Millos sinne baariin saa lähteä ekan kerran synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miukumauku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en baareissa käy mutta tiedän yhden tapauksen missä nainen meni sairaalalta suoraan baariin ja mies vauvan kanssa kotiin..Itselle ei tuollainen olisi edes mieleen tullut..:O
Meidän muksu oli 2,5kk kun jätettiin hoitoon kun mentiin yhdelle rallipätkälle vaan en tiedä voiko sitä baariin verrata..

[QUOTE="jaa";25437671]Jos aloittaja ois kysynyt että millon synnytyksen jälkeen saa lähteä vaikka jumppaan, niin kaikki ois ollut ihan että "oi mee ihan vaikka heti, saat omaa aikaa!" mut kun on kyse baarista, niin alkaa se nillitys...[/QUOTE]

Täys peesi tälle! Vedotaan siihen, että lapsi tarvii äitiään, mutta kummasti ei tarvitsekaan jos äippä menee jumppaan... :D

Itse kävin baarissa ekan kerran lapsen ollessa 6kk, en oksentanut tai sammunut, mutta mukava känni oli päällänsä enkä sitä häpeä :) Imetin 9kk asti ja siitä puolen vuoden iästä kävin varmaan 1krt/kk, kunnes lopetin imetyksen ja kävin sen jälkeen varmaan 2-3 vkon välein. Siihen asti, kunnes plussasin uudestaan :D Mies ei tykkää käydä baareissa, eli oli melkein joka kerta lapsen kanssa kotona, pari kertaa päästiin yhdessä (esim. kahdet häät), kun isovanhemmat katsoi poikaa. Kaljalla käynti on mielestäni kivaa kavereiden kanssa, pääsee vähän jorinoimaan muustakin kuin lapsista. En tykkää käydä tanssimassa, joten yleensä olin puoliltaöin kotona jo koisaamassa, aamulla ylös sitten joskus kasin pintaan, krapuloita en harrasta :) Se, miten mun käynnit on lapselta pois, vois joku selittää. Iskä lapselle yhtä tärkeä ja eikö sekin ole tärkeää, että äiskällä on kodin ulkopuolistakin elämää? Auttaa kummasti jaksamaan arjen pyöritystä, kun ei tarvi tehdä sitä 24/7.

Niin enkä ole parikymppinen, vaan ikää 34v :)

Täys peesi tälle! Vedotaan siihen, että lapsi tarvii äitiään, mutta kummasti ei tarvitsekaan jos äippä menee jumppaan... :D

Itse kävin baarissa ekan kerran lapsen ollessa 6kk, en oksentanut tai sammunut, mutta mukava känni oli päällänsä enkä sitä häpeä :) Imetin 9kk asti ja siitä puolen vuoden iästä kävin varmaan 1krt/kk, kunnes lopetin imetyksen ja kävin sen jälkeen varmaan 2-3 vkon välein. Siihen asti, kunnes plussasin uudestaan :D Mies ei tykkää käydä baareissa, eli oli melkein joka kerta lapsen kanssa kotona, pari kertaa päästiin yhdessä (esim. kahdet häät), kun isovanhemmat katsoi poikaa. Kaljalla käynti on mielestäni kivaa kavereiden kanssa, pääsee vähän jorinoimaan muustakin kuin lapsista. En tykkää käydä tanssimassa, joten yleensä olin puoliltaöin kotona jo koisaamassa, aamulla ylös sitten joskus kasin pintaan, krapuloita en harrasta :) Se, miten mun käynnit on lapselta pois, vois joku selittää. Iskä lapselle yhtä tärkeä ja eikö sekin ole tärkeää, että äiskällä on kodin ulkopuolistakin elämää? Auttaa kummasti jaksamaan arjen pyöritystä, kun ei tarvi tehdä sitä 24/7.

No tässä varmaan enemmän ihmetellään et 2viikkoa vanhan äiti jo sinne baariin halajaa. Ja nimenomaan myös juomaan koska on joutunut 9kk odottamaan. Kyllähän baarissa ois voinu käydä raskausaikanakin.

