Ministeri Stefan Wallin (rkp) uhkailee kansanedustajia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mites nyt tolleen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei voi välttää tunnetta, että suhtautuminen Suomen kaksikielisyyteen ja suomenruotsalaisiin riippuu aina henkilön sivistystasosta. Tässä pätee vanha sanonta, kun järki loppuu otetaan voima käyttöön. Kun verbaalinen kyky on heikko, aletaan kirjoitella kuten persuiksi luokiteltavat tässä ketjussa. Näin se vain on ja on aina ollut. Joku erikoinen syy on siihenkin, miksi taloudellinen menestys Suomesa on niin pitkään osunut juuri ruotsia puhuvien kohdalle. Pääosin myös menestys sivistyksen ja kulttuurin saralla. Typerä jankkaaminen ruotsinsuomalaista tekee persuista vain entistä idioottimaisempia.

Eikö totta. Ehkä sama syy, jonka vuoksi saamelaisilla ei mene kovin hyvin. Tai Etelä-Afrikan mustilla. Tai..

[QUOTE="vieras";25665322]Jos alentuisi käyttämään peruspersun argumentointia, niin ketjun otsikkoon viitaten voisi kommentoida vaikka että ei kai nyt isot raavaat miehet yhtä hurrihomoa pelkää.[/QUOTE]

Sasse. Oinonen taitaakin olla pelokas kuin pikkuinen pupu =)

Ei voi välttää tunnetta, että suhtautuminen Suomen kaksikielisyyteen ja suomenruotsalaisiin riippuu aina henkilön sivistystasosta. Tässä pätee vanha sanonta, kun järki loppuu otetaan voima käyttöön. Kun verbaalinen kyky on heikko, aletaan kirjoitella kuten persuiksi luokiteltavat tässä ketjussa. Näin se vain on ja on aina ollut. Joku erikoinen syy on siihenkin, miksi taloudellinen menestys Suomesa on niin pitkään osunut juuri ruotsia puhuvien kohdalle. Pääosin myös menestys sivistyksen ja kulttuurin saralla. Typerä jankkaaminen ruotsinsuomalaista tekee persuista vain entistä idioottimaisempia.

Samalla tavalla menestyivät valkoiset Etelä-Afrikassa, sitä kutsuttiin nimellä apartheid. Toivottavasti Suomesta saadaan poistettua apartheid. Ja kyllä se tulee tulevaisuudessa poistumaan.

[QUOTE="vieras";25665303]Perussuomalaiset ovat ryhdikästä väkeä ja kertovat mielipiteensä suoraan, eikä suomenruotsalaisen kaksinaamaisesti selkään puukottamalla mikrofonien ulottumattomissa.[/QUOTE]

Anteeksi, mutta "ryhdikkyys" ja "perussuomalaiset" EIVÄT sovi samaan lauseeseen =)

En ole persu, mutta pitääkö jotain kielivammaisia suosia joka asiassa. Minkä helvetin takia, sentakia kun mongerretaan jotain omituista kieltä jota eivät edes ruotsalaiset ymmärrä.

Opetelkaa edes puhumaan Ruotsia, menee muuten pikkuisen sisäsiitoiseksi koko touhu.

Mongerratko sinä yhtä kummallista suomea puhuessasi kuin kirjoitat? Kannattaisi opetella oma äidinkieli ennen kuin moittii muita.

Vinkki: laske ensin virheet omassa kirjoituksessasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Samma på finska;25665366:
Anteeksi, mutta "ryhdikkyys" ja "perussuomalaiset" EIVÄT sovi samaan lauseeseen =)

Näin. Ja minulla on ikäväkseni visuaalinen näköhavainto useampaan persuun kerralla muutaman kerran kuukaudessa.

[QUOTE="jep";25665415]Ruotsinkielisen ei tarvitse ponnistella. Kiintiöt pitävät huolen, että apukoulutasoinen pääsee etenemään jos ei juristiksi tai lääkäriksi niin ainakin ministeriksi.[/QUOTE]

Näinhän se menee, tottakai näistä eduista halutaan pitää kiinni kynsin ja hampain. Mitään ihmeellistä suomenruotsalaisissa ei tosiaan ole, he menestyvät pitkälti sentakia koska syrjivät suomalaisia ja heillä on kaikenmaailman etuoikeuksia mitä ei muilla ole.

