Minä minä-ystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kielo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kielo"

Vieras
Onko muilla minä minä-ystäviä? Minulla on yksi sellainen ja joka kerta kun hänet tapaa, tulee olo, että onko kyse kaveruudesta vai kaverin omantunnon pönkityksestä. Olemme samalla työpaikalla (olen nyt äitiyslomalla) ja hän kertoo miten on joutunut TAAS auttamaan muita kun muut eivät osaa mitään, miten hän lapsettomana uhrautuu lapsellisten puolesta esim. lomien ajankohtien takia (ei muuten pidä paikkaansa, saa pitää lomat kun haluaa), hän ei saa nukuttua kun on niin stressaantunut, pelkää jos jotakin tautia, selittää millasissa koulutuksissa on käynyt kun firma haluaa hänestä henkilön johtavaan asemaan. Kun käy kylässä selittää, miten tyhmiä ihmisiä työpaikalla on ja nauraa muiden selän takana. Sanoo myös, että hän ei jaksa ottaa kylään niitä joilla on lapsia, koska ne syövät pöydät tyhjiksi. Mitään sellaista emme voi yhdessä harrastaa jossa olisin häntä parempi. Hän "lyö" sanoillaan toisen maahan. Jokainen ystävä on tärkeä, mutta tällainen ihminen saa minut tuntemaan alenmuudentunnetta.

Herää kysymys: kuinka teistä on tullut "ystäviä" jos tuollainen touhu on ollut alusta saakka ? Minä ainakin tykkään itsestäni niin paljon että haluan kokea olevani ystävieni kanssa tasa-arvoinen.

[QUOTE="kielo";26647151]Tällaista ei ollut kun olemme tutustuneet. Olimme tasavertaisia kavereita. Vuosien kuluessa tilanne on mennyt tällaiseksi.[/QUOTE]

No mikä pakko se on jatkaa ystävyyttä, jos ei voi sietää toista?

Yhteistyössä