja HelgaP:
Ekalla luokalla...ja kyllä, niitä on matkan varrella hukkunut kun neiti taivaanrannanmaalari opetellut kantapään kautta pitämään huolta tavaroistaan :D

Samaa aavistelen tosiaan tämänkin neidin kohdalla. :)

Mä osasin aavistella asiaa aikoinaan myös, tytsy kun on äitiinsä tullut
;)

Kurjaa :( Olen mäkin päiväsaikaan lähettänyt lapsen katsomaan, josko avain olisi jossain taloyhtiön leikkipaikalla ja illemmalla lähtenyt mukaan. Mutta jos ovat olleet esim tuolla lähimetsässä leikkimässä, niin se on ollut avaimen menoa sitten se. Jos mä hukkaan avaimen matkalla työpaikka-koti, niin en tasan tarkkaan lähde sitä etsimään.

Tämä on ihan hyvä lukea, että miten muilla menee tai on mennyt asiat. Itse luulin lapsuudessani, että olen ihan epäonnistunut luuseri, mutta nyt olen aikuisena tajunnut, että ehkä vanhempani käyttäytyivät jostain syystä väärin. Ja olin sen uhri. On paaaljon muitakin asioita, joiden ajattelusta tulee edelleenkin paha olla. Ja nykyään tiedän, että se ei kaikki ei ollut normaalia, en syytä enää itseäni.

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Ei ihan turussa mutta saman tapaista väkeä täällä on :)

No niin on. Palstallakin muutama Turun klingoni tai mikä lie seikkailee. :xmas:

Tuollainen lukko löytyy jos ihmettelet

http://www.lukkoareena.fi/16

sit ku on sähköt poikki, niin ei ole tarvis kotiin mennä, voi mennä pubiin istumaan parille kaljalle :)

Yhteistyössä