Minä en jaksa enää näitä vapaita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
:headwall: :headwall: Meillä on ollut koko ajan vieraita ja eilen käytiin sitten kylässä. Tänään sitten tulee tytön kummit, mikä on tosi kiva juttu, mutta kukaan ei tajua miten väsynyt olen. Olen laittanut joulun, siivonnut, pyykännyt, nukkunut niin ja näin, yrittänyt olla hyvällä tuulella ja melkein kuukauden kestänyt flunssa on siinä pisteessä, että meinaan yskiä keuhkot pihalle. Kahden päivän päästä töihin lepäämään.

Oletko kertonut kenellekään, kuinka uupunut olet?

Luulisi, että kummit ymmärtävät ja ottavat vierailun siltä kannalta, että samalla auttelevat sinua.

Jaa, minä olen ollut vapaalla jo 8 päivää ja ihan rauhassa ollaan saatu olla. Onneks ei ole tapana, että suku ja tuttavat ramppaavat joulun tienoilla tässä kylässä. Parasta joulussa just onkin se RAUHA!

Meilläkin on nuhaa,nyt jo kaikilla ja sen takia ollaankin oltu kotosalla,ihan kaikessa rauhassa.On saanut levätä,ainakin jonkin verran kun ei oo tarvinnut "esittää" kenellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin meillä:
Jaa, minä olen ollut vapaalla jo 8 päivää ja ihan rauhassa ollaan saatu olla. Onneks ei ole tapana, että suku ja tuttavat ramppaavat joulun tienoilla tässä kylässä. Parasta joulussa just onkin se RAUHA!

sehän tässä juuri ongelma onkin, että suku asuu kaukana ja pääsevät tulemaan vain silloin kun on pitemmät vapaat. Nyt on ja kaikki tulevat tietysti tänne. Jos asuisivat edes 200km päässä niin nille voisi sanoa, että älkää tulko nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
:headwall: :headwall: Meillä on ollut koko ajan vieraita ja eilen käytiin sitten kylässä. Tänään sitten tulee tytön kummit, mikä on tosi kiva juttu, mutta kukaan ei tajua miten väsynyt olen. Olen laittanut joulun, siivonnut, pyykännyt, nukkunut niin ja näin, yrittänyt olla hyvällä tuulella ja melkein kuukauden kestänyt flunssa on siinä pisteessä, että meinaan yskiä keuhkot pihalle. Kahden päivän päästä töihin lepäämään.

Siksipä meillä ei vastaanoteta vieraita viikonloppuna, kun joulun aikaan ihan riittävästi oli vilskettä. Ollaan ihan omalla porukalla, ma-illasta pe-aamuun oli vieraita enempi ja vähempi ja nyt on sitten oman rauhan aika :) Ja mukavaa toki oli joulunakin, mutta niin saamattomia vieraita että hohhoijaa..

sehän tässä juuri ongelma onkin, että suku asuu kaukana ja pääsevät tulemaan vain silloin kun on pitemmät vapaat. Nyt on ja kaikki tulevat tietysti tänne. Jos asuisivat edes 200km päässä niin nille voisi sanoa, että älkää tulko nyt.

makaako ne vieraat sohvalla kun sulla 2 lasta? vai leikkivätkö lasten kanssa tai vievät ulos ja saat tehdä ruoat rauhassa? vai auttavatko sua keittiössä?

ärsyttää jos joku menee lapsiperheeseen palveltavaksi, sellainen, joka tietää mitä se äitinä oleminen on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

makaako ne vieraat sohvalla kun sulla 2 lasta? vai leikkivätkö lasten kanssa tai vievät ulos ja saat tehdä ruoat rauhassa? vai auttavatko sua keittiössä?

ärsyttää jos joku menee lapsiperheeseen palveltavaksi, sellainen, joka tietää mitä se äitinä oleminen on.

