Minäpä kerron miten elämäni helpottui kun aloin yh:ksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehen kanssa asuessani olin enemmän yh. Mies ei koskaan osallistunut lapsen hoitoon, en edes kävelylle päässyt ilman lasta vaikka hän olisikin ollut kotona.
Mies myös päätti kaikista raha-asioista silloinkin kun kävin töissä. Minulla ei ollut edes omaa pankkikorttia. Hän saattoi lähteä viikonlopuksi kalalle ja jättää minulle ja lapselle 5 euroa maitorahaa.
En saanut käydä rauhassa missään, edes lapsi mukanani vaan hän soitteli puolen tunnin välein missä olen ja mitä puhumme. Aivan sama missä olin, vaikka oman äitini luona.
En saanut ostaa koskaan itselleni mitään. Hän halusi kesähelteilläkin pukea minut mahdollisimman kuumasti, t-paitoja minulla ei ollut puhumattakaan mekoista tai uimapuvuista. Hän suuttui jos kuuli minun käyneen uimarannalla lapsen tai kavereideni kanssa. Saattoi tulla turpaan.
Mun piti olla aina valmiina, kun hällä iski seksin himot ja ikävä kyllä se oli jatkuvaa. Ei tullut sympatioita vaikka lapsi valvotti koliikkeineen, ei auttanut vaikka olin 40 asteen kuumeessa pillua oli saatava.

Tämä lista on loputon. Onneksi ONNEKSI lähdin oman sukuni tukemana opiskelemaan itselleni kunnon ammatin. Olin käynyt koulua vuoden verran ja tuona aikana sain voimat kerättyä omaan päähäni ja otin eron miehestäni. Vaikka olin opiskelija yh ja tulot olivat pienet olivat ne silti ruhtinaalliset verrattuna siihen mitä ne olivat silloin kun elin ex-mieheni kynnysmattona. Sain ostettua itselleni jopa sen t-paidan!

Tänäpäivänä tuo kaikki tuntuu niin kaukaiselta. Ihan niinkuin se olisi jonkun muun elämää. En ymmärrä miksi olen kaikkeen alistunut.

Yhteistyössä