Minipilleristit... Jelppivä! (tää on ällöttävää juttua sitten)

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Oon syönyt cerazetteja nyt...öö... reilut 2kk. Kahden viikon jälkeen tiputtelin. Ihan verta. Hyvin vähän, mutta kuitenkin. Menkat tulivat normaalisti, mutta kestivät 2päivää.

Toisetkin menkat tuli normaalisti, ja silloin kierron puolessa välissä tiputti pikkusen. Mutta NYT se riemu on revennyt. Olen tiputellut reilun viikon aina välillä (päivittäin kuitenkin) rusehtavaa, "vanhaa verta". Menkkojen piti alkaa pari päivää sitten. Mutta onkohan nämä siis olevinaan menkat, vai mitä helvettiä? ÄRSYTTÄVÄÄ! Ei tässä enää tiedä, että koska on menkat ja koska ei |O

Mä lopetin Cerazettet kun yhtäjaksoista vuotoa oli kestänyt neljä viikkoa...ja sitä siis tuli todella paljon. Oli tehokas ehkäisykeino, eipä juuri mieli semmoisen vuodon kanssa mitään puuhailla... :whistle:

Mulla tiputteli ekan kaks kuukautta joka päivä... sit tuli kunnon menkat ja tiputtelu loppui, mutta sitten palas kuvioihin yhdistelmäpilleriajalta tutut itkupotkuraivarit. Ikinä ei pillereitä enää

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Mä lopetin Cerazettet kun yhtäjaksoista vuotoa oli kestänyt neljä viikkoa...ja sitä siis tuli todella paljon. Oli tehokas ehkäisykeino, eipä juuri mieli semmoisen vuodon kanssa mitään puuhailla... :whistle:

Oliko se ihan verta? Tai siis semmosta... Kun mulla on vanhaa verta. Ja mua ottaa niin paljon kupoliin :headwall:

Cerazettesta oon kuullu pelkkää pahaa. Ite just puolitoista kk sitte vaihdoin minipillereihin (minipill) ja hyvin on pelittäny.
Eiköhän se ruskee oo vaan limakalvoa ja siinä olevaa verta? Voisit kokeilla huuhdella, eli ku oot suihkussa niin suihkutat vettä sinne paineella ja pidättelet vähä aikaa ja anna tulla pois...

Tai käytä kuukuppia!

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mulla tiputteli ekan kaks kuukautta joka päivä... sit tuli kunnon menkat ja tiputtelu loppui, mutta sitten palas kuvioihin yhdistelmäpilleriajalta tutut itkupotkuraivarit. Ikinä ei pillereitä enää

:o Kiva...

Mulla ei ole mitään järkeä tässä vuotamisessa enää. Se menee ihan miten sattuu. Ei onneksi ole yhtäjaksoista, mutta kuitenkin... Kun koskaan ei voi tietää, että millon alkaa... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Nibblerin sisko:
Cerazettesta oon kuullu pelkkää pahaa. Ite just puolitoista kk sitte vaihdoin minipillereihin (minipill) ja hyvin on pelittäny.
Eiköhän se ruskee oo vaan limakalvoa ja siinä olevaa verta? Voisit kokeilla huuhdella, eli ku oot suihkussa niin suihkutat vettä sinne paineella ja pidättelet vähä aikaa ja anna tulla pois...

Tai käytä kuukuppia!

Pelkkää pjaskaa mäkin oon noista kuullut, mutta meinasin että oon uhkarohkea ja kokeilen silti...

Kai se on limakalvoa. Mutta helvettiäkö sitä nyt solkenaan valuu???

