Minä haluan toisen lapsen, mutta en sitä vauvaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Ääh. On ollu hirvee lapsikuume. Nimenomaan lapsi. En jaksais sitä vauvaaikaa taas, vaikka vauvat ihania onkin. Haluaisin vaan tolle tytölle leikkikaverin ja oon aina muutenkin enemmän ku yhen lapsen halunnu. Huoh. Mutta mietityttää rahatilannekki. Kyllä me nykyään ihan hyvin pärjätään, vaikka ei hirveesti rahaa saaha. Mies menee syksyllä kouluun ja minäkin hain. En tiiä meenkö sinne. Miten vaikka kaikki tuetkin nousee toisella lapsella?
Ja kaikkia ongelmia vaan löytyy siihen lapsen hankkimiseen. :D
mutta silti niistä huolimatta se ois mukava. Ääh, onko kellää samaa tilannetta? :D

Ryhdy sijaisvanhemmaksi. Yli 3-vuotiaiden tyttöjen ja varsinki poikien pitkäaikaisista sijaisperheistä on kova pula. Lapsesta maksetaan kulukorvaus, pieni hoitokorvaus ja useat kunnan maksavat myös lapsilisän sijaisvanhemmille. Näin lapsen tulo perheeseen ei aiheuta kohtuuttomia uusia kuluja ja te saisitte hieman isomman perheenjäsenen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehto:
Ryhdy sijaisvanhemmaksi. Yli 3-vuotiaiden tyttöjen ja varsinki poikien pitkäaikaisista sijaisperheistä on kova pula. Lapsesta maksetaan kulukorvaus, pieni hoitokorvaus ja useat kunnan maksavat myös lapsilisän sijaisvanhemmille. Näin lapsen tulo perheeseen ei aiheuta kohtuuttomia uusia kuluja ja te saisitte hieman isomman perheenjäsenen ;)

Voi v... mikä neuvo taas...

Itekään en halunnu nimenomaan vauvaa, sitten vahinkoraskaus ja tein vauvan. Nyt oon vauvaan kuitenkin niin hulluna etten haluais että se kasvaa ollenkaan. Tietty tähän vaikuttaa sekin että vauva on "helppo".

Ihan sama juttu!! Haluaisin toisen lapsen, mutta en jaksa sitä vauva-aikaa uudestaan. Mielellään tämän takia adoptoisinkin lapsen (mietin sitä jo ennen biologista lasta), mutta emme ole naimisissa joten ei tule onnistumaan..

Tuttu juttu. Mulle vauvakuume on ihan käsittämätön asia, sen sijaan lapsia olen aina halunnut. Nuorempana pohdin sen vuoksi vakavasti adoption mahdollisuutta.. Ensimmäinen lapsi saikin alkunsa vähän niin kuin vahingossa. Mut oli se kyllä ihana vauva :) Toisen lapsen kohdalla mä mietin vuoden verran ja sitten napsahti ensimmäisestä yrityskerrasta.

Mä haluaisin vielä kolmannenkin lapsen, mutta sitä raskausaikaa mä en vaan enää jaksa.. Enkä välttämättä pikkuvauva aikaakaan, jos se kolmaskin olisi yhtä vaativahoitoinen kuin kaksi ensimmäistä. Sen sijaan uhmaikäisiä vastaan mulla ei ole mitään, niiden kanssa kyllä pärjään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Janniina:
Tuossa neuvossa ei ollut mitään väärää. Et näköjään taida osaa ajatella niitä lapsia jotka elävät ilman vanhempia tms.

no kyllä osaan kiitos vaan, mutta kun tuo neuvo oli taas sitä luokkaa että ota sijaislapsi, siitä maksetaan ja saat ottaa sellaisen mukulan kuin haluat. Sijaisvanhemmuus on kuitenkin aika paljon muuta kuin omien toiveiden täyttämistä. Myös sijaisvanhemmat voi sitä paitsi olla ihan kamalia huoltajia, varsinkin os heidän lähtökohtansa ovat rahaan sidottuja.

Vauva paljon kivempi kun tuo uhmaikäinen.. aluksi minäki ajattelin kun olin vielä raskaana että voi kunpa vauva kasvais äkkiä, mutta kyllä tuo vauva on niin ihana että en ees halua että hän kasvais isoksi

Synnytät lapsen ja pakenet työelämään. Mies hoitaa vauvan, sinä pidät huolen että ylitöitä on paljon ja olet kotona vasta kun vauva nukkuu. Viikonloppuisin on tärkeää harrastaa ja tavata ystäviä.Toimii erittäin monen miehen kohdalla joten miksi ei sitten äidinkin.
Työnteon vähennät ja mies voi palata opiskeluihinsa kun muksu täyttää sen 3v :D

Joo en minäkään ole erityisen ihastunut vauvoihin, mutta toisen lapsen halusin. Siinäpä tuo nyt sit on, 4,5 kk vanha, ja joka päivä on kyllä enemmän tai vähemmän kärsimystä. En vaan jaksa tätä, varsinkaan, kun meille ei koskaan tunnu siunaantuvan ns. helppoa vauvaa. Kolmatta ei kyllä tule, vaikka tää nykyinen vauva olis sit miten ihana tahansa taaperona, ei ei ei...

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehto:

Minä haluaisin mielummin ihan oman lapsen. Kaipaan sitä raskautta myös.

Yhteistyössä