Millos sinne baariin saa lähteä ekan kerran synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miukumauku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Manttu";25436492]Mä olen törmännyt välimuotoon ja monenkin ihmisen kohdalla. Myös itseni kohdalla.

Jos jotkut vanhemmat JOSKUS käy baarissa, niin mitä väärää siinä on?[/QUOTE]

Itse en tiedä ainuttakaan, joka kävisi vain joskus. Tiedän vain äitejä, jotka eivät käy käytännössä lainkaan tai sitten ovat siellä kokoajan. Itselleni kokoajan on väh. joka toinen viikko.

mun mielestä on naurettavaa syyllistää äitejä baarissa käynnistä sillä yleensä he ovat ne jotka ovat kotona joka hetki ja mies on yleensä töissä ainakin 8h per päivä ja ainakin 5 päivänä viikossa ja sitten se kun äiti lähtee pariksi tunniksi kuppilaan on niin kamalan väärin!

Se on pienelle vauvalle stressaavaa, jos yhtäkkiä ei olekaan äitiä saatavilla. Ja vielä niin pitkään aikaan (baarireissu tuskin on esim tunnin..).

Jos nyt joku mielivaltainen raja pitäis kehittää, ni heittäisin että puoli vuotta. Ja hoitajana isä, joka on ollu vahvasti vauvan elämässä läsnä alusta asti.

Jokainen toki tehkööt kuten parhaaksi näkee.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="hmm";25436447]Mun lapset on jo isoja, ja voin kyllä ylpeänä sanoa, että kasvaneet ihaniksi ihmisiksi.
Pumpulissa on ne äidit kasvatettu, ketkä ravaavat baarissa ja olettavat, että eihän se elämä mihinkään muutu.
Kun normaali suunta on, että kyllähän se muuttuu. Ja parempaan ja hienompaan suuntaan. Sen lapsen kanssa... Baariin jämähtää ne, ketkä pakoilee vastuuta ja todellista elämää.
Itsekin siellä baarissa ravasin, mutta perhe on paras. Säälittää niiden lapset, kenen vanhemmille se oma vapaus on aina ekana.[/QUOTE]

Munkin lapset on jo isoja. Ja ihania, tervejärkisiä, vastuuntuntoisia ovat. Niin kuin olin itsekin. Vaikka "ravasinkin" baareissa ja "ravaan" vieläkin. (ehkä niitä kohta jo eläkeläistansseiksi sanotaan) Se ei ole lapsilta pois. Se ei ole mitään ehdollistamista lapset vastaan vapaus.

Ja nyt ei tässä ollut kyse baarii jämähtämisestä, vaan siitä, koska äiti voi lähteä viihteelle lapsen syntymän jälkeen. Kukaan ei sanonut, että siellä sitten käydään joka viikonloppu..

Mun puolesta saa mennä kun tuntuu siltä. En tarkoita mitään jatkuvaa juoksentelua jne. jätän kärjistetyt esimerkit tästä pois..

Jos kaksi viikkoa vauvan synnyttyä tuntuu siltä että haluaa lähteä ja on siihen mahdollisuus niin siinähän sitten menee. Melkein veikkaan että siellä liikenteessä tulee kuitenkin sellainen olo että "Voi hitsi, mitähän ne nyt siellä kotona tekee... Voi ei, äidin pieni... mitäs jos se haluaa äidin viereen ja mä en ookaan siinä?? ..gulp.. no jos mä soitan, kysyn vaan että miten menee...".

Sit:

"No moikka, olisin vaan kysynyt että miten teillä siellä menee?"
"Ihan ookoo tässä *taustalla vauvan itkua*"
"Mikä vauvalla on? Miks se itkee?"
"En mä tiedä, ole vaan ihan rauhassa. Täällä menee ihan hyvin"
"No.. Jos mä nyt sit tuun kuitenkin kotiin"
"Yritä nyt rentoutua siellä"
"No mä rentoudun sit vaikka kotona.."

Ei silleen että omaa kokemusta olis :whistle: No, en oo lähtenyt kyllä kaksviikkoisen vauvan luota.. Tais olla 6 viikkoinen kun käytiin ulkona ekan kerran esikoisen kohdalla :)

[QUOTE="Sini";25436543]Munkin lapset on jo isoja. Ja ihania, tervejärkisiä, vastuuntuntoisia ovat. Niin kuin olin itsekin. Vaikka "ravasinkin" baareissa ja "ravaan" vieläkin. (ehkä niitä kohta jo eläkeläistansseiksi sanotaan) Se ei ole lapsilta pois. Se ei ole mitään ehdollistamista lapset vastaan vapaus.

