Minä olen pelotellut lapset sienillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tai siis olen sanonut, että sienet on todella myrkyllisiä ja vaarallisia ja niihin ei kosketa.

Ja sitten tulee Pikku Kakkosesta joku jakso missä joku mamma kerää pikkulapsen kanssa sieniä metsässä. Meidän 5v kiljuu, että miks noi saa koskee niihin. No selitin sitten, että on olemassa sellaisia sieniä mitä saa kerätä, mutta niitä saa kerätä vain jos tietää niistä jotain ja äiti EI tiedä eikä iskäkään.

Ja näin saadaan lisää sienikammoisia lapsia.

Kyllä meillä lapset on ihan ilman pelotteluja ja valehtelua oppineet, että vieraisiin sieniin ei kosketa. Yhdessä sitten käydään sienestämässä niitä sieniä, joita tunnetaan.

meillä taas lapset kerää sieniä roppakaupalla koreihin, tuo ne näytille ja niiden kans pitää kattoa mitä sieniä ne on (kirjasta katotaan). Mä inhoan ite sieniä mutta lapsia ne kiehtoo. Ovat oppineet siihen, ettei yhtään maisteta ja aina pestään kädet sen jälkeen kun on sieniä poiminu.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
meillä taas lapset kerää sieniä roppakaupalla koreihin, tuo ne näytille ja niiden kans pitää kattoa mitä sieniä ne on (kirjasta katotaan). Mä inhoan ite sieniä mutta lapsia ne kiehtoo. Ovat oppineet siihen, ettei yhtään maisteta ja aina pestään kädet sen jälkeen kun on sieniä poiminu.

Niin ja ite en siis tiedä sienistä yhtään mitään. Poika toivo 7v synttärilahjaksi sienikirjan ja siitä katotaan mitä sieniä ovat keränneet mutta koskaan ei niitä syödä kuitenkaan kun tieto on niin huteraa.

Hömppö: oot hoitanut asian hienosti!

Meillä ei kerätä kuin tatteja, haapasieniä ja kanttarelleja. Nämä ovat ne sienet, mitkä tunnistetaan 100 varmasti

Yhteistyössä