Minkä arvoisen lahjan lapsenne vie kavereille/päiväkotikavereille syntymäpäiville?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Meille on nyt alkanut 2 lapselle tulla noita kaverisynttärikutsuja oikein olan takaa ja mietin että millaisia lahjoja pitäisi viedä. Yhden hyvän kaverin synttäreille lapset vei littles pet shop paketin jossa oli 2 eläintä ja tarvikkeita, olikohan jotain 7e pintaan. Mutta tuo alkaa olla kyllä aika maksimi mitä voidaan laittaa kavereiden lahjoihin kun pienituloisia ollaan. Onko siis ok viedä vaikkapa n. 5e lahja vai voiko siitäkin joku loukkaantua?

Noin 10 euroa. Joskus kyllä lahja on maksanut vaikkapa vain euron, mutta on arvoltaan yli 10 ?; mä pengon aina alekorit yms :)

Just ostettiin tytön eskarikaverille paketti missä oli 2 petshoppia ja jotain sälää, lisäksi ostin tarra-arkkeja muutaman.

5-12e. Monesti ostan jemmaan alekoreista kaikkea ja niitä kun kivasti yhdistelee saa hienoja lahjoja :) KIvempi laittaa sille spesiaali kaverille sitten joku toivottu ja ehkä kalliimpi :)

Kertokaa vielä 2 -vuotiaan äitille, että mitä sieltä alelaareista kannattaa haalia? Kyllä mäkin niitä kattelen, mutten osaa selvästikään sillä silmällä tsekata, että sieltä tarttuisi jotakin järkevää matkaan.

lapsi päättää itte, mutta yleensä enintään 10e on mennyt . itse ostavat omille kavereilleen lahja.
On muuten muutama kaveri sanonut kun on pojat sanoneet että näin pinetä ja halpaa toin , että parasta on kun itte tulit.

Arviolta lahjaan menee 10-20?.

lähempänä on kuitenkin tuota 10?:a. Kortti tehdään monesti itse, mutta kyllä ostoversioitakin tulee joskus hankittua. Samoin ne pakettikassit kierrätetään, mutta joskus tarvitsee ostaa uusi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaa vielä 2 -vuotiaan äitille, että mitä sieltä alelaareista kannattaa haalia? Kyllä mäkin niitä kattelen, mutten osaa selvästikään sillä silmällä tsekata, että sieltä tarttuisi jotakin järkevää matkaan.

Noh, mä ottaisin sellaista ajatonta peruskamaa. Lelumuoti rullaa eteenpäin, mutta tietyt jutut pysyvät. Noin pienillä voisi tänä kesänä/syksynä esim. hiekkaleluja ottaa alesta varastoon. Värityskirjat, puuvärit, satukirjat, lautapelit (tosin varmaan useimmiten kalliimpia kuin 5 ?), palapelit, elokuvat...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Olen pitanyt maksimina n 20-25 e. Nyt oli poikkeus kun poika meni parhaimman kaverinsa synttareille ja ostettiin 40 e lahja.

20-25e PÄIVÄKOTIkaverin lahjaan on kyllä melkoisesti :o Meillä on ollut 10-15e.

Toukokuussa oli neljät synttärit KUMMALLAKIN käytävänä. 8 x 20 erkkiä olis jo vanha mummotonni pelkkiin lahjoihin! Ovat vieneet esim. Legoja, Littlest Pet Shop -juttuja yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä otan tarra-arkkeja, kyniä yms piirustusjuttuja, hiuslenksuja ja pinnejä, pikkuautoja, Barbeja, pieniä legopaketteja, jne.

Yhteistyössä