Miltä ne supistukset tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokopian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jokopian

Vieras
Mulla olisi tänään laskettu aika ja aamupäivällä alkoi tulla limaista vuotoa, jossa vähän verta joukossa. On nyt tainnut loppua kokonaan. En ole ainakaan itse huomannut että olisi ollut ennakoivia supistuksia. Miltäs ne oikeat supistukset tuntuu? Mulla tuntunut koko päivän että vauva olisi laskeutunut alemmas ja painaa siellä niin että kävely on nyt aika hankalaa ja epämukavaa. Alavatsassa tuntuu välillä niinkuin olisi ilmaa tai painetta siellä.. Ei mitenkään kovin kivuliasta kuitenkaan ollut. Hiukan.. Lähinnä se sattuu kun vauva tuuppii mua jonnekkin virtsarakkoon tms. ja se vihlasee välillä aika pahasti. Voisko joku kertoa millaisia niiden supistusten kuuluu olla??

Useimmiten ne kyllä huomaa sitten, kun niitä tulee. Tuntemukset niissäkin ovat hyvin erilaisia... Mutta yleisemmin vatsa kovettuu ja tuntuu puristavaa kipua sekä vatsassa, että selässä ja se voi säteillä muuallekin. Sinulla ei varmasti ole enää kauan, kun synnytys käynnistyy... Kuulostaa hiukan siltä nuo oireet. :)

muoks. Aluksi eivät ole välttämättä edes kivuliaita, mutta voimistuvatsiitä sitten pikkuhiljaa ja tulevat myös tiuhempaan ja kestävät pitempään.

=) supistus tuntui mulla sellaselta, ettei pystyny puhumaan, muhun ei saanu koskea, ja vitutti ihan hirveesti!! se kävi niin kipeää, etten ole koskaan ennen enkä synnytyksen jälkeen kokenut mitään vastaavaa tuskaa!! luulen vahvasti että siten kun se eka "oikee" supistus tulee, sulle ei jää epäselväksi että mikäs se oli! :) ja onnea koetukseen!! (pidä kaula ja ala leuan seutu rentona.. jostain luin että se saattaa nopeuttaa avautumista! )

Kuten jo on mainittu, todella kovia menkkakipuja, kipua ristiselässä, alavatsassa ja jopa reisissä, maha kiristyy. Monilla tulee myös tarve liikkua supistusten aikana, tai siis ei pysty olemaan paikallaan kipujen takia. Joillakin saattaa tuo kipu aiheuttaa pahoinvointia ja oksentelua :x

onnea synnytykseen :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja laura sinikka:
Kuten jo on mainittu, todella kovia menkkakipuja, kipua ristiselässä, alavatsassa ja jopa reisissä, maha kiristyy. Monilla tulee myös tarve liikkua supistusten aikana, tai siis ei pysty olemaan paikallaan kipujen takia. Joillakin saattaa tuo kipu aiheuttaa pahoinvointia ja oksentelua :x

onnea synnytykseen :flower:

joo tuo oksentelu kuulu mulla asiaan kun supisteli.. :x

kiitos vastauksista. Kyllä se alavatsassa puristeleekin. Olen vähän laittanu aikoja ylös ja aika epäsäännöllisesti tulee. 10-15 min väleillä suunnilleen. Kerran oli 20min. välissä. Ei kestä kun ihan hetken. Jännittää vähän et jos nä nyt on niitä että tuleeko vielä tänä yönä lähtö kun tuon miehen pitäis mennä tossa kahdentoista maissa yöllä töihin. Ei uskalla vielä perua kuitenkaan työvuoroa jos ei tarviikkaan lähteä. =)

Yhteistyössä