Miltä tuntuu laittaa lapsi kouluun, jos on kiusattu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermostunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermostunut äiti

Vieras
Loma loppuu taas. Huomenna pitäs laittaa ekaluokkalainen taasen kouluun. Tekee oikeesti pahaa ja ahdistaa, kun tietää, että siellä voi sattua ihan mitä vaan. Miten sitä saisi pidettyä omat tunteensa kurissa? Ahdistus on tosi kova. Mitenkäs te muut, jos lastanne on kiusattu, niin ahdistaako laittaa lasta aamulla kouluun?

Kaikista tehokkainta oli kun kävin itse naamani näyttämässä kiusaajalle ja sanoin pari valittua sanaa painokkaasti, mutta nätisti. Eipä ole sen jälkeen edes ns. katsonu lapseen päin.

voin kuvitella kuinka ahdistaa. itseäni ahdistaa vieläkin laittaa tokaluokkalainen kouluun vaikkei häntä edes ole kiusattu. itseäni kiusattiin koulussa ja tänne asti (29v) ulottuu arvet. saan aivan tosissani tehdä töitä sen eteen etten näyttäis omaa ahdistustani tytölle. toivon kovasti että teidän lapsen kiusaamiseen puututaan heti!

Alkuperäinen kirjoittaja koululaisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en osaa sanoa oikein mitään ku ei oo kokemusta. :(
onko asia edes laitettu eteenpäin?

on juu. mutten oikein tiedä auttaako.

hitsi kun en osaa auttaa. tulipa paha mieli teiän puolesta. :( millaisesta kiusaamisesta on kyse?

no kaikenlaista liikkumisen estämistä, tönimistä, uhkailua, kiristystä, juorujen levittämistä jne. siis kaikkea mitä nyt voi mieleen juolahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:
voin kuvitella kuinka ahdistaa. itseäni ahdistaa vieläkin laittaa tokaluokkalainen kouluun vaikkei häntä edes ole kiusattu. itseäni kiusattiin koulussa ja tänne asti (29v) ulottuu arvet. saan aivan tosissani tehdä töitä sen eteen etten näyttäis omaa ahdistustani tytölle. toivon kovasti että teidän lapsen kiusaamiseen puututaan heti!

mulla on sama tilanne. mua kiusattiin 9 vuotta. en kerton siitä kellekään koskaan. se siis lisää tätä tuskaa.

en osaa sanoa oikein mitään ku ei oo kokemusta. :(
onko asia edes laitettu eteenpäin?

on juu. mutten oikein tiedä auttaako.

hitsi kun en osaa auttaa. tulipa paha mieli teiän puolesta. :( millaisesta kiusaamisesta on kyse?

no kaikenlaista liikkumisen estämistä, tönimistä, uhkailua, kiristystä, juorujen levittämistä jne. siis kaikkea mitä nyt voi mieleen juolahtaa.

höh! se muutos pitäis melkein lähteä kiusaajien vanhempien kautta. jos ne ei saa omat lapset kuriin niin..mitään vinkkejä huomiseen ei oikein oo. ehkä auttais jos menisit vielä juttelee opettajalle/rehtorille. jaksamista, :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
En laittaisi lasta kouluun. Ei ole pakko.

Kyllä aina jokin ratkaisu löytyy, tiukkana vain on oltava ja osattava vaatia.

Samaa mieltä. Asiaan puututtava jollain konstilla heti. opet, rehtori, kiusaajien vanhempiin yhteys, koulun vaihto, kotiopetus...

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:

mulla on sama tilanne. mua kiusattiin 9 vuotta. en kerton siitä kellekään koskaan. se siis lisää tätä tuskaa.

Täällä myös. :( Lapseni eivät ole vielä koulussa, mutta pelkään jo nyt tulevaa. Samaa tuskaa en soisi lasteni joutuvan kokemaan milloinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Kaikista tehokkainta oli kun kävin itse naamani näyttämässä kiusaajalle ja sanoin pari valittua sanaa painokkaasti, mutta nätisti. Eipä ole sen jälkeen edes ns. katsonu lapseen päin.

Minä pääsin ihan rysän päältä sanomaan, kun näin kun iso tokaluokkalainen kiusasi poikaani joka oli kotimatkalla ip-kerhosta. Näin kun tämä Tero nakkeli poikani selkään ja takaraivoon jääkökkäreitä.
Voitte uskoa miten kiehahti ja menin paikalle ja karjuin täysillä että jos ikinä enää näen kiusaamista hakkaan terosta paskan pihalle. Siihen loppui kiusaaminen, tero-reppana meni piiloon kun näki minun hakevan poikaani hoidosta. Kerroin kiusaamisesta sekä koulussa että ip-kerhossa. Tero oli tuttu kiusaaja molemmissa paikoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Minä pääsin ihan rysän päältä sanomaan, kun näin kun iso tokaluokkalainen kiusasi poikaani joka oli kotimatkalla ip-kerhosta. Näin kun tämä Tero nakkeli poikani selkään ja takaraivoon jääkökkäreitä.
Voitte uskoa miten kiehahti ja menin paikalle ja karjuin täysillä että jos ikinä enää näen kiusaamista hakkaan terosta paskan pihalle. Siihen loppui kiusaaminen, tero-reppana meni piiloon kun näki minun hakevan poikaani hoidosta. Kerroin kiusaamisesta sekä koulussa että ip-kerhossa. Tero oli tuttu kiusaaja molemmissa paikoissa.

Ihan noilla sanoillako hoidit asian?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Ihan noilla sanoillako hoidit asian?

Varmaan pahemmilla, en muista enää tarkasti, tästä on 9 vuotta aikaa. Ja mikä parasta olisin varmasti vedellyt teroa turpaan jos olisin saanut sen kiinni lapseni vahingoittamisesta.

Yhteistyössä