millon tää helle loppuu :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sasa";28652994]No jos sisällä olemista pitää, niin silloin kai.[/QUOTE]

Kylmyyttä vastaan on uskomattoman helppo pukeutua, ite aloin rakastaa talvea ku tajusin millä kamoilla ei vaan tuu kylmä. Kesää karkuun taas on ihan mahdoton mennä ku nakunakaan auta olla.

Eiks nyt oo jo koko maa kylpeny helteessä useammankin päivän. Alkukesästä oli pitempikin hellekausi, kyllä takuulla lähti sakkia osastolle.
No en mä oo huomannu. Jotai 21 astetta vaan nytkin, taivas pilvessä tai sataa.
Silloin alkukesällä olinkin mökillä, siellä tosiaan oli fleece ja toppatakki päällä, ei tainnut olla kuin yksi tuuleton päivä joka oli suht lämmin, joten mulla on helteet menny ihan ohi.

Täähän on täysin mielipideasia, josta ei varmaan kannata väittää kellekkään vastaan.
Mä rakastan kesää, 25-30C olis hyvä, vaikka aina.
Tykkään myös talvesta kun pakkasta on 10-20C, mutta inhoan kevään loskaa ja syksyn pimeyttä ja sadetta.

Mun yksi kaveri on sydänsairas nuorehko ihminen ja häntä on kyllä ihan hirveä aina helteillä katsella, kun ei koskaan tiedä jaksaako vai ei. Myös talvella pakkanen aiheuttaa hengenahdistusta, joten sekään ei ole hyvä :/

Jos pitäis valita kesä vai talvi niin ehdottomasti kesä.

No sit on väärä pukeutuminen vaikka olis kallis merkkitakki :oP Ite en palellu kertaakaan viime talven kovillakaan pakkasilla.

No eihän sillä kylmä tulekaan. T-paita riittää alla -20 asteessa. Ei se silti sitä tarkoita, että mitään mukavaa voisi ulkona talvisin tehdä. Ihan perseestä kaikki. Kesällä voi vaikka koko päivän istuskella rannalla ja katsella/kuunnella vaikka vesilintujen touhuja. Tai tehdä puutarhahommia. Talvella ei ulkona kuulu kuin tuulen ujellus. Ja päivän pituus on luokkaa 6-7 tuntia. Perseestä kuten sanoin.

[QUOTE="sasa";28653048]No eihän sillä kylmä tulekaan. T-paita riittää alla -20 asteessa. Ei se silti sitä tarkoita, että mitään mukavaa voisi ulkona talvisin tehdä. Ihan perseestä kaikki. Kesällä voi vaikka koko päivän istuskella rannalla ja katsella/kuunnella vaikka vesilintujen touhuja. Tai tehdä puutarhahommia. Talvella ei ulkona kuulu kuin tuulen ujellus. Ja päivän pituus on luokkaa 6-7 tuntia. Perseestä kuten sanoin.[/QUOTE]

Jotkut silti tykkää talvesta, vaikka sä sitä vihaisit kuinka paljon. Eikö olekin tosi väärin että kaikki ei ole samaa mieltä sun kanssasi. Vituttaako :)

Jos tällä planeetalla olis paikka jossa olis kohtuu-iso kaupunki niin että sais asumisensa hoidettua kivasti ja lämpötilat siinä -30 - +20 ni asuisin siellä jo.
ED072Mu.jpg

Tähän sopisi eräs sanonta penaalista ja kynistä.

"Olen lapsi mä heleän heinäkuun, minä kaipaan kaunista säätä. En kestä mä ivaa ilkkuvan suun, en karsahan katseen jäätä. Minä rakastan laulua laakson puun, en tunturin tuulispäätä." Eino Leino <3

Suomessa en ole vielä tähän ikään (joka on suhteellisen korkea) tavannut liian lämpimiä kelejä. Liian kylmiä kylläkin. Mutta minä olenkin varmaan syntynyt väärille leveysasteille.

Yhteistyössä