Minä seitsemänvuotiaan äiti en tajua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
koska minun kokemani perusteella lasten kanssa on mukava vierailla, kun vieraisille voi lähteä vaan yhden tai kahden lapsen kanssa.
Eritoten tuollaiseen juhannuksen viettoon... siis yötä pois kotoa jne.
Lapset saattavat vierastaa outoa paikkaa, nukkumisesta saattaa tulla ongelma jne, ja äiti kokee pääsevänsä helpommalla kotona, missä lapsilla on tutut nurkat ja tavarat.

Tästä syystä mie mielelläni järjestän juhlia ja illanistujaisia jne... joihin muuten on kyllä tervetulleita niin lapset kuin aikuisetkin, mutta mie oon itse huonompi lähtemään toisten vastaaviin juhliin jos kaikki pienet (alle kouluikäiset) pitää ottaa mukaan.

Niin no juu, en mäkään nyt niin hullu olisi, että lasten kanssa ystävälle juhannukseksi lähtisin.
Oma vuokramökki voisi onnistua, mummolakin ehkä, mutta muualle, kiitos ei.

Ei siinä ainakaan mitään lomailun tuntua olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Niin no juu, en mäkään nyt niin hullu olisi, että lasten kanssa ystävälle juhannukseksi lähtisin.
Oma vuokramökki voisi onnistua, mummolakin ehkä, mutta muualle, kiitos ei.

Ei siinä ainakaan mitään lomailun tuntua olisi.

Tässäkin suhteessa on eroavaisuuksia ihmisissä, äideissä, iseissä, lapsissa ja perheissä :) Itse en koe mitään ongelmaa lasten kanssa yökyläilyyn lähdössä tai vaikka juuri juhannuksen viettoon ystävien mökille tmv. Johtunee varmaan siitä, että olemme reissanneet suht´paljon ihan jokaisen lapsen vauva-ajasta lähtien, enkä stressaa tuollaisilla reissuilla kovin pienistä.

Jotkut tykkäävät ehkä pitää yhden juhlapyhän vuodessa aikuisten juhlana, jotkut tykkää pitää kaikki. Toiset viihtyy ylipäätään paremmin ilman lapsiaan ja joku voi kaivata pientä paussia. Joku taas ei osaa juhlia kuin aikuisten tapaan kännissä ilkamoiden vailla murheita ja kiviriippoja (ex taitaa kuulua tuohon viimeiseen ryhmään)
Onhan sitä ihmisillä syitä. Itse tykkään olla juhlapyhät lasten kanssa ja muutenkin harvoin tulee viihteellä käytyä. Muuten en pistäis pahitteeksi, vaikka joskus lapsivapaa viikonloppu oliskin.

Niin no, paha mennä veikkailemaan syitä miksi ei haluta lapsia mukaan juhlimaan. Ja jos juhlinta kuitenkin on ns. lapsiystävällistä niin onhan se ehkä vähän kummallista ettei saavuta koko perheen voimin.

Yhteistyössä