Minä taas kauhistuin, kun facebook-kaverini oli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
laihtunut ihan luuviuluksi, kasvojen luutkin näkyi, vaatteet roikku päällä, kaikki muodot kadoksissa. Kuulemma haluaa olla hoikka, mitat ovat 160/44. No kukin on sellainen, kun haluaa olla. Minä pelästyin. Ja ei, en ole itse sotanorsu(Sitä kuitenkin huudellaan heti ekassa viestissä)

Tämä aloitus ei saa kommenttia lainkaan? Onhan selvää, että myös alipaino on vaarallista terveydelle. Mutta lihavia on vissiin vain kiva mollata? On siis normaalia, jos on 160/44? Ok. Palsta on puhunut.

No joo ei mun mielestä ole normaalia. Säälittää kaveris :( Mie olen sotanorsu! :D Myönnetään. Ei ole itsekuria laihduttaa, ainakaan vielä. Kadehdin laihoja, mutta tiedän että on ihan oma vika kun en liiku tarpeeksi ja ole mussuttamatta sitä helkkarin karkkia.

Alkuperäinen kirjoittaja w:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olisi kiva tietää, MIKSI lihavia mollataan enemmän, kun kuitenkin MOLEMMAT ovat haitallisia, liika lihavuus JA liika laihuus.
no kun ne "kauneimmat" mallit on niitä laihoja eikä lihavia.

Ei takuulla ole! Täälläkin oli eilen kuvia malleista(Lontoon malleja) ja olivat kokoa 40-44, ja olivat tosi kauniita ja kurvikkaita. Nämä "oikeat" mallit ovat sairaan näköisiä osa.

Tuttuni on noin 175cm ja painaa noin 55kg. Minua se ei hätkähdytä mitenkään, koska olen jo tottunut, en tiedä sitten, onko hän muiden mielestä sairaalloisen laiha tms. Ikinä ei ole laihduttanut, ei kiloakaan.

Ei se välttämättä ole sairaan laiha. Jotkut voi olla tosi hoikkia ja terveitä samaan aikaan. Mulla on nuorempana ollut mooooonta noin hoikkaa ja umpitervettä kaveria. Itse olin parhaassa kunnossa 164cm ja 47,5kg ja ei anoreksiaa tai heikotusta ja söin paljon + monipuolisesti. Ikää oli silloin lähemmäs 30 kuitenkin etten ihan teinihoikka!

On ikävää tuomita toinen. Tuomitse sitten kun hän sanoo olevansa anoreksiassa. Ärsyttää kuin hoikkia aina mollataan anorektikoiksi. Sama kuin lihavaa sanoisi syöpäpotilaaksi aina nähdessään. = Läskeys nimittäin aiheuttaa myös syöpää.

Ja tuntuu, että naiset ihannoivat sairaalloisen laihoja. Juurihan oli tutkimus, jossa miesten mieleen oli kokoa 40 oleva nainen. Sellainen nainen on kurvikas, seksikäs ja kaunis. Mitä kaunista on naisessa, joka on ihan lauta ja laiha? Naisella kuuluu olla muotoja! Ja se EI tarkoita lihavuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Ei se välttämättä ole sairaan laiha. Jotkut voi olla tosi hoikkia ja terveitä samaan aikaan. Mulla on nuorempana ollut mooooonta noin hoikkaa ja unpitervettä kaveria. Itse olin parhaassa kunnossa 164cm ja 47,5kg ja ei anoreksiaa tai heikotusta ja söin paljon + monipuolisesti. Ikää oli silloin lähemmes 30 kuitenkin etten ihan teinihoikka!

On ikävää tuomita toinen. Tuomitse sitten kun hän sanoo olevansa anoreksiassa. Ärsyttää kuin hoikkia aina mollataan anorektikoiksi. Sama kuin lihavaa sanoisi syöpäpotilaaksi aina nähdessään. = Läskeys nimittäin aiheuttaa myös syöpää.

Sinä haukut aina lihavia, mutta liian laihoja ei saa arvostella?

Alkuperäinen kirjoittaja Lotta:
Tuttuni on noin 175cm ja painaa noin 55kg. Minua se ei hätkähdytä mitenkään, koska olen jo tottunut, en tiedä sitten, onko hän muiden mielestä sairaalloisen laiha tms. Ikinä ei ole laihduttanut, ei kiloakaan.

hmm, 178cm/59kg enkä ole sairaalloisen laiha... hoikka joo mutta en laiha...
enkä ikinä ole laihduttanut, en vain liho.. eikä kyllä ainakaan mulla ole mitenkään silmiinpistävää tuo hoikkuus...

Sinä haukut aina lihavia, mutta liian laihoja ei saa arvostella?

Mun mielestä jos lihavuudelle on syy, sellainen jolle ei voi mitään, niin siitä ei pitäisi haukkua.
Myöskään laihuus ei aina ole laihdutuksen ja itsekurin tulosta, vaan voi olla ihan luonnostaan laiha eikä voi sille minkään vaikka haluaisikin.

Laskin painoindeksin noista mitoista lääkärisivulla

http://www.tohtori.fi/?page=2381134

Ei näyttänyt tulosta. No jokainen voi itseä laskea. Bmi oli 17,2 ja tuloksessa sanottiin, että ALIPAINOA on 3 kiloa. Normaali bmi on 18,5-25

esimerkki painon ja pituuden painoindeksi on että on lievästi alipainoinen, että n. 3kg puuttuisi ihanne painosta... eipä mikään maailmaa kaatava juttu... ;) ihan yhtä vähän 3kg ylipainoa on maailmaa kaatava juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:

esimerkki painon ja pituuden painoindeksi on että on lievästi alipainoinen, että n. 3kg puuttuisi ihanne painosta... eipä mikään maailmaa kaatava juttu... ;) ihan yhtä vähän 3kg ylipainoa on maailmaa kaatava juttu...

No täällä se 3 kg ylipainoa on paaaaaaaljon pahempi juttu kuin jos alipainoa on 3 kg. Tai sitten et ole seurannut palstaa.

No täällä se 3 kg ylipainoa on paaaaaaaljon pahempi juttu kuin jos alipainoa on 3 kg. Tai sitten et ole seurannut palstaa.

3kg ei ole vakava juttu... 30kg on... tämä on selkeä vastine sille toiselle facebook keskustelulle, jossa ylipainoa oli ihan pikaksen enemmän kuin 3kg... joten asiat ei oel verrattavissa keskenään...

3kg ei ole vakava juttu... 30kg on... tämä on selkeä vastine sille toiselle facebook keskustelulle, jossa ylipainoa oli ihan pikaksen enemmän kuin 3kg... joten asiat ei oel verrattavissa keskenään...

Tuli tämä asia mieleen toisesta ketjusta, kyllä, mutta on myös tosi. Ja minua surettaa ystäväni, joka on kuin varjo entisestään. Entisestä kaunottaresta on jäljellä vain kuoret. Mutta kaipa hän aikuisena ihmisenä tietää, mitä tekee.

Yhteistyössä