Miltä supistukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuntuvat?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuntuvat?

Vieras
Mulla nyt menossa rv 22 ja muutaman kerran on alavatsassa (navan ja häpykummun välissä) tuntunut ikäänkuin menkkakipua, tai siis samanlaista ""kramppaamista"" kuin kuukautisten aikaan. Välillä tunne on erilainen, heti ""ihon alla"" tuntuu kipua - ei varsinaista kramppaamista, vaan jotenkin tasaisempaa. Tosi vaikea selittää. Teen fyysisesti raskasta työtä (tarjoilija) ja nyt mietityttää, että ovatkohan nuo tuntemukset supistuksia, varsinkin kun tulevat yleensä töissä.

Osaisiko joku auttaa? Ensimmäistä odotan ja vähän huolestuttaa. Miltä kivuttomat supistukset tuntuvat? Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä...

Mulla alkoi supparit viikolla 16 + , nyt 18 +2 ja sairaslomalla olen juurikin niiden takia kaksi viikkoa.

Tunne on kiristävä, ei voi ihan kivuksi sanoa, mutta todella epämiellyttävän tuntuista. Tuntuu siltä, että on pakko ottaa käsillä mahasta kiinni, ikään kuin painon tunnetta. Kireys alkaa sivuilta siirtyen keskelle päin. Alavatsa myös kovettuu ihan kivikovaksi.

Mullakin supistuksia tuli eniten töissä, varsinkin iltavuorossa vuoron loppua kohden. Nyt ovat levossa hellittäneet. Juuri kävin rakenneultrassa, missä kätilö sanoi ettei suppareita saa olla vielä nyt, joten lepoa!

Kivuttomat supistukset ovat sellaisia, että kohtu menee vähäksi aikaa ihan kovaksi, mutta mitään kipuja ei ole. Sitten on olemassa ns. tuntuvia supistuksia, jotka huomaa muustakin kuin mahan kovettumisesta. Ja sitten on ne varsinaiset kipeät supistukset. Ne ovat sellaisia, että pitää vähintään ottaa seinästä tukea, jos sattuu olemaan seisaallaan kun se alkaa.

Mutta tuohon työhösi liittyen: Suosittelen lämpimästi hyvän tukiliivin tai -vyön ostamista/lainaamista. Sen kanssa elämäsi on helpompaa.

Meneeko supistusten aikana vatsa sekasin..? Itsellä ollut tänä päivänä vatsakipuja, aivan kuin vatsatautikramppeja. Ensin tuntuu kyljissä kipua joka laajenee alavatsalle. Sen jälkeen vatsa menee pehmeälle ja tulee kiire vessaan. Varsinkin kyykkiessä tuntui tältä ja niitä kipuja/kramppeja tuli ehkä yksi per tunti. Viikkoja kasassa 15+5, joten ajattelin itse että pikkuinen vatsassa tekee vain äidille kiusaa ja vatsan sekasin meno johtuu vain sikiön nopeammasta kivusta... Mutta kun ei niistä supistuksista ole kokemusta ja kun kerta muillakin on ollut aikasin supistuksia, niin mistäs sitä tietää... Työ minullakin on raskas ja pitkä rankka työputki on takana. Issias vaivaa ja persaus on kamalan kipeä : (

Yhteistyössä