Kyllä kaikki on aina aika paljon olettanut, että tulevat lomalle. Onhan heillä raskas työrupeama takana (aivan kuten minullakin ) Leikkivät kyllä lasten kanssa ja äiti auttaa keittiössä, mutta esim. lasten ja koiran ulkoiluttaminen on kaikille sellainen vastenmielinen juttu. Mistähän sekin johtuu? Tai ulkoilevat, mutta haluavat, että minä tai mieheni seisoo ja juttelee heidän kanssa siinä pihalla/puistossa :headwall: :headwall:

Kyllä kaikki on aina aika paljon olettanut, että tulevat lomalle. Onhan heillä raskas työrupeama takana (aivan kuten minullakin ) Leikkivät kyllä lasten kanssa ja äiti auttaa keittiössä, mutta esim. lasten ja koiran ulkoiluttaminen on kaikille sellainen vastenmielinen juttu. Mistähän sekin johtuu? Tai ulkoilevat, mutta haluavat, että minä tai mieheni seisoo ja juttelee heidän kanssa siinä pihalla/puistossa :headwall: :headwall:

No huh. Ärsyttävää. Kai menet vastavuoroisesti makoilemaan sinne?

meillä myös iso porukka jouluna,osa lähti eilen ja tänäänäitini... on ihan väsynyt. ihanaa kun jäädään ihan nelistään kotiin , tänään saunotaan ja katsellaan rauhassa tv:tä.

No huh. Ärsyttävää. Kai menet vastavuoroisesti makoilemaan sinne?

Minähän en saa levätä missään. Minulta odotetaan aina muualla, että vähintään teen ruuan joka päivä kun muut ovat töissä (koska minun vapaat ja lomat sattuvat vuorotyöni ansiosta yleensä siihen aikaan kun muut käy töissä) :headwall: :headwall: Voitte arvata, että haluaisin viettää lomani aivan toisin, vaikka jossain hornan kuusessa. Mies sanoikin, että ensi joulu vietetään ihan toisella tavalla

Eikö sun mies ja muu suku tee mitään?

tekee, mutta se on sekunti niin paikat on mullin mallin, vaikka lapsetkin auttaa siivoamisessa. olen pedantti ja ahdistun pienestäkin sotkusta.....

En tahdo loukata,mutta tuo on paha piirre äidissä jolla on pieniä lapsia.Ei kannata turhasta nipottaa.Meilläkin mullin mallin välillä,en ota pulttia siitä.Pääasia että lattiat puhtaat jne,vaikka muuten hujanhajan =) Ilmoita kylmästi kummeille että olet kipeä,etkä jaksa nyt.Kyllä niiden täytyy ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Ei ole pakko elää odotusten ja muottien mukaisesti.

ei olekaan, mutta sitä mutinaa ei jaksa kukaan kun teen asiat toisella tavalla!!!!! Ihan oikeasti. Esim. yksi vuosi lähdin perheeni kanssa Kolille jouluksi ja mummoni suutui siitä niin, että ei puhunut minulle 3 kuukauteen. En jaksa mitään vihanpitoa. muutenkin stressiä ihan tarpeeksi. Meidän suku on täynnä marttyyriksi heittäytyjiä ja yksinäisiä ihmisiä, jotka jääneet hiljattain leskiksi tai eronneet. Sitten meiltä oletetaan, että me tietysti viihdytetään koko sukua. Jos ei tehdä niin, niin alkaa mykkäkoulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Eikö sun mies ja muu suku tee mitään?

tekee, mutta se on sekunti niin paikat on mullin mallin, vaikka lapsetkin auttaa siivoamisessa. olen pedantti ja ahdistun pienestäkin sotkusta.....

En tahdo loukata,mutta tuo on paha piirre äidissä jolla on pieniä lapsia.Ei kannata turhasta nipottaa.Meilläkin mullin mallin välillä,en ota pulttia siitä.Pääasia että lattiat puhtaat jne,vaikka muuten hujanhajan =) Ilmoita kylmästi kummeille että olet kipeä,etkä jaksa nyt.Kyllä niiden täytyy ymmärtää.

TIEDÄN! Olen saanut tästä piirteestä kärsiä koko elämäni.

Yhteistyössä