Minä en tiä mistä sais sen kipinän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuppunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nuppunen

Jäsen
12.06.2007
207
0
16
laihduttamiseen, ei siis kertakaikkiaan mitään inspistä. Syömiset tahtoo olla mitä sattuu ja jos syönki jotain herkkuja niin käynpäs ne yleensä oksentamassa pois. Joskus päiviä että syön tuskin mitään ja toisina taas liikaakin. Tiedän, syömiset täysin perseellään ja luulis olevan helppoa syödä tasaisesti pitkin päivää kun olen hoitovapaalla kotona. Mulla on aina tahtonu olla painon kans semmosta stressiä, muutama vuosi sitten olin alipainonen ja nyt ne muutamat liikakilot vaivaa enkä saa itteeni niskasta kiinni että saisin ne laihdutettua terveellisesti pois. Perkele tämä voi olla hankalaa...
Tiedän kyllä että jos sen kipinän jostain saisin, niin varmasti onnistuisin koska tykkään liikkua ja käyn salilla, mutta nuo syömiset on täysin pielessä...oikein tunnen itteni laiskaksi paskaksi....Tattista vain kun sain purkaa turhautumiseni, hohhoijaa.... :/

Jos et onnistu yksin niin koita jotain ryhmää /esim. painonvartijat, terveyskeskusken ryhmä) tai nettijuttuja (keventäjät, ym). tai kysy jotain kaveria projektiin mukaan.

:hug:

Ota ihan iisisti. Olet juuri itsesi kokoinen, kuten pitääkin.

Oletko hakenut apua, että pääsisit eroon oksentamisesta ja löytäisit jonkin tavan olla tyytyväinen itseesi? *rehellisesti huolissani*

Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:

Oletko hakenut apua, että pääsisit eroon oksentamisesta ja löytäisit jonkin tavan olla tyytyväinen itseesi? *rehellisesti huolissani*
'

Itsetuntoni aina ollu melko heikko. Muistan kun olin semmonen laiheliini niin näin itteni silloinkin lihavana ja nyt kun katon itestäni niitä vanhoja kuvia niin ihmettelen sitä miten sitä sillon näki ittensä muka lihavana (vääristynyt minäkuva) Mutta jospas se kipinä sieltä tulisi ja saisin terveellisesti laihdutettua ne muutamat kilot pois ja jos se itsetuntokin sitä mukaa kohoaisi pikkasen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamiskuukkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:

'

Itsetuntoni aina ollu melko heikko. Muistan kun olin semmonen laiheliini niin näin itteni silloinkin lihavana ja nyt kun katon itestäni niitä vanhoja kuvia niin ihmettelen sitä miten sitä sillon näki ittensä muka lihavana (vääristynyt minäkuva) Mutta jospas se kipinä sieltä tulisi ja saisin terveellisesti laihdutettua ne muutamat kilot pois ja jos se itsetuntokin sitä mukaa kohoaisi pikkasen.

Oma egoni on Himalajaakin suurempi
:D

Mutta oletko todellakin varma, että painon pudottaminen tekee sinut tyytyväiseksi? Jos homma noin toimisi, maailma olisi täynnä onnellisia laiheliineja.

Olen joutunut katsomaan liian läheltä vääristyneestä minäkuvasta kärsivän perfektionistin itsetuhoa. Älä päästä sitä tapahtumaan itsellesi, ethän?

Omaa syömistään voi kontrolloida, mutta maailmaa ei.

Yhteistyössä