Ja nyt ei tässä ollut kyse baarii jämähtämisestä, vaan siitä, koska äiti voi lähteä viihteelle lapsen syntymän jälkeen. Kukaan ei sanonut, että siellä sitten käydään joka viikonloppu..[/QUOTE]

Näimpä. Menee sitten kun itsestä siltä tuntuu, jos lapsella on tuttu ja turvallinen hoitaja kotona, en nää mitään pahaa siinä että äiti on muutaman tunnin pois. Ja muistakaa ettei kaikki mene vetämään perseitä olalle, vaan ihan vaan tanssimaan ja tapaamaan ystäviä. Aikaa tähän menee max.6h ja äiti on takaisin kotona.

Ekasta kävin kun hän oli 4kk ja jäi isänsä hellään hoivaan tuolloin. En imettänyt enää.

Tokasta sitten kun lapsi oli melkein vuoden. Imetin 9 kk eikä niillä suihkutisseillä olis pärjännyt erossa vauvasta kovin kauaa :D

Yksilöllistä kai se on, milloin edes "pystyy" lähtemään. Enkä muutenkaan menis kyllä kenellekään sanomaan, milloin saa ja milloin ei. Kunhan se vauva on turvallisissa käsissä sen aikaa -isä on lapsen vanhempi siinä missä äitikin.

Ennemmin olisin huolissani ns. jatkuvasta baarissa ravaamisesta vauva-aikana. Siis jos vähän väliä pitää päästä tuulettumaan. Silloin herää kysymys, olikohan vielä sopiva aika vauvalle.

Jos meinaa huumeita nauttia (esim liuottimia [etanoli]), niin sitten pitää odotella niin kauan kuin imettää. Muussatapauksessa vauvanhan voi ottaa vaikka mukaan illanviettoon vaikka kantoliinassa. Toisaalta Jytkylä. Saattaa tulla sanomista, vaikka vauvalla kaikki loistavasti lämpimässä kantoliinassa rintoja vasten.

No ei kai siihen mitään aikaa ole milloin sinne saapi mennä, mutta itse en olisi voinut kuvitellakkaan lähteväni vauvan ollessa 2 vko, en ollut toipunut synnytyksestä ja kotona oli paljon tärkeämpiä ihmiä kuin baarissa. En kyl muutenkaan ole baari ihminen.

[QUOTE="jep";25436479]No niin se monesti on. Jotkut ei näe siinä enää mitään järkeä, jotkut pakenee sinne pari kertaa viikossa. Harvemmin törmää välimuotoon...[/QUOTE]

Minkä ikäinen olet? Ainakin omassa ystävä/tuttavapiirissäni on mennyt niin, että parikymppisenä baarissa käytiin jatkuvasti. Nyt ollaan30+, ja oikeastaan kaikki samanikäiset tuttuni "näkevät jotain järkeä baarissa käymisessä", eli käyvät siellämuutaman kerran vuodessa, näin minäkin. Se on mukavaa ajanvietettä, ei mitään pakenemista.
Ehkä tunnen siis paljon näitä harvinaisia poikkeuksia. Mieleeni tulee vain pari tuttua, jotka käyvät baarissa jatkuvasti, ja yksi, joka ei nää siinämitään järkeä.
Ei siellä baarissa ole pakko juoda ämpärillistä viinaa, kontata kotiin, oksentaa ja sammua.

[QUOTE="alma";25437015]
Ei siellä baarissa ole pakko juoda ämpärillistä viinaa, kontata kotiin, oksentaa ja sammua.[/QUOTE]

No ei se kyllä ihan siltä täällä Jytkylässä ole näyttänyt ne kerrat, kun olen baariin eksynyt.

[QUOTE="Tintti";25436423]Missä kohtaa se vika on?

Ja kyllä, se 9kk odotusaika on kamalinta mitä tiedän (ei siksi, ettei baariin pääse). Itse tosiaan lähdin baariin jo vauvan ollessa 6vk ja sitä odotin (baaria) jo aika paljon.. Ja toinen kun syntyi parin vuoden päästä oli sama tilanne. Iltatähden kohdalla meni jo melkein puoli vuotta, mutta se olikin tapaus omansa..