Mietin vaan, että kun monilla jää kuulemma menkat kokonaan pois näiden kanssa, niin voisko se olla, että siihen minäkin oon menossa, mutta nyt sieltä tulee tota ruskeeta kun ei muutakaan oo enää tulossa tämän jälkeen. Tyhjennys nääs :snotty: Tämä on ainut lohduttava selitys, joten uskon siihen B)

ensin cerazette on nimenomaan minipillerit. Ja toiseksi niitä pitäisi syödä ainakin 4-6kk ennen kuin tietää sopiiko ne vai ei, eli 4-6kk päästä tasantuu ja jos ne sopii sinulle vuoto loppuu ja "normaalit" kuukautiset alkaa. Minullakin oli alussa vaikeuksia, tiputteluvuotoa miten sattui ja kuukautiset jäi pois mutta sinnittelin ja n.3,5kk päästä alkoi tasantua ja nyt kuukautiset tulevat säännöllisesti ja olen todella tyytyväinen cerazette-minipillereihin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sitä voi tietää, että onko ne kuukautiset vai ei. Se on noiden minipillereiden vaiva, kun niissä ei oo estogeeniä.

No kiva. KIVAKIVA! Mä oletan että ne on, koska niiden aika on nyt. Vaikka vähän hemmetin oudot kuukautiset kyllä...

niin, siis estrogeeniä tarkoitus oli pistää.

Niin, no niukentava vaikutus taitaa olla, joten kai voit olettaa, että ne olis kuukautiset. Pääset vähemmällä stressillä, vaikka eivät oliskaan sitten ne varsinaiset kuukautiset, kun et ajattele koko ajan, että jokohan ne kohta alkaa kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
ensin cerazette on nimenomaan minipillerit. Ja toiseksi niitä pitäisi syödä ainakin 4-6kk ennen kuin tietää sopiiko ne vai ei, eli 4-6kk päästä tasantuu ja jos ne sopii sinulle vuoto loppuu ja "normaalit" kuukautiset alkaa. Minullakin oli alussa vaikeuksia, tiputteluvuotoa miten sattui ja kuukautiset jäi pois mutta sinnittelin ja n.3,5kk päästä alkoi tasantua ja nyt kuukautiset tulevat säännöllisesti ja olen todella tyytyväinen cerazette-minipillereihin. :)

En mäkään vielä näiden kanssa ole luovuttamassa... Mutta jurppii silti. Ja mitä toi ensimmäinen lause...? Minipillereistähän tässä nimenomaan on puhuttukin?

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
niin tai 4-6kk jälkeen vuodot/kuukautiset loppuu ihan kokonaan.

Ei kaikilla. Yleinen vaikutus, mutta se tosiaan ei ole noin yksioikoista, koska jokainen keho on myös omalta hormonituotannoltaan erilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Tjaa.. kolmisen vuotta olen cerazetteä syönyt. Kuukautiset (jotka kestävät 1-3 päivää) tulevat noin 2-4 kertaa vuodessa. Ei välivuotoja.. että eipä mitään valittamista. :D

Oliko sulla alussa jotain onkelmaaaaa? Voi pylly, mä haluan kanssa tommosen vaikutuksen noista, kuin sullakin...

Tjaa.. kolmisen vuotta olen cerazetteä syönyt. Kuukautiset (jotka kestävät 1-3 päivää) tulevat noin 2-4 kertaa vuodessa. Ei välivuotoja.. että eipä mitään valittamista. :D

Oliko sulla alussa jotain onkelmaaaaa? Voi pylly, mä haluan kanssa tommosen vaikutuksen noista, kuin sullakin...
Koitin kovasti kaivella muistilokeroita.. Mulla oli nuo jo silloin kun esikon sain ja silloin oli alkuun just tuota tiputtelua ja "tuhruvuotoa" parina kuukautena. Tyyliin pikkuhousunsuojalla pärjää.. Sittenpä vuodot katosi kutakuinkin kokonaan ihan niinkuin nytkin. Nyt tietää jo katsoa tuosta laatasta että tietyssä kohtaa alkaa vuoto ja jos ei niin sitten sitä ei tule. Lääkäri vain totesi että jos alkaa vuoden olla vuoto poissa (niinkin nimittäin kävi) niin sitten vain välillä ultralla varmistetaan että ei kohdun limakalvo kasva liian paksuksi.

Toinen tyytyväinen täällä.Eka 3kk oli tuhrua mut sit sitten asettunut tuohon 2pv niukka vuoto 3kk välein.Neljättä vuotta nyt menty näin.