Mimmonen tukka nyt tälle sit sopis?

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
vie parturiin ja kerro mitä haluat.

esikoisen hoitopaikassa oli 4v poika jolla oli pitkät hiukset, kaikki luuli tytöksi ja luulin kyllä ensin ittekki tytöksi. oli sitte ottanu sakset ja leikannu itte hiukset... :whistle: oli tainu äiti haluta tytön ku ei pojalle hiuksia leikkauttanu.

:o Ootko nyt ihan tosisaan? Pojallako ei saa olla pitkät hiukset?

olen, minusta näyttää hölmöltä pojalla pitkät hiukset. en taho kenheen mieltä pahottaa, mutta jonku mielestä taas pjan lyhyt hiukset näyttää hölmöltä tai tytöllä lyhyet hiukset. mielide ja maku asioita. en antais pojan kasvattaa pitkiä hiuksia, onneksi isänsä leikkaa itteltään kaljuksi ja poika haluaa kans. tosin koneella leikataan. mutta jokhainen leikkauttaa ja huolehtii oman jälkikasvunsa kuontalosta, siihen enmpiä puuttamatta.

ja tuossa yllämainitussa, äiti oli halunu tytön. ja poika tietää sen, valitettavasti. on ostanu pojalleen "tyttö juttuja" onneksi on nyt hyväksyny lapsensa, semmosenna ku on eli poikana.

olen, minusta näyttää hölmöltä pojalla pitkät hiukset. en taho kenheen mieltä pahottaa, mutta jonku mielestä taas pjan lyhyt hiukset näyttää hölmöltä tai tytöllä lyhyet hiukset. mielide ja maku asioita. en antais pojan kasvattaa pitkiä hiuksia, onneksi isänsä leikkaa itteltään kaljuksi ja poika haluaa kans. tosin koneella leikataan. mutta jokhainen leikkauttaa ja huolehtii oman jälkikasvunsa kuontalosta, siihen enmpiä puuttamatta.

ja tuossa yllämainitussa, äiti oli halunu tytön. ja poika tietää sen, valitettavasti. on ostanu pojalleen "tyttö juttuja" onneksi on nyt hyväksyny lapsensa, semmosenna ku on eli poikana.

No meillä on kyllä poika ihan toivottu ja rakas! :heart: Vaikka onkin pitkä tukka :D

Mä en kans tajuu noita lässyttäjiä joiden mielestä pojalla kuuluu olla lyhyt tukka :o vaikuttaa jotenkin jälkeenjääneeltä.
Vaikea sanoa mikä malli sopisi, meilläkin pojalla pitkä tukka, mutta kukaan ei hömpötä leikkaamaan niin se itse tykkää siitä juuri sellaisena.
Päinvastoin, poika kertoi mulle pitkien hiusten salaisuuden: älä leikkaa niin ne sit kasvaa :D

Toivottavasti vartooja ei suutu mutta sen tukka saattais sopia Greeatan pojalle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Tollanen mitä on =)
En kyllä lähtis leikkaamaan!

Niimpä...Mie en sitä haluis millään leikata, mut poju kun oli pari päivää isin kans kotona, ni kummasti :whistle: rupes pojukin puhumaan, et haluaa lyhyet hiukset ja, et isin pitäis ne koneella leikata.

Oli alun perin puhe vuosi sitten miehen kanssa, et kunhan 3v kuvaan ois viel pitkä tukka, ni sit vois lyhentää vähäsen. Ni nyt mies haluis pojulle kesäks ihan semmosen siilin ja mie taas en. Viime kesänkin pojun tukka oli cornrow-leteillä ja hyvin meni kesä niin, eikä haitannu pitkä tukka sit yhtään. Nyttenkin voisin ne taas letittää kesäks, mut poju on ruvennu puhumaan, et haluaa lyhyet. :/

tukka oli cornrow-leteillä, hei miten teit nämä??? kestikö ne miteen hyvin? oisko jossain kuvaa

tovej.jpg

Tove- hiukset olis hienot. Itse en vetäis heti lyhyeksi, meinaa lasta voi alkaa kaduttaa.

Huh kamala. Jos lapsellani olisi sama ajatusmaailma kuin sinulla pitäisin kasvatustani epäonnistuneena, ei millään pahalla...
Miksi ihmeessä pojallasi pitää olla kalju, koska isälläkin on?

Viime kesänä leikkasin 3-vuotiaalle pojalle siilitukan pitkistä hiuksista. Muutos oli kamala, lapsella oli siihen totuttelemista.
Nyt lapsi kasvattaa taas pitkää tukkaa eikä kuulemma enää koskaan halua lyhyttä.

Eikä se siilitukka ollut lyhyimmillään ja hiukan kasvaneena muutoksen pahin vaihe.
Siinä vaiheessa, kun hiukset kasvoivat hiukan pidemmiksi ne olivat kamalan näköiset.
Nyt on onneksi taas pidemmät, mutta eivät vielä lähellekään niin ihanat kuin ne pitkät vuosi sitte.

En suosittele siiliä suoraan pitkistä, lapsi ei itse tajua kuinka paljon oma ulkonäkö muuttuu. Polkka voisi olla söpö.

Huh kamala. Jos lapsellani olisi sama ajatusmaailma kuin sinulla pitäisin kasvatustani epäonnistuneena, ei millään pahalla...
Miksi ihmeessä pojallasi pitää olla kalju, koska isälläkin on?
niin nuo pojan hiukset leikataan koneella ja koneella ei kyllä kaljua saa. :) taisin viimeksi leikata terällä 12, ja poika tykkää. hiukset on erittäin paksut ja karheat. helpompi pitää lyhyenä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiu:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Tollanen mitä on =)
En kyllä lähtis leikkaamaan!

Niimpä...Mie en sitä haluis millään leikata, mut poju kun oli pari päivää isin kans kotona, ni kummasti :whistle: rupes pojukin puhumaan, et haluaa lyhyet hiukset ja, et isin pitäis ne koneella leikata.

Oli alun perin puhe vuosi sitten miehen kanssa, et kunhan 3v kuvaan ois viel pitkä tukka, ni sit vois lyhentää vähäsen. Ni nyt mies haluis pojulle kesäks ihan semmosen siilin ja mie taas en. Viime kesänkin pojun tukka oli cornrow-leteillä ja hyvin meni kesä niin, eikä haitannu pitkä tukka sit yhtään. Nyttenkin voisin ne taas letittää kesäks, mut poju on ruvennu puhumaan, et haluaa lyhyet. :/

tukka oli cornrow-leteillä, hei miten teit nämä??? kestikö ne miteen hyvin? oisko jossain kuvaa

Kyllähän ne parin päivän päästä rupes hieman hapsottamaan, ku sen verran liukas tuo tukka, mut mie n. 3 päivän välein avasin, pesin ja märkinä letitin uudelleen, ni sai hyvät letit. Kuvia ei valitettavasti oo. Mut tein ne siis silleen, et periaatteessa ranskalaisia lettejä pää täyteen. Niitä mahtui 9-10 ja tein ne hieman helpommin, eli otin vain toiselta puolelta pelkästään aina lisää sitä hiusta siihen lettiin. Niin niistä sai hieman kapeammat ja pysyi hyvin.

Yhteistyössä