Onko teidän mielestänne kohtuutonta jos nainen haluaa naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Meidän parisuhde on ajautumassa kriisiin :( Tai on jo varmaan ajautunut...

Tulin kaksi vuotta sitten raskaaksi ja siitä lähtien olen odottanut mieheni kosintaa. Välillä naimisiinmenosta on puhuttu, mutta painostamaan en ole halunnut koska olen vuosikaudet haaveillut romanttisesta yllärikosinnasta..

Kosintaa ei ole kuulunut ja olen huomannut, että olen muuttunut tosi katkeraksi asian takia. Nyt aiheesta on keskusteltu ja miehen mielestä "mennään sitten joskus". Itselleni tilanne on jopa tosi loukkaava ja vaikken mitenkään konservatiivinen kaikessa mielessä olekaan, niin mielestäni yhteinen lapsi --> naimisiin! Tai jopa mielummin toisinpäin.

Itse olen hoitovapaalla tällä hetkellä ja mies elättää perheen. Hänellä on kuitenkin hyvät tulot ja rahaa jää säästöön. Kuitenkin häät ovat hänen mielestään iso investointi eikä tällä hetkellä ajankohtainen asia. Toisaalta myös pitkä kihlautuminen ja avioituminen sitten joskus tuntuu hölmöltä, koska olemme jo sitoutuneet lapsen myötä. En myöskään halua mennä maistraatissa kahvitauolla naimisiin, vaan haaveilen isoista häistä.

Tuntuu todella pahalta kun ihmiset kyselevät koska menemme naimisiin... :(

Olenko teidän mielestänne jotenkin kohtuuton jos kaipaisin avioliiton sinetöimään suhteemme!??

Miten naiset on näin tyhmiä. Ensin mennään tietenkin naimisiin. Sitä ennen ei lapsia tehdä. Kun kerran mies on saanut lypsävän lehmän ilmaiseksi, niin ei hän toki eduistaan luovu.

Hyvä kysymys. En osaa antaa vastausta, koska painin itse saman asian kanssa. Mies ei halua naimisiin, meillä ei ole kyllä vielä lapsia. Yhteiseloa takana 4 vuotta.

Mun mielestä on älytöntä mennä naimisiin jos naimisiinmenon pointti on isot häät eikä se, että mennään naimisiin, sitoudutaan toiseen, saadaan laillinen ja mahdollisesti myös jumalallinen siunaus avioliitolle. Mun mielestä on myös typerää hankkia tai saada ensin se lapsi ja sitten alkaa kyselemään puolisolta avioliiton perään, jos itse haluaisi toisin. Mun mielestä on kohtuutonta vaatia naimisiinmenoa nyt, jos siitä ei jo seurusteluaikana ole keskusteltu, etkä ole tehnyt selväksi, että naimisiin mennään eikä vaan hoeta että sitten joskus. Jos se on itselle noin tärkeää, niin se olisi pitänyt asettaa suhteen etenemisen ehdoksi jo ennen kuin lapsi tuli suhteeseen. Mun mielestä on myös kohtuutonta vaatia isoja häitä jos itse on hoitovapaalla ja mies elättää perheen. Mun mielestä on myös kohtuutonta muuttua katkeraksi asiasta, jos ei ole suoraan sanonut, että minä haluan ja aion mennä naimisiin, painostaminen ei ole tietenkään ok, mutta mielipiteensä voi ilmaista selvästi. Romanttista kosintaa ei ehkä koskaan tule, senkin odottaminen on kohtuutonta jos mies ei kerran halua naimisiin.

Mun mielestä on älytöntä mennä naimisiin jos naimisiinmenon pointti on isot häät eikä se, että mennään naimisiin, sitoudutaan toiseen, saadaan laillinen ja mahdollisesti myös jumalallinen siunaus avioliitolle. Mun mielestä on myös typerää hankkia tai saada ensin se lapsi ja sitten alkaa kyselemään puolisolta avioliiton perään, jos itse haluaisi toisin. Mun mielestä on kohtuutonta vaatia naimisiinmenoa nyt, jos siitä ei jo seurusteluaikana ole keskusteltu, etkä ole tehnyt selväksi, että naimisiin mennään eikä vaan hoeta että sitten joskus. Jos se on itselle noin tärkeää, niin se olisi pitänyt asettaa suhteen etenemisen ehdoksi jo ennen kuin lapsi tuli suhteeseen. Mun mielestä on myös kohtuutonta vaatia isoja häitä jos itse on hoitovapaalla ja mies elättää perheen. Mun mielestä on myös kohtuutonta muuttua katkeraksi asiasta, jos ei ole suoraan sanonut, että minä haluan ja aion mennä naimisiin, painostaminen ei ole tietenkään ok, mutta mielipiteensä voi ilmaista selvästi. Romanttista kosintaa ei ehkä koskaan tule, senkin odottaminen on kohtuutonta jos mies ei kerran halua naimisiin.

+ että sä olet daiju.

AAAARRRGHH! Ajatuksena on tosiaan mennä naimisiin vain kerran elämässä, joten mielestäni sitä on syytä juhlia isosti! Ei kai nyt kukaan urpo vain juhlimisen ilosta järkkää isoja häitä? Kyllä ne syyt ainakin itseltäni löytyy syvemmältä.

Ja varmaan myöhäistä nyt antaa vinkkejä "Että oma kanta olisi pitänyt tehdä jo seurusteluaikana selväksi".. Enhän mä sitä kysellyt, että olisko kannattanut .. Varmaan olis :) Tilanne on nyt tämä ja kuten kirjoitin, naimisiinmenosta on kyllä puhuttu! Ei kuitenkaan taidettu olla ihan samalla aaltopituudella aikataulujen suhteen.

Lapsen saamista/hankkimista ei varmaan kannata vetää tähän. Varmaan jokaisen ihannetilanne olis peruskuvio: pitkä seurustelu --> kihloihin --> naimisiin --> lapsi. Tänä päivänä se ei vaan usein mene niin.

Yhteistyössä