minä-83

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi ei...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi ei...

Vieras
Auttakaa! Pelästyin kamalasti kun vessassa huomasin että paperiin tuli ruskeaa vuotoaa. Minulla on menossa raskausviikko 6. Voiko tässä vaiheessa tulla sellaista vuotoa,ilman että se tarkoittaa keskenmenoa?? Voiko ennen keskenmenoa tulla sellaista ruskeaa vuotoa. Minua hämää myös se että aivan alussa minulla oli raskausoireita, mutta nyt ne ovat kadonneet. Alussa oli lievää pahoinvointia, närästystä ym. mutta ei enää. Rinnat ovat hiukan arat, mutta olivat ne paljon aremmat aikaisemmin. Väsymystä on vähän mutta ei muuta.... Voiko oireiden katoaminen olla ensimmäisiä merkkejä keskenmenosta??? Onko muilla ollut tälläistä??
Pelottaa...... Tämä on ensimmäinen raskaus ja sitä niin pitkään yritimme ja toivoimme.
Kiitos jo etukäteen.

Mulla on ollut ruskeaa vuotoa samoilla vkoilla ja valitettavasti mulla oli keskenmeno. ekalla kerralla vkolla 7 ja tokalla vkolla 10. Kolmas (menossa oleva) on kestänyt, vaikka ruskeaa vuotoa tuli vkolla 12. Mulle sanottiin, et ruskeaa vuotoa voi tulla kohdunsuulta, esim. seksin jälkeen, eikä se aiheuta/ ennakoi kesketymistä. Älä turhaan kuitenkaan hermoile itseksesi, vaan mene lääkäriin tarkistuttamaan ultralla onko kaikki kunnossa. Mielellään eivät ota akuutisti, ellet valita samalla kipua alamahassa. Käskevät vaan odotella kotona runsaanpaa vuotoa ja vasta sitten tulla. Joo, ja sanovat vielä et ""älä turhaan hermoile"".Niin kuin se lohduttais tai sen vois unohtaa.
Niin kauan se mieltä vaivaa, kun sen on saanut tarkastettua. Niille se on vaan rutiinia mut jokaiselle odottajalle tärkee juttu...Mee lekuriin ja valita vaikka kuinka paljon, et saat asiaan varmuuden!
Pidetään peukkuja, et huoleen ei oo aihetta! Alkuraskaudessa, menkkojen alkamisen aikoihin jopa normaalia et vähäistä vuotoa on.
Tiedän miltä susta tuntuu.

Elä tosiaan vielä hermoile! Mulla tuli suht useasti rusehtavaa vuotoa aina välissä alkuraskauden aikoihin. Ja myös punertavaa seksin jälkeen. Ei voi yleistää suuntaan eikä toiseen vaan kysele neuvolasta.

se sitten oli keskenmeno. no ehkä vielä joskus pääsen näille palstoille kirjottelemaan,nyt pitää taas siirtyä noihin haaveilijoihin...
aika rankka kokemushan tämä on.

Haluaisin vaan vielä kysyä että kuinka nopeasti voi keskenmenon jälkeen taas tulla raskaaksi?? Tai ei siihen varmaan mitään ""kaavaa"" ole, mutta miten teillä muilla se on mennyt???

onnea odotukseenne ja kiitos kaikille ketkä vivaantuvat vastaamaan

VOI EI, otan osaa! Osaan kuvitella (mutta vain kuvitella), miltä susta tuntuu. Meillä on ""yritystä"" takana jo 10 kk, eikä tärpin tärppiä, mutta ei keskenmenojakaan. Joten jos tulisin nyt raskaaksi ja saisin keskenmenon, niin ... en osaa kuvaillakkaan miltä se tuntuisi. Mutta olet niin nuori, että ei muuta kun tsemppiä ja uutta yritystä kehiin! :)

Taputtelee olkapäähän ja toivottaa jaksamista eteenpäin!!!

Ei muuta,kun uudestaan vaan yrittämään ainakin tiedät,että voit tulla raskaaksi,jotain positiivista asiassa on!!!!

Toivottavasti pian palaat tänne odottajiin!!!!

Itse en ole keskenmenoa kokenut,mut uskon et kaippa sitä voi tulla vaikka seuraavan kierron aikana raskaaksi keskenmenon jälkeen tai suht nopeasti ainakin!

Sitä voi tulla uudellee raskaaksi hyvinkin pian. Itse oon kokenu kolme km kymmene kuukauden sisällä. Kaikissa ollu ruskehtavaa vuotoa. Mutta nyt onnellisesti raskaana rv 28 takana. Tsemppiä ja voimia minä -83:lle!! Tiedän miltä tuntuu.

Yhteistyössä