Minäkö,mieheni vai molemmat tyhmiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
olen kotona lapsen kanssa ja mies töissä.
Edellisenä päivänä sovittiin pojan kanssa,että mies voi otta pojan auton millä mennä töihin jotta minä pääsen kauppaa omalla ja poika tykkää ajaa mielummin meidän autolla,et jos tarvitsee niin se on hälle käytössä.

Eilen mies sit kysy,et tarvitsenko autoa ja sanoin,että en usko.
No tänään aamulla mies oli sit lähtenyt meidän autollla ja jätti meille pojan auton ilman turvaituinta.

Kysyin mieheltä,et miksi oli menny meidän autolla miksi ei pojan autolla, niin sanoi,että ei uskaltanut ottaa sitä ku ei muistanut sopia asiasta mitää pojan kanssa.
Me pojan kanssa ymmärrettiin asia taas niin,että se oli sovittu että mies voi mennä aina pojan autolla kun meidän auto jää tuohon ja poika kun tykkää tosiaan ajaa enemmän meidän autolla.

Mä en käsittänyt sitä,että joka kerta pitää kysyy lupa vaan kerrotaan sitten jos tulee jotain,että miksi ei voisi ottaa.

Se on sitä miesten logiikkaa. SInun olisi pitänyt ymmärtää vastata siinä vaiheessa, kun mies kysyi, että tarvitsetteko autoa, että ota pojan auto

Kyllä mä ajattelen että sopimus autojen vaihdosta on syytä tehdä jotenkin jämptisti määräajaksi, eikä epämääräisesti koska vaan.

Mies ei ilmeisesti ole tuon aikuisen pojan isä? Koska äitiä tässä näköjään tarvitaan tulkkina? Mihin äidin luontaiset lahjat eivät todellakaan näytä taipuvan... Vai onko koko perhe yhtä kommunikaatiovaikeuksisia?

[QUOTE="hmh";28562462]Kyllä mä ajattelen että sopimus autojen vaihdosta on syytä tehdä jotenkin jämptisti määräajaksi, eikä epämääräisesti koska vaan.

Mies ei ilmeisesti ole tuon aikuisen pojan isä? Koska äitiä tässä näköjään tarvitaan tulkkina? Mihin äidin luontaiset lahjat eivät todellakaan näytä taipuvan... Vai onko koko perhe yhtä kommunikaatiovaikeuksisia?[/QUOTE]

Mitähän sä höpiset :)

Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että molemmat vaikuttaa tyhmiltä. Rouva ihan itsenään täällä; miehen tyhmyyden voi päätellä jo siitä että hengailee tämäntasoisen rouvan kanssa...

[QUOTE="huhhuh";28562467]No jos tuleekin joku meno niin minähän sitä auota ajan,mutta en voi ottaa lasta mukaan kun ei ole istuinta.

Mikä tuossa selvityksessä on sekavaa?[/QUOTE]

Mies kysyi eilen tarvitsetko autoa ja sinä sanoit, että et usko.

[QUOTE="vieras";28562479]Mies kysyi eilen tarvitsetko autoa ja sinä sanoit, että et usko.[/QUOTE]

Tuo asia oli sinusta sekavaa,niinkö?

niin, vastasin noin kun en tiennyt varmaksi tarvitsenko autoa vaiko en. En tajunnut silloin,että mies onottamassa meidän autoa,kun mielestäni siitä oli jo sovittu,että käyttää pojan autoa

Siis kertaan josko selventäisi tai sitten ei :)

Mies kysyi sunnuntai-iltana pojalta,että voiko käyttää sen autoa töihin menoon. Poika vastasi ,että joo voi käyttää kun meidän oma auto jää käyttöön jos hän sattuu sitä tarvitsemaan.

Maanantaina mies sitten meni pojan autolla,mutta ei tänään kun ei ollut muistanut kysyä sopiiko se pojalle ja otti meidän auton koska olin sanonut,että en usko ,että autoa tarvitsen tänään.

Me siis pojan kanssa käsitettiin asia niin,että mies voi auton ottaa jos ei erikeen sitä kielletä.

