Minkä arvoinen häälahja mielestänne sopiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesähäihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesähäihin

Vieras
heips,

Ajattelin, että tältä palstalta löytyy varmaan kokemusta häissä käymisestä ja myös niiden pitämisestä. Olen menossa kesällä mieheni kanssa työkaverini häihin. Olen tuntenut hänet vasta vähän aikaa ja nyt pitäisi hommata lahja häihin. Heillä on lahjalista Sokoksella ja lisäksi keräävät rahaa matkaan. Haluaisin valita jotain tuolta lahjalistalta, jolla on pääosin astioita, mutta kaikki ovat aika kalliita, ja jotenkin tuntuu hölmöltä antaa lahjaksi joku yksi kuppi tai lautanen.

Eli kysymys kuuluu: Mikä on mielestänne sopiva summa laittaa työkaverin lahjaan? Perheessämme ei paljon ole ylimääräistä käytettävissä, mutta en haluaisi myöskään vaikuttaa pihiltä. ja kun tuolta lahjalistalta jotain valitsee, saajat tietävät varmasti, minkä hintaisesta lahjasta on kyse. Muita työkavereita ei ole juhliin tulossa, joten kimppalahjakaan ei tule kysymykseen.

Kyllä he ovat listaa laatiessaan jo tienneet mitä ne tavarat maksavat. Onko listalla muuta kuin astioita? Esim. pyyhkeitä jne. Mitkä sopisivat teidän kukkarollenne ? Tunnettako muita vieraita joiden kanssa voisitte ostaa kimpassa? Jos siellä joku muukin pähkäilee samaa kuin te.

Emme valitettavasti tunne muita häihin tulijoita, joten ei ole mitään hajua muiden lahjoista. Listalla on tosiaan vain astioita, joista kalleimmat lähes 300 euroa kpl, halvimmat noin 20 euroa kpl.

minusta sellainen lahja, joka sopii antajan budjettiin on hyvä. en minä itse ainakaan omissa häissä odottaisi, että jokainen tuo vähintään 50euron arvoisen lahjan, tärkeämpää on, että tulevat häihin kuin se mitä sinne tuovat.

itse saattaisin katsoa jotain hääparin tyyliin sopivaa juttua sen lahjalistan ulkopuolelta. mutta jos ei tunne hääparia hirveen hyvin niin sitten se onkin vähän vaikeampaa.

meillä kans häät tänä kesänä ja kun katselin hääparin lahjalistaa stockmannilla niin aikas kallista tavaraa toivovat... tosin oli siellä vähän huokeampiakin joukossa, olivat varmaan ajatelleet meitä lapsiperheitä kun olivat ne laittaneet myös listalle :D

mutta siis työkaverille/miltei tuntemattomalle veisin noin 30 euron arvoisen lahjan. läheiselle sitten siitä ylöspäin, riippuen että mitä tarvitsevat ja mitä semmosta sopivaa sattuu löytymään ;)

Kyllä minä pidän 50e kahdelta aikuiselta aika köyhänä. Yritän itse ajatella niin että parille jäisi vielä tarjoilujen jälkeen vähän lahjaarahaakin.Itse menin naimisiin viime kesänä ja tarjoilu, vaikka oli tosi edullinen, kustansi 28e/ hlö. Ilman juomia.Ja me asutaan sentään tosi maalla, kaupunkiseudulla hinnat ovat ihan erit. Eli useimmiten tuo 50e kahdelta aikuiselta ei kata edes hääparin teidän syömisestä maksamaa summaa, puhumattakaan jos lapset ovat vielä mukana. Häiden järjestäminen ei ole halpaa ja vaikkei hääparin takoitus varmasti ole rahastaa niin olisi mukava että vieraiden lahja kattaisi edes heidän syömisensä. Perhetutulle lapsuudenkaverille, jonka kanssa en juurikaan ole tekemisissä, vietiin 100e, meitä siis kaksi aikuista ja silloin 6 kk vauveli joka ei tarjoiluja nauttinut kuin tissibaarissa.Näin minusta, eikä meilläkään todellakaan paljon ylimääräistä ole. Mielummin olen kuitenkin menemättä,etenkin vieraampien häihin,kuin nuukailen.

Yhteistyössä