Millos se lapsen hoitomaksu yleensä maksetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii

Vieras
Me siis on alotettu hoito lokakuun alussa, se päätös maksusta tuli joskus kuun vaihteessa, mut mitään laskua ei oo vielä tullu, millos se yleensä maksetaan?
Entä te joilla vaihtelee tulot kuukausittain? Kannattaako sinne laittaa aina kuukausittain tulot vai onks se ihan hirvee ruljanssi? Joulu/tammikuussa mun tulot on kuitenkin n 400euroa/kk vähemmän kun millä toi nykyinen maksu on laskettu.

Ainakin meille tuli eilen postitse päivähoitolasku lokakuun hoidosta, eräpäivä 30.11. eli näköjään jälkikäteen laskuttavat. Ei kai sitä maksua jatkuvasti tarkistella, eikös se ole kerran vuodessa? Olisi varmaan pitänyt tuloja ilmoitettaessa huomioida noin suuret vaihtelut kuukausittain (siis laskea vuosituloista keskimääräinen kuukausitulo tai jotain ) . Meillä aina olltu maksimimaksu, niin ei ole kokemusta tulojen vaikutuksesta.

Niin, en tiennyt vielä silloin tuloja ilmoittaessa että ne tulevat vaihtelemaan noin paljon, olin vasta aloittanut työt ja tuo oli eka palkka jonka olin saanut, nyt vasta selvisi miten palkkani muodostuu... Kellään kokemusta tästä aiheesta?

Yhteistyössä