Palstalla hurreja? Kysymys teille:
Mikä se sairaus, vaiva, ahdistus, kuppa, syyhy tai ihottuma yms on, joka teille tulee, jos samassa instituutiossa kuten tarhassa, peruskoulussa, lukiossa, amiskessa, yliopistossa, varuskunnassa, terveyskeskuksessa, leikkausjonossa jne on suomalaisia tai mamuja?

[QUOTE="vieras";25665416]Näin. Ja minulla on ikäväkseni visuaalinen näköhavainto useampaan persuun kerralla muutaman kerran kuukaudessa.[/QUOTE]

Olen pahoillani.. Koeta jaksaa!

Palstalla hurreja? Kysymys teille:
Mikä se sairaus, vaiva, ahdistus, kuppa, syyhy tai ihottuma yms on, joka teille tulee, jos samassa instituutiossa kuten tarhassa, peruskoulussa, lukiossa, amiskessa, yliopistossa, varuskunnassa, terveyskeskuksessa, leikkausjonossa jne on suomalaisia tai mamuja?

Katsos kun he ovat rasisteja, siinä koko homman ydin. Tokihan muita syyttelevät rasisteiksi ja suvaitsemattomiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä kannatan;25665219:
perussuomalaisia nyt ja aina, ainoa puolue joka ymmärtää talousvakavuuden ja tämän laman.

Itse asiassa persfinnit taitaa olla ainoa puolue joka ei ymmärrä valtiontalouden päälle tuon taivaallista. Tai no, vihreät taitaa olla samalla viivalla.

[QUOTE="vieras";25665236]Viimeksi kun kokoomuksen puoluekokous päätti ettei kaksikielisyys olekaan suuri rikkaus, niin heti lähti Kimmo Sasi nöyrästi ja lakki kourassa Stefan Wallinin puhutteluun vannomaan kokoomuksen olevan sittenkin kaksikielisyyden kannalla, vaikka kokoomuksen suuri kenttäväki onkin toista mieltä. Taas iso raha käveli kansan yli.

Miten sitä voi tutustua suomenruotsalaisiin kun he haluavat linnoittautua omiin kouluihin, varuskuntiin ja asuinkortteleihin, eivätkä halua olla suomalaisten kanssa tekemisissä?[/QUOTE]

Tämä on kokoomusjohdon käsitys demokratiasta. :xmas:

[QUOTE="vvv";25665398]Mongerratko sinä yhtä kummallista suomea puhuessasi kuin kirjoitat? Kannattaisi opetella oma äidinkieli ennen kuin moittii muita.

Vinkki: laske ensin virheet omassa kirjoituksessasi.[/QUOTE]

Pakkoruåtsi heiikentää suomalaisten taitoa puhua suomea. Ehdotan pakkoruåtsista vapautuvien oppituntien lisättävän suomen opetukseen.

[QUOTE="Hah";25665588]Persut täällä taas uhoaa ja moittivat Kokoomusta (en tietty ihmettele), mutta äänestivät kuitenkin Niinistöä pressaksi.

Voi voi mitä epäjohdonmukaisuutta.[/QUOTE]

Taatusti sitä pedofiiliä ei äänestetty vaan jäätiin kotiin! Melkein puolet jätti äänestämättä kehäkolmosen ulkopuolella.

[QUOTE="Vieras";25665593]Pakkoruåtsi heiikentää suomalaisten taitoa puhua suomea. Ehdotan pakkoruåtsista vapautuvien oppituntien lisättävän suomen opetukseen.[/QUOTE]

Olen ihan samaa mieltä. Tosin mä luulen, että nämä tapaukset ovat toivottomia.

Yliopilas Heinäluoman (sdp) ollessa valtiovarainministerinä Suomi velkaantui huimaa vauhtia ja ala-asteen opettaja Urpilainen (sdp) panee Suomen selvitystilaan muutamassa vuodessa.

Itse asiassa Heinäluoman aika oli pitkästä aikaa ensimmäinen ja viimeinen jolloin valtion velka pieneni. Porvarihallitus söi sen minkä edelliset hallitukset saivat säästettyä.

Yhteistyössä