Minkä auton näistä ottaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Mun yks automyyjätuttu sanoi, että alle kymppitonnin ei autoa saa... mutta korjaamolla seisovan ajopelin kyllä.

Näin ehjä joskus muinoin markka-aikaan. Eletään nyt kuitenkin tätä päivää ja euroaikaa. 10000 euroa about 60000 markkaa ja tuolla summalla irtosi jo ennen muinoin iha kelpo kaara!

Alkuperäinen kirjoittaja rav4:
Kyllä mä avensiksen ottaisin. Mutta eikö kandeisi katella hieman vähemmän ajettuja? Tuo kakkosella alkava kilometrimäärä bensiinikäyttöisessä on aika huono juttu.
Merkki on kylläkin laadukas ja hyvä, Toyotia meilläkin aina ollut, eikä tarvitse kuin renkaita (+öljyjä ja suodattimia) vaihtaa.

Eihän 200tkm ajettu auto ole vielä paljon ajettu!
Mutta jos haluaa pitemmän aikaa käyttää niin kannattaa toki ottaa alle 200tkm ajettu auto niin ei tartte heti vaihtaa...

Mutta tosiaan kyllä tojota kestää...
Meillä Carina E jolla on ajettu kohta 550tkm ja ei oo tarttenu laittaa mitään... :)

Mun yks automyyjätuttu sanoi, että alle kymppitonnin ei autoa saa... mutta korjaamolla seisovan ajopelin kyllä.

Meillä on ollut kaikki autot max 4000e ja hyvin pelittäneet.
Viimeisin maksoi 2200e ja on todella hyvä =)

Selittäköhän asiaa mitenkään, jos kerron, että oli Mersumyyjä ;)

Tästä tulikin mieleen yks toinen autokauppa, kun tuttu meni ja halus ostaa hyvän ja halvan auton niin myyjä vastas: ai rouvalle tuleekin sitten kaksi autoa...

Seuraavat ovat alle 200 tkm. ajettuja ja ensimmäiset parikymmentä lähtevät alle neljään tonniin tinkaamalla. Hullu maksaa 4000 yli 200 tkm. ajetusta.
http://www.nettiauto.com/toyota/yaris/?show_search=1&mileageTo=195000

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
en ottaisi sitä yarista, jos työmatka pääsääntöisesti motaria. Pieni kone, huono kiihtyvyys ja jää siten helposti jalkoihin. Pikkuautot kiikkeriä kovissa nopeuksissa ja talvella taas ongelmana se, että kevyt auto nousee sen loskan päälle. Mulla oli aikanaan opel corsa ja musta se oli kamala ajaa talvella.
Mä ottaisin corollan, mutta carina noista vihtoehdoista.

Mulla on Yaris enkä tunnista noita "ongelmia" Kiihtyy ihan hyvin kun osaa ajaa, litran kone on yllättävän pirteä eikä ole ollut talvellakaan ongelmia ja ajan paljon.
Koskaan en ole jäänyt jalkoihin, päinvastoin, hyvin pystyy ohitteleenkin.
Bensankulutuskin on todella pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
en ottaisi sitä yarista, jos työmatka pääsääntöisesti motaria. Pieni kone, huono kiihtyvyys ja jää siten helposti jalkoihin. Pikkuautot kiikkeriä kovissa nopeuksissa ja talvella taas ongelmana se, että kevyt auto nousee sen loskan päälle. Mulla oli aikanaan opel corsa ja musta se oli kamala ajaa talvella.
Mä ottaisin corollan, mutta carina noista vihtoehdoista.

Mulla on Yaris enkä tunnista noita "ongelmia" Kiihtyy ihan hyvin kun osaa ajaa, litran kone on yllättävän pirteä eikä ole ollut talvellakaan ongelmia ja ajan paljon.
Koskaan en ole jäänyt jalkoihin, päinvastoin, hyvin pystyy ohitteleenkin.
Bensankulutuskin on todella pieni.

Ja mulla on ollut aikoinaan pari Micraa ja ne kulki lumessa kuin peto. Ja isojen autojen ohi mentiin moottoritiellä että huiskis vaan.....

Nyt on auto pihassa, tähän paikalliseen liikkeeseen tuli tänään -97 Carina E farkku, ajettu vain 186 tkm ja todella siisti sisältä ja päältä :) Ilmastointi, sähkölasit ja aluvanteet löytyvät, hinta saatiin tingittyä tasan 5000 euroon. Me menimme heti katsomaan ja koeajamaan ja teimme kaupat. Eiköhän tällä nyt ajeta jokunen vuosi.

Tuo ensimmäisen viestini Avensis oli muuten samassa liikkeessä, mutta eräs Toyota-huollossa työskennellyt tuttumme oli Carinan kannalla. Joten päädyimme siihen, vaikka onkin vanhempi. Airbagit löytyvät sekä kuskille että matkustajalle, abs-jarrutkin on.

Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Avensiksen ottaisin.
Vaikka tykkään pikkuautoista, niin oon alkanut ajattelemaan turvallisuutta ja isommalla autolla on aina turvallisempi kyyti, kuin pienellä.
Ja kun vielä moottoritietä ajelet.
:)

Ei iso auto ole aina automaattisesti turvallisempi kuin pienempi. Ja moottoritiellä kyllä mieluummin ajaa pienellä autolla (tai isommallakin) kuin maantiellä kun onhan moottoritie sentään 8 kertaa tavallista maantietä turvallisempi.

Yhteistyössä