Tuskin selvensi

[QUOTE="huhhuh";28562518]Kaksi on jo liikaa ilmeisesti ku sekaisin niissä menee :)

Pitää kysyä,että eikö kukaan ymmärtänyt selitystäni. Onko kyse siis siitä että en osaa kertoa asiaa selkeästi vai onko lukemisen ymmärtämisessä ontuvuutta.[/QUOTE]

Sun selityksestä ei saa minkäänlaista tolkkua. Auto, mies, poika, turvaistuin,...mitäh?

[QUOTE="vieras";28562525]Taidatte olla tyhmiä molemmat. Eihän tosta saa mitään tolkkua. Onko teidän kommunikaationne aina tollasta?[/QUOTE]

Pitää olla tosiaan tyhmä kun itse en vieläkään käsitä mikä ongelma tuosta on ottaa selvää mitä tarkotitetaan :)

aapee oli huolimaton:

-hän sopi autojen vaihdosta pojan kanssa mutta ei informoinut asiasta miestä
-kun mies kysyi autoista niin aapee ei ottanut turvaistuimia puheeksi

sitä saa mitä tilaa

[QUOTE="vieras";28562531]Sun selityksestä ei saa minkäänlaista tolkkua. Auto, mies, poika, turvaistuin,...mitäh?[/QUOTE]

Nämä kaikki liittyy tähän.
-Turvaistuin on siin meidän omassa autossa millä mies meni töihin
-Pojan auto on kotona,missä ei ole turvaistuinta. Jos tulisi meno niin ei onnistu lähteä lapsen kanssa kun ei voi kuljettaa kun ei ole sitä turvaistuinta.
- Mies neuvotteli autonomistajan eli tuon vanhemman pojan kanssa,että saa käyttää autoa työmatkoihi. Mies käsitti,etä vain maanantaiksi kun me taas pojan kanssa,että aina kunnes toisin sanotaan.

Jos nyt vähän tulkataan. perheeseen kuuluu aikunen poika, isä, äiti ja jokum pikku lapsi joka tarttee istuimen. aikuinen poika ja äiti on sanonu isälle et voi käyttää aikuisen pojan autoa työmatkoihinsa koska poika voi silloin käyttää isän autoa. myös äiti voi tällöin käyttää isän autoa jossa on istuin tälle pienelle lapselle valmiina. isä tqaas oletti että asiasta pitää sopia joka kerta erikseen.

ratkaisu. isälle oma auto ja aikuinen poika ja äiti käyttää yhteistä jossa se turvaistuin jo valmiina.

Yritän pätkiä tekstin liioista rönsyilyistä ja saan tämän:

[QUOTE="huhhuh";28562414]Edellisenä päivänä sovittiin pojan kanssa,että mies voi otta pojan auton millä mennä töihin jotta minä pääsen kauppaa omalla.

No tänään aamulla mies oli sit lähtenyt meidän autollla ja jätti meille pojan auton.

Kysyin mieheltä,et miksi oli menny meidän autolla miksi ei pojan autolla, niin sanoi,että ei uskaltanut ottaa sitä ku ei muistanut sopia asiasta mitää pojan kanssa.

Mä en käsittänyt sitä,että joka kerta pitää kysyy lupa.[/QUOTE]

Vaikka karsin, on tekstisi silti hiukan epäselvä, mutta sentään joten kuten ymmärrettävä. Ja mitä asiaan tulee, ette te varmasti tyhmiä ole, mutta ymmärrätte asiat omalla tavallanne. Siitä sitä epäselvyyttä syntyy. Tästä lähtien laita muistilappu miehellesi vaikka jääkaapin oveen, että muistaa mitä on sovittu, jos ei muuten tajua.

aapee oli huolimaton:

-hän sopi autojen vaihdosta pojan kanssa mutta ei informoinut asiasta miestä
-kun mies kysyi autoista niin aapee ei ottanut turvaistuimia puheeksi

sitä saa mitä tilaa

-Autojen vaihdosta sopi mies ja poika. Itse olin kyllä kuulolla kun siitä sovittiin.
-Turvaistuinta en ottanut puheeksi kun en käsittänyt,että mies ottaa meidän auton kun puhe oli,että käyttää pojan autoa.

Olisi pitänyt osata ottaakyl puheeksi siinä olet oikeassa

Yhteistyössä