Menkää nuoret äidit, kasvattakaa lapsenne vähän "itsekkäästi", silloin lapsista kasvaa tervehenkisiä yhteiskunnan jäseniä eikä niitä pumpulissa kasvatettuja, oikeasta elämästä täysin pihalla olevia ihmisiä.[/QUOTE]

Oikea elämäkö on siellä baarissa?

[QUOTE="Miukumauku";25436346]Siis tietää et milloin voin lähteä radalle saamatta kulmakarvan kohotuksia baarissa :D[/QUOTE]no kyllä nyky äiteet kohottelee niitä kulmia jos lähdet ennen kuin se tenava täyttää kaksikymmentä vuotta. tässäkin kai se nyrkkisääntö lienee, että sitten menee kun itsstä siltä tuntuu. itse olin kyllä aina niin väsynyt kaikesta monta kuukautta, että tuskin olisn viitsinyt ajatella edes lähteväni johki baariin ennen kuin se tevava olis ollu puolen vuoden. eli sitten kun meillä alettiin nukkumaan kokonaisia öitä

[QUOTE="hmm";25436379]Parin vuoden päästä. Mun mielestä on jotain pahasti vialla, jos tuollaista miettii jo tuossa vaiheessa.
Voi kamala, olet 9kk odottanut.... Nyt järki käteen, mitä ihmeellistä siellä baarissa on.[/QUOTE]

Ei jeesus... :D Siis mitä eroa siinä sitten on, että käykö töissä ja lapsi on hoidossa sen aikana vaikkapa 8 tuntia, tai että äiti lähtee baariin, josta ajasta lapsi nukkuu suurimman osan, ja on jonkun tutun hoidossa todennäköisesti vähemmän kuin tuon 8h. Täällä on ihan järjetöntä sakkia. Antakaa nyt ihmiset tekevät itse omat valintansa! Sitäpaitsi usein pieni irrottelu arjesta, kavereiden tapaaminen ja hauskanpito auttaa äitiä jaksamaan. Ainakin tämä toimii minun kohdallani. Ap mene baariin jos siltä tuntuu ja lapsellasi on turvallinen aikuinen hoitamassa. Lapsesi ei vaurioidu siitä MILLÄÄN tavalla. Lähde vaikka sitten kun lapsi on nukkumassa, niin joutuu vielä vähemmän aikaa olemaan ilman sinua.

En voi käsittää tätä periaatetta, että kun lapsi on tullut niin kahteen vuoteen et saa mennä muualle kuin kauppaan tai leikkipuistoon. Jokainen rentoutuu omalla tyylillään. Jollakin se rentoutuminen tarkoittaa baari-iltaa kavereiden kanssa, jollakin pitsin nypläämistä, jollakin juoksulenkkiä. Ihmiset ovat erilaisia. Aamen.

[QUOTE="aapee";25437046]Ei jeesus... :D Siis mitä eroa siinä sitten on, että käykö töissä ja lapsi on hoidossa sen aikana vaikkapa 8 tuntia, tai että äiti lähtee baariin, josta ajasta lapsi nukkuu suurimman osan, ja on jonkun tutun hoidossa todennäköisesti vähemmän kuin tuon 8h. Täällä on ihan järjetöntä sakkia. Antakaa nyt ihmiset tekevät itse omat valintansa! Sitäpaitsi usein pieni irrottelu arjesta, kavereiden tapaaminen ja hauskanpito auttaa äitiä jaksamaan. Ainakin tämä toimii minun kohdallani. Ap mene baariin jos siltä tuntuu ja lapsellasi on turvallinen aikuinen hoitamassa. Lapsesi ei vaurioidu siitä MILLÄÄN tavalla. Lähde vaikka sitten kun lapsi on nukkumassa, niin joutuu vielä vähemmän aikaa olemaan ilman sinua.

