Minä luottotiedotob jos meen miehen kans naimisiin ja ostetaan talo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lflgph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lflgph

Vieras
Viekö ulosotto sen samantien vai miten homma toimii?

Miehellä kaikki kunnossa.

Jos siis mennään naimisiin ja ostetaan joskus talo, niin miten homma täytyy hoitaa? Jos ulosotto vie jo palkastanu rahaa niin voiko viedä talonkin?

No jos mies ottaa yksinään lainan ja talo on pelkästään hänen nimissä? Naimisissa jos ollaan niin kaikki on loppupeleissä yhteistä

Voiko ulosotto tälleen tehdä talolle mitään?

[QUOTE="A.p";25885649]No jos mies ottaa yksinään lainan ja talo on pelkästään hänen nimissä? Naimisissa jos ollaan niin kaikki on loppupeleissä yhteistä

Voiko ulosotto tälleen tehdä talolle mitään?[/QUOTE]

velat on aina omia jos ne olet yksin ottanut. Vaikka olisitte kuinka naimisissa niin velat on aina omia.

jos mies ostaa talon yksin niin ei uo-mies siihen puutu koska se ei ole sun.

Talo kokonaan miehen nimiin. Myy sitten puolet siitä sulle joskus, kun sulla on luottotiedot kunnossa. Ulosottokaaren 4 luvun 73 §:ssä säädetyin edellytyksin myös yhteisomistettu asunto on ulosmitattavissa myös ilman toisen yhteisomistajan lupaa. Ulosottokaaren 5 luvun 81 §:n mukaisesti toisella yhteisomistajalla on kuitenkin eräänlainen etuosto-oikeus velallisen osaan.

[QUOTE="A.p";25885649]No jos mies ottaa yksinään lainan ja talo on pelkästään hänen nimissä? Naimisissa jos ollaan niin kaikki on loppupeleissä yhteistä

Voiko ulosotto tälleen tehdä talolle mitään?[/QUOTE]

Erotessa ne ovat vasta yhteisiä, ei naimisissa ollessa. Siis siinä tapauksessa ettei ole avioehtoa. Tuossa teidän tapauksessa miehen pitäisi vaatia avioehtoa ettei hänen omaisuus mene vuoden päästä erossa sinun ulosottojesi maksuun.

Tai voisikohan tehdä niin, että otetaan yhdessä laina ja otetaan mun ulosotossa olevan määrän verran enemmän lainaa ja maksellaan sitten vain sitä lainaa ja saan samalla tiedot puhtaaksi? Henkilötakaus onnistuu sekä onnisttuu laittaa yksi asunto vakuudeksi myös. Heruiskohan tällä tapaa lainaa noin 35000 enemmän?

kahden lapsen yh:a ostin omakotitalon.
Talo takasi osan ja isäni osan lainasta. Taloa ei viety, eikä ollut mitenkään myyntikiellossa. Sitten kun muutin siitä pois laitoin sen myyntiin. Ulsootto antoi minun myydä taloa itse eikä pakkohuutokaupalla. Sain talosta hyvät rahat ja velkojen jälkeen minulle jäi vielä 30000e käteen. Nyt lutot on puhtaat

[QUOTE="A.p";25885689]Tai voisikohan tehdä niin, että otetaan yhdessä laina ja otetaan mun ulosotossa olevan määrän verran enemmän lainaa ja maksellaan sitten vain sitä lainaa ja saan samalla tiedot puhtaaksi? Henkilötakaus onnistuu sekä onnisttuu laittaa yksi asunto vakuudeksi myös. Heruiskohan tällä tapaa lainaa noin 35000 enemmän?[/QUOTE]

periaatteessa onnistuu mutta pankki ei välttämättä myönnä 35 000 eur "liikaa" lainaa koska asuntolainan korko on verovähennysoikeuden piirissä mutta kulutusluottojen korko ei.

Voit toki saada oman erillisen 35 000 eur lainan noita muita vakuita vastaan.

Yhteistyössä