Miniä ei anna lasta hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mumma

Vieras
Kirjoitan mumman tuskasta.. Eli minulla on kohta vuoden ikäinen lapsenlapsi. Ihana tyttö, joka on sulattanut sydämeni täysin. Tahtoisin vaan niin kovasti tutustua tyttöön kahden, ilman vahtivaa miniää. Olisi niin kiva hellitellä rauhassa. Mutta ei.. Miniälleni ei käy. Viimeksi kun kysyin asiasta, sain vastaukseksi, että tytöllä on paha eroahdistus ja hän ei halua jättää juuri nyt lastaan.. siis tätä minä en ymmärrä.. Minähän olen tytön mumma, en vieras. Eihän tyttö minun seurassani kärsi.
Olen ehdottanut, että miniä voisi keksiä jonkin harrastuksen tai menon. Mutta ei hän nyt kuulema halua. Harrastaa kerkeää muulloinkin, ei nyt kun lapsi on niin pieni ja tarvitsee äitiään..
Pitäisikö minun harkita pojalleni ja miniälleni joululahjaksi vaikka kylpyläviikonloppua? Silloin saisin mussukkani koko viikonlopuksi syliini. Onko muita kohtalotovereita? Niin ja kysymys teille miniät.. Miksi se on niin vaikeaa antaa anopin rakastaa lasta ja antaa heille kahden keskeistä aikaa?

Mulla on 10kk tyttö ja mun äiti kans mankuu että koska tyttö tulee sinne hoitoon :D Ei oo vielä mennyt,eikä vielä hetkeen mee kun ei mulla oo tarvetta. ens kuussa lähdetään risteilylle ja se olis mummolassa kaksi yötä :o Enkä mä ilkeyttäni pidä tyttöä erossa mummusta,kyllä meillä saa kyläillä kun haluaa ja toisinpäin,nähdään 1-2 kertaa viikossa,mutten silti näe mitään tarvetta jättää neitiä sinne yksin.

Juu, meiltäkin saat lapsia hellittäväksi ja kyläilemään, kun ei oma välitä muutakuin ottaa valokuvat mitä sitten saa esitellä kylillä.

Mikseiköhän nämäkin jaettaisi jotenkin tasapuolisesti; anopit ja miniät :)

Mä en tiedä mikä sun ja sun miniän väleissä rassaa, mutta itse en tule jättämään lastani kahden kesken anoppini kanssa. En ikinä!!!!
Jos sä et ole paljon sen lapsen kanssa ollut niin se, et sä oot mumma, ei tee susta sen tutumpaa. Ja vaikka antaisit sen kylpyläviikonlopun lahjaksi niin mikäs heitä estää ottamasta lasta sinne mukaan. Mua henkkoht ahdistais jos joku vinkuis mun lastani noin kovasti hoitoon ja kahdenkesken.

• Tykkää
Reactions: kampanisu
meidän 3,5kk vauva oli la-su eka kertaa miehen vanhemmilla.epäröin pitkän aikaa viedä vauvaa sinne,koska on aika vähän ollut tekemisissä eikä siis tunne heitä,paljon useammin on omalla äidilläni.anopilla 7lasta itsellään ja on töissä päiväkodissa,niin luulisi että osaa lapsia hoitaa.eka kerta oli vaikea,kun näin että hyvin pärjäsi niin kynnys viedä vauvaa sinne uudestaan,laski todella.

etkö voisi poikasi kanssa jutella josko saisit vauvan hoitoon?

Ps. mun äitee on kanssa mumma :) Hän on vielä työelämässä niin kiinni, että harvoin ehditään näkemään, muuten kyllä hän tapaa minua sekä lapsen lapsiaan, anoppia ei vain kiinnosta :(

Äiti antaa lapsen hoitoon silloin, kun on siihen valmis ja lapsi on siihen valmis. Pieni on vasta vuoden ikäinen! Mä en ymmärrä tätä että hoitoon on "pakko" jättää tai muuten suhde isovanhempiin ei muka kehity. Kyllä se lapsi ehtii olla isompana kanssasi, eikä teidän suhde mitenkään kärsi vaikkei nyt hoitoon vielä tulisikaan. Mua itseä ainakin ahdistaa kun pitää potea huonoa omaatuntoa siitä, etten anna vielä hoitoon vaikka kokoajan pyydetään. Mä en vaan halua, minusta se ei ole vielä tarpeellista. Se aika tulee kyllä, mutta ei vielä!

Alkuperäinen kirjoittaja chromo:
Mulla on 10kk tyttö ja mun äiti kans mankuu että koska tyttö tulee sinne hoitoon :D Ei oo vielä mennyt,eikä vielä hetkeen mee kun ei mulla oo tarvetta. ens kuussa lähdetään risteilylle ja se olis mummolassa kaksi yötä :o Enkä mä ilkeyttäni pidä tyttöä erossa mummusta,kyllä meillä saa kyläillä kun haluaa ja toisinpäin,nähdään 1-2 kertaa viikossa,mutten silti näe mitään tarvetta jättää neitiä sinne yksin.

Kyllä minäkin nään tyttöä viikoitain, mutta kun tahtoisin hoitaa ihan kokonaisvaltaisesti. Mikähän minun miniääni vaivaa. Eihän hän nyt lasta kokonaan omista.

