Miltä supistus tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa tyhmälle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekat harjoitussupistukset on vain sellaisia että maha menee pinkeäksi ja tuntuu kovalta jos kokeilet kädellä. Myöhemmin supistellessa saattaa sattua samanaikaisesti selkään, alavatsaan ja/tai reisiin, samaan aikaan kun maha kovettuu. Kyl ne oikeat supistukset sitten tietää ja huomaa, ei mene huomaamatta...

Harjoitussupistukset tuntui mun mielestä enemmänkin vain kiristävänä olona vatsassa niin että oli esim.vaikea kävellä samaan aikaan. Oikeat synnytyssupistukset onkin jo ihan muuta. Niitä on vaikea kuvailla, mutta SATTUU ja ne tuntui enemmänkin selän puolella poltteluna. Mutta turha pelätä etukäteen. Usein loppuraskaudesta on jo niin kypsä siihen oloon ja odotteluun että niitä tuskaisia supistuksia oikei innolla odottaa, että alkais tapahtumaan!

Mulla alkoi rv 22 harjoitussupistukset, jotka tuntui kuukautiskivuilta. Myöhemmin tulöi vaan sellaista inhottavaa kiristävää tunnetta. Sitten keskiraskaudessa harjoitussupistukset muuttui "vaativammiksi", eli piti vähän hengitellä samalla, mutta ei sattunut. Ja vasta rv 40+ tuli ekat kivuliaat supistukset, mitkä sattuikin niin heeeelllll---- että kyllä ties, että nää on nyt niitä kivuliaita. :)

mä en kauheesti ees huomannu harkkasuppareita, ne jäi tosi vähäseks. sit ne oikeat synnytyssupparit alko aivan ykskaks ja tuli heti 3min välein. oli jotain niiin kamalaa. mulla veti tonne selkään ja jalkoihinki niin etten päässy ite kävelee autolle kun lähettiin laitokselle. tuli melkonen äkkilähtö.

mä en ole huomannut, että amha menisi "kovaksi". Enemmän mulla sellainen ohimenevä menkkakipu alamahalla ja joskus peppupuoellakin. Tai sit reisissä tuntuu. Sit mä mietin että mitä jos se vauva vaan liikkuu ja painaa jonnekkin eikä ne mitään supistuksia ole... Onneksi paikat on kuitenkin pysyneet kiinni.

mä olen yhden lapsen onnellinen äiti ja en tiedä yhtään mitään supistuksista..:D mulla ei nimittäin niitä kerennyt olla ollenkaan, ei edes harjotussuppareita. tyttö syntyi rv 30+1 sektiolla :) jos vielä joskus tulen raskaana olemaan niin jännityksellä/kauhulla sitten niitä odottelen...

Noita menkkamaisia tuntemuksia mulla on kyllä jo ollut, mutta ei mitään vatsan pinkeäksi menoa. Näin aikaisessa vaiheessa kun ei vielä tiedä mikä tuntemus on peräisin suolistosta ja mikä kohdusta. Monen tuntuista kevyttä pulputusta ja vatsan sisäistä kutinaa on kyllä ilmennyt viime aikoina.
Nuo menkkamaiset tuntemukset on aiheuttaneet pientä pelkoa siitä, että jokin voisi olla pielessä. Entä jos sikiö menehtyykin kohtuun tai jotain muuta menee pieleen. Seuraavaan ultraan on aika vasta reilun kuukauden päästä ja kaikki tämä on niin uutta. Onneksi paljon tietoa löytyy netistä ja lapsellisilta tuttavilta.

Yhteistyössä