Muuten mä en nää mitään pahaa jos baarissa haluaa käydä. Ite en baareista välitä mut käyn säännöllissesti ystävien kanssa syömässä ja yleensä kyl viimeistään puolenyön aikoihin kotiin. Ja ekan kerran olin Tallinnassa kylpylässä ja rentoutumassa ku vauva oli 6kk.

Mä oon myös samaa mieltä. Mä olin ekan kerran illanvietossa (alkoholia,muttei baarissa) kun lapsi 2kk, ja menin töihin kun 7kk. Sillä ei ole väliä,että vauva on iskän kanssa kotona ja mulla on huomattavasti suurempi palkka, koska tän palstan mukaan palankin helvetissä ;-)

[QUOTE="hmm";25436379]Parin vuoden päästä. Mun mielestä on jotain pahasti vialla, jos tuollaista miettii jo tuossa vaiheessa.
Voi kamala, olet 9kk odottanut.... Nyt järki käteen, mitä ihmeellistä siellä baarissa on.[/QUOTE]

No niinpä. Luulis että kun on 9kk odottanut sitä VAUVAA niin aika vierähtäis sen lapsen kanssa paremmin kuin baarissa. Vai onko nykyään laskettuaika baariinmenolle eikä vauvalle?

Jokaisen oma asia milloin sinne baariin menee, vai meneekö milloinkaan.

Mä en ymmärrä sitä, miksi jotkut ei käy raskausaikana missään...kyllä mä ainakin käyn. En alkoholia tietenkään juo mutta pärjään erinomaisesti ilman sitäkin. Jos 9 kk (tai omalla kohdallani ehkä 15 kk) tipattomuus tekisi tiukkaa, niin en hankkisi lapsia. Simple as that.

Enkä tajua sitäkään, että mikä pakko siellä baarissa on kuuluttaa kaikille että "synnytin pari viikkoa sitten!" - jos niitä kulmakarvojen kohotuksia meinaan pelkää. Tai tietty jossain tuppulan baarissa kaikki tietää kaikkien asiat, mutta ei mun baarikäynneillä lapset ole oikeastaan koskaan puheeksi tulleet.

Jokaisen oma asia milloin sinne baariin menee, vai meneekö milloinkaan.

Mä en ymmärrä sitä, miksi jotkut ei käy raskausaikana missään...kyllä mä ainakin käyn. En alkoholia tietenkään juo mutta pärjään erinomaisesti ilman sitäkin. Jos 9 kk (tai omalla kohdallani ehkä 15 kk) tipattomuus tekisi tiukkaa, niin en hankkisi lapsia. Simple as that.

Enkä tajua sitäkään, että mikä pakko siellä baarissa on kuuluttaa kaikille että "synnytin pari viikkoa sitten!" - jos niitä kulmakarvojen kohotuksia meinaan pelkää. Tai tietty jossain tuppulan baarissa kaikki tietää kaikkien asiat, mutta ei mun baarikäynneillä lapset ole oikeastaan koskaan puheeksi tulleet.

No täällä meidän kylällä on tasan yks yökerho ja kaikki kylän asukkaat on facebookissa kavereita keskenään,että kun baariin menis niin portsaritkin onnittelis perheenlisäyksestä :D

[QUOTE="vieras";25438386]No täällä meidän kylällä on tasan yks yökerho ja kaikki kylän asukkaat on facebookissa kavereita keskenään,että kun baariin menis niin portsaritkin onnittelis perheenlisäyksestä :D[/QUOTE]

Sepä,jos jollain pikkupaikkakunnalla pikkulapsen äiti menee iästä riippumatta baariin,niin kyllä aina joku tulee taivastelemaan. Tai vähintäänkin kysymään,että missäs lapsi on hoidossa.

Eiköhän sen päätä jokainen ihan itse..
Mutta kyllä minua ihmetyttää sellainen äiti, joka lähtee parin viikon jälkeen synnytyksestä baariin.
Tai sellainen joka käy siellä joka viikonloppu..

Yhteistyössä