Alkuperäinen kirjoittaja mumma:

Kyllä minäkin nään tyttöä viikoitain, mutta kun tahtoisin hoitaa ihan kokonaisvaltaisesti. Mikähän minun miniääni vaivaa. Eihän hän nyt lasta kokonaan omista.

Mutta äitinä hällä on päätösvalta lapsensa hoitajasta.

No voihan nenä.... tosi surku...
Meillä on ehkä helpompaa kun lastenlasten äidit on mun tyttäriä...
Kyllä mä onneksi saan hoitaa. En tiedä mitä keksisit - ehkä sun pitää vaan tyytyä olemaan laspen kanssa tyttären "vahtiessa". En kyllä ymmärrä mitä ne pelkää, olethan itse ÄITI ja lapsesi hoitanut...

Meillä kanssa tuota eroahdistusta, poika on hyväntuulinen eikä ujostele niin kauan kuin olen itse samassa huoneessa, mutta jos jätän vaikka pariksi tunniksi hoitoon niin itkee sen ajan... ei ole kiva itsekään mihinkään mennä kun miettii vaan että itkeekö se raukka siellä perään koko ajan. Älä painosta liikaa miniääsi tai pahennat vaan asiaa, kun lapsi vähän kasvaa ja eroahdistus hellittää niin miniä varmaan itsekin haluaa jo päästä johonkin irtautumaan ja tuo lapsen oma-aloitteisesti. :)

Etkä voisi hoitaa kokonaisvaltaisesti kyläilyjen yhteydessä? Kun äiti käy täällä niin se vaihtaa vaipat ja syöttää ja leikkii ja käy ulkona tytön kanssa ilman että mä siihen sekaannun. Yleensä vaan kerron,mitä neiti syö tiettyinä ruokailuaikoina.

Meillä lapset pääsevät yökylään sitten kun osaavat sitä itse pyytää ja ymmärtävät mitä se sitten tarkoittaa. Eli esikoinen pääsi viime talvena ensimmäistä kertaa mummulle ja vaarille kun itse pyysi, esikoinen oli silloin 3,5 vuotias.
Oletkohan ajatellut, oletko varmasti luottamuksen arvoinen. Jospa miniä epäilee, ettet noudata heidän neuvojaan ja ohjeitaan kun lapsi jää huostaasi. Voisit varmaan ensin aloittaa esim. pyytämällä lasta ihan vaikka kotinsa pihalle puoleksi tunniksi kanssasi. Tarviiko sitä heti olla viikonloppua ottamassa kotiisi. Anna minijälle aikaa tottua ajatukseen olla erossa lapsestaan.

Jos teillä välit on muuten oikein hyvät, niin odottelisin rauhassa. Kyllä sekin aika tulee, että äiti antaa lapsensa hoitoon. Tietysti jos teillä on keskenänne jotain ongelmia, tilanne on toinen. Kylpyläviikonloppua en suosittelisi, koska jos lapsi ei ole aikaa kanssasi viettänyt kahden, ei yökyläily ole paras tapa aloittaa. Se saattaisi muutenkin loukata äitiä.

Ja viimeiseksi kärjistetty lisäys: lapsi ei ole sinun mussukkasi, vaan vanhempiensa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja miniä:
Tiesit siis että miniäsi palstailee ;)
asia ei ole niin yksinkertainen kuitenkaan

Voi se olla niinkin, että olet vaikka miniäni tai joku toinen.. Tiesin, että täältä saattaisi löytyä jokin hyvä neuvo tai ratkaisu ongelmaan. Niin ja jollekin vastanneelle.. En koe olevani "vaan mumma".. Vaan jotakin tärkeämpää. Minulle tyttö herätti ainakin voimakkaammat tunteet, kun oman poikani syntymä muinoin. Ja nyt en saa tästä nauttia!

Miniä vois ottaa tuon kylpyläjutun hyökkäyksenä varastaa lapsi häneltä vaikka musta tuo on aivan ihana ajatus. Vuoden ikäinen on musta tosi pieni koko viikonlopun hoitoon, mikset koeta ehdottaa vaikka tunnin kävelylenkkiä alkuunsa pienen kanssa (siis pieni vaunuis tietenkin) ja näin ollen sulatella miniää siihen "eroon". Kyllä minäkin muistan miten esikon ja vielä kakkosenkin aikaan en olis millään halunnu antaa, etenkää yökylään mutta nyt kiljuisin riemusta jos joku joskus veis nuo kaikki 4 mennessään vapaaehtoisesti yökylään :whistle: ;)

Ei kai sun auta kun antaa ajan kulua ja hoidella siten kun miniälle sopii. Se vaan voi ärsyttää lisää kyseleminen. Äidit ovat eriaikoihin valmiita antamaan hoitoon, minun vähää vailla 1v on ollut lyhyitä aikoja kotona mummin kanssa, vielä en ole antanut mummilaan yksin päivällä tai yöllä. Kyllä se mummi kerkeää vielä hoitaa enemmänkin ilman minua.

Anteeks mutta tästä nousi niskavillat pystyyn. :o

Yhteistyössä