En voi käsittää tätä periaatetta, että kun lapsi on tullut niin kahteen vuoteen et saa mennä muualle kuin kauppaan tai leikkipuistoon. Jokainen rentoutuu omalla tyylillään. Jollakin se rentoutuminen tarkoittaa baari-iltaa kavereiden kanssa, jollakin pitsin nypläämistä, jollakin juoksulenkkiä. Ihmiset ovat erilaisia. Aamen.[/QUOTE]

Tuli vahingossa lähettäjäksi aapee, mutten siis aapee ole. :D

[QUOTE="aapee";25437046]Ei jeesus... :D Siis mitä eroa siinä sitten on, että käykö töissä ja lapsi on hoidossa sen aikana vaikkapa 8 tuntia, tai että äiti lähtee baariin, josta ajasta lapsi nukkuu suurimman osan, ja on jonkun tutun hoidossa todennäköisesti vähemmän kuin tuon 8h. Täällä on ihan järjetöntä sakkia. Antakaa nyt ihmiset tekevät itse omat valintansa! Sitäpaitsi usein pieni irrottelu arjesta, kavereiden tapaaminen ja hauskanpito auttaa äitiä jaksamaan. Ainakin tämä toimii minun kohdallani. Ap mene baariin jos siltä tuntuu ja lapsellasi on turvallinen aikuinen hoitamassa. Lapsesi ei vaurioidu siitä MILLÄÄN tavalla. Lähde vaikka sitten kun lapsi on nukkumassa, niin joutuu vielä vähemmän aikaa olemaan ilman sinua.

En voi käsittää tätä periaatetta, että kun lapsi on tullut niin kahteen vuoteen et saa mennä muualle kuin kauppaan tai leikkipuistoon. Jokainen rentoutuu omalla tyylillään. Jollakin se rentoutuminen tarkoittaa baari-iltaa kavereiden kanssa, jollakin pitsin nypläämistä, jollakin juoksulenkkiä. Ihmiset ovat erilaisia. Aamen.[/QUOTE]

Vertaat töissä- ja baarissakäyntiä? Suomessa ei kenenkään tarvitse lähteä töihin vauvan ollessa 2 vk.

Suomessa on kylla todella ahdistavaa, kaikkia ihmeen saantoja, joiden mukaan aitiyttasi arvostellaan.

Taalla ei ainakaan kukaan katso kieroon sita etta aiti kay myos rentoutumassa esim. baarissa. Kylla se nakojaan edelleen on niin etta vapaampi ilmapiiri loytyy taalta Manner-Euroopasta.

Suomessa on kylla todella ahdistavaa, kaikkia ihmeen saantoja, joiden mukaan aitiyttasi arvostellaan.

Taalla ei ainakaan kukaan katso kieroon sita etta aiti kay myos rentoutumassa esim. baarissa. Kylla se nakojaan edelleen on niin etta vapaampi ilmapiiri loytyy taalta Manner-Euroopasta.

Näetkö siellä Manner-Euroopassa yhtä paljon kännisiä kuin Suomessa?

Täällä näyttää olevan baarissa käynti = lärvien veto, ja tasa-arvon nimissä samalla tyylillä kuin miehet... nainen vain alkoholisoituu nopeammin.

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
[QUOTE="vieras";25437055]Vertaat töissä- ja baarissakäyntiä? Suomessa ei kenenkään tarvitse lähteä töihin vauvan ollessa 2 vk.[/QUOTE]

Kyllä todellakin kysyn mitä eroa sillä on lapsen kannalta missä äiti on. Voisitko kertoa?

Nyt kun tuo vauva on 8,5kk olen sitä mieltä, että vauvan kannalta helpoin olisi lähteä joskus silloin kun vauva on ihan pieni (2vk-2kk), mutta itse en ainakaan tuolloin olisi ollut fyysisesti valmis lähtemään. Enkä olis kyllä raaskinutkaan. :D

Kävin nyt kuukausi sitten eka kertaa jossain ilman lasta, ja ai että sitä loukkaantunutta huutoa kun tulin takaisin. :cool:

[QUOTE="äippä";25437071]Kyllä todellakin kysyn mitä eroa sillä on lapsen kannalta missä äiti on. Voisitko kertoa?[/QUOTE]

No ei se 2 vk äiti ainkaan töissä ole.

[QUOTE="vieras";25437067]Näetkö siellä Manner-Euroopassa yhtä paljon kännisiä kuin Suomessa?

Täällä näyttää olevan baarissa käynti = lärvien veto, ja tasa-arvon nimissä samalla tyylillä kuin miehet... nainen vain alkoholisoituu nopeammin.[/QUOTE]

En nae, mutta kylla taallakin alkoholin nauttiminen osataan :). Olen kaynnyt lahiaikoina Helsingin baareissakin ja ihan samalta se meno naytti siella kuin taallakin, suurin osa ihan asiallisesti liikenteessa.

Yhteistyössä