Minä en jaksa olla enää vastuussa kaikesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyhoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyhoo

Vieras
En jaksa enää olla vastuussa tästä arjen pyörittämisestä. Haluaisin niin kovasti, että joku muu huolehtisi kaikesta välillä. Mutta se on mahdotonta. Olen yksinhuoltaja, mutta hoidin kaiken jo silloin kun olimme lasten isän kanssa vielä yhdessä. Olisi niin ihanaa joskus tulla töistä kotiin ja heittäytyä sohvalle ja joku muu olisi hakenut lapset hoidosta, käynyt kaupassa, siivonnut, tehnyt ruuan ja maksanut laskut. Olen niin loppu. Lapsia saan kyllä hoitoon säännöllisesti, mutta se ei poista sitä, että minä vastaan kaikesta. Mistähän repisi energiaa asioiden hoitamiseen, kun jo siivous tuntuu niin ylitsepääsemättömän raskaalta urakalta?

Niin. Mistä saada iloa, energiaa, voimaa, motivaatiota ja hyvää tuulta arkeen?

Kun saat sen selville, niin sinulla on sen verran laajat luento- ja konsultointimarkkinat, että pikkurahan päälle ei tarvitse itkeä.

Sanos muuta. Aamuisin kun herään ihan hirvittää edessä oleva rutiinien rumba, aamiaisen tekoa, pukemista, väittelyä jne.

Yh-ystävälläni kävi muuten kerran viikossa 4t joku kodinhoitaja tms auttamassa. Ei maksanut mitään vaan meni jonkinlaisen ennaltaehkäisevän avun piikkiin. Oletko jutellut neuvolassa tms. jaksamisesta?

En ole neuvolassa jutellut. Olen toipumassa masennuksesta ja terapiakin on lopetettu jo. Minulla on nyt lähinnä sellainen tunne, että tämä arki ei pysy hallinnassa. Hommia olisi niin paljon ettei tiedä mistä aloittaa ja lisää vaan tulee kokoajan. Minulla on aina ollut ongelmia arjen hallinnassa ja näin yksinhuoltajana tilanne vielä kärjistyy. Nuo lapset sotkevat niin kamalan paljon enkä saa heitä siivoomaan -> en jaksa tapella siitä. Tavarat levitetään koko asuntoon vaikka miljoona kertaa olen kieltänyt. Laskuja ei huvittaisi maksaa eikä kaupassa käydä, koska rahatilanne on niin huono ja se vain ahdistaa. Pakko ne on kuitenkin hoitaa. Ehkä tämä helpottaa joskus...

En ole neuvolassa jutellut. Olen toipumassa masennuksesta ja terapiakin on lopetettu jo. Minulla on nyt lähinnä sellainen tunne, että tämä arki ei pysy hallinnassa. Hommia olisi niin paljon ettei tiedä mistä aloittaa ja lisää vaan tulee kokoajan. Minulla on aina ollut ongelmia arjen hallinnassa ja näin yksinhuoltajana tilanne vielä kärjistyy. Nuo lapset sotkevat niin kamalan paljon enkä saa heitä siivoomaan -> en jaksa tapella siitä. Tavarat levitetään koko asuntoon vaikka miljoona kertaa olen kieltänyt. Laskuja ei huvittaisi maksaa eikä kaupassa käydä, koska rahatilanne on niin huono ja se vain ahdistaa. Pakko ne on kuitenkin hoitaa. Ehkä tämä helpottaa joskus...

Kyllä mä silti kysyisin neuvolasta, voisiko joku auttaa. Esim. kerran viikossa, jos saisi apua. Sehän voisi olla juuri siivousta. Niin ja laskut voisi nakutella suoraveloitukselle, niin ei tarvitsisi aina itseään vaivata.