minäkin kysyn ristiäistarjoilusta... =) ..vieraita 17+5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä

Vieras
eli 18 aikuista ja 5 lasta...

riittääkö nämä?? ja kiva jos keksisitte jotain " erilaista " jonkin tilalle tai tuohon lisäksi :)

1 täytekakku
1 voileipäkakku
karjalanpiirakat + munavoi
kääretorttu

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Juustokakku? Konvehteja tai paperipäällisiä suklaita kulhoon?

mutta jos on näin kuuma niin suklaa ei oo ehkä paras vaihtoehto...

jonkun juustokakun minäkin laittaisin,ehkäpä tuon kääretortun tilalle. ja karjalanpiirakoiden kanssa muutakin kun munavoita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riittääkö - riippuu siitä, miten isoja/hyviä/pahoja kakut on ja miten nälkäisiä syöjät.

Tota riittävyyttä oon miettiny. Juhlat kun juhlat, niin jotkut ahmimalla ahmii, kuin nälkäänsä. Eikö oo kuitenkin juhlissa tarkotus maistella kaikkea, eikä täyttää tarjottavilla vatsaansa?

Nuo suuremmat eli täyskäri ja voileipäkakku tulee ainakin..
jotain pientä räpellystä ehkä pöytään?? :)

hmmm, juustokakku kuulostais aika kivalle..osaisinkohan tehdä ilman harjotuskappaletta?? :p

Riittääkö - riippuu siitä, miten isoja/hyviä/pahoja kakut on ja miten nälkäisiä syöjät.

Tota riittävyyttä oon miettiny. Juhlat kun juhlat, niin jotkut ahmimalla ahmii, kuin nälkäänsä. Eikö oo kuitenkin juhlissa tarkotus maistella kaikkea, eikä täyttää tarjottavilla vatsaansa?

No itse jos järjestän juhlat, niin on kunnia-asia, että ruokaa on niin paljon, ettei kukaan jää nälkäiseksi.

Mä ehkä lisäisin vielä jotain pikkuleipiä tuohon, jos ei ihan tavallisia keksejä halua niin jotain lusikkaleipiä tms hienompaa. Pullakranssi johon sinne keskelle pikkuleivät, meillä on harrastettu tätä.

Kakkkujn riittävyys riippuu niiden koosta.Samoin yks kääretorttu? Eipä taida siitä tulla 23 palaa että olis jokaiselle yksi, vaikka kaikki ei välttämättä ota.

kaksi täytekakkua ( erilaisia )
Kaksi voileipäkakkua ( liha ja kala )
Piirakkaa ( suolaista )
tai
"kolmioleipiä"
Keksejä
Karkkeja ( sinisiä tai punaisia )

Meillä oli nuita ristiäisissä ja vähemmän vieraita.. melkeinpä kaikki silti meni. Joko oli nälkäistä porukkaa tai hyviä tarjottavia :D

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Juustokakku? Konvehteja tai paperipäällisiä suklaita kulhoon?

mutta jos on näin kuuma niin suklaa ei oo ehkä paras vaihtoehto...

jonkun juustokakun minäkin laittaisin,ehkäpä tuon kääretortun tilalle. ja karjalanpiirakoiden kanssa muutakin kun munavoita.

Meillä ollut vaihtoehtona fetasipuli murska:P

No itse jos järjestän juhlat, niin on kunnia-asia, että ruokaa on niin paljon, ettei kukaan jää nälkäiseksi.

Onhan tuo, mutta kyllä sitä itse yrittää ottaa vähän kaikkea, jotta muillekin riittäisi. Ja onhan se eri asia, jos tarjoaa kakut ja kahvit tai ihan ruoat?

mäki laittaisin karjalanpiirakoiden kans jotain muuta kuin munavoita.. aatellen lapsia, jotka eivät välttämättä tykkää ei voileipäkakusta eikä munavoista.

Jos on tyttö ni ostaisin niitä punavalkoisia minttukarkkeja (mitä myydään irtokarkkeina).

Kamalasti kaikkee... :D Meillä on sunnuntaina 30 hengen ristiäiset ja sinne ei oo varattu kun 1 30 hengen kakku, 2x voileipäkakku, tiikerikakkua, pasteijoita ja pikkuleipiä...Jos ei riitä nii voi voi.. :p

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No näiden perusteella muuttaisin tähän:

2 voileipäkakkua
1 täytekakku
1 juustokakku
karjalanpiirakat + munavoi + tuorejuusto
pullakranssi
karkit tai keksit

kuulostaa jo paremmalta :) sulanen menee yleensä paremmin mitä makea, ainakin aina meidän juhlissa :D

Yhteistyössä