Minkä hintaisi lahjoja ostatte kummilapsille jouluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lissu

Vieras
Mä mieluusti ostaisin jotain vähän "parempaa" lahjaksi mutta kun meillä on 6 kummilasta ja 2 muuten vaan kelle täytyy ostaa niin ei voi kauhean kallistaa millään ostaa. 10-20e haarukkaan menee.
(Ja tietty 2 omaa lastakin.)
Nyt olen ostanut jo etukäteen 3 lapselle lahjat kun olen alesta löytänyt, mutta vielä olisi siis 5 löydettävä :/ suht koht edullisesti.

Lisään vielä että yhdelle lapselle löysin muumi-pelin, 9.90. Toiselle merirosvoastiasetin 5e ( Prisman halvoilta päiviltä), 1 vauvalle vaatekerran Lindexin alesta.

Yleensä yritän löytää jotain 20? seutuihin, 25? aikalailla maximi. 3 omaa kummilasta ja 1 miehen kanssa yhteinen.
Joulun jälkeisille alemyynneille on myös kiva jättää vähän rahaa, että ei huvita kaikkia "tuhlata" joululahjoihin.
Kummilasten vanhemmilta kyllä aina kysyn (tai sitten lapsen sisaruksilta) mitä toivoo tai mikä voisi olla kiva. Eli pyrin ostamaan aina jotain tarpeellista tai kivaa juuri sille lapselle eikä vain sitä mikä on sopivan halpaa ja olisi minusta kiva.

Tää onkin hyvä aihe kun mä mietin jopa sellasta asiaa että jospa en edes ostais kummilapselle lahjaa, koska mua ei kutsuttu edes lapsen synttäreille (lahjan kyllä toimitin), ja muutenkaan en ole saanut lainkaan olla lapsen kanssa, tarkoitan hoitaa tms. koskaan, mutta lahjoja kuitenkin odotetaan aina, ihan kuin olisin pelkkä lahja-automaatti. Tässä ajatuksena olisi vähän näpäyttää lapsen äitiä, ei lasta, että jospa ymmärtäisi mistä kummiudessa oikeasti on kyse. Ja lapsi on vielä niin pieni ettei edes tiedä keneltä mitäkin lahjoja saa, ja äitinsä ostaa aina muutenkin suunnilleen lelukaupat tyhjiksi joulun aikoihin, eli lapsi ei siitä kärsisi ellen lahjaa ostaisi. Mutta mitä mieltä te olette, olenko lapsellinen?

Meillä on 5 kummilasta ja 4 omaa. Mä olen sitä mieltä, että kummit ei ole niitä kaikkein kalleimman toiveen toteuttajia. Vanhemmat itse ostakoon omilleen ne halutuimmat ja ehkä kalliitkin lahjat.

Toki kaikkia kummilapsia muistetaan synttäreillä ja jouluna, mutta OMA on oma ja kummilapsi vaan kummilapsi =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää onkin hyvä aihe kun mä mietin jopa sellasta asiaa että jospa en edes ostais kummilapselle lahjaa, koska mua ei kutsuttu edes lapsen synttäreille (lahjan kyllä toimitin), ja muutenkaan en ole saanut lainkaan olla lapsen kanssa, tarkoitan hoitaa tms. koskaan, mutta lahjoja kuitenkin odotetaan aina, ihan kuin olisin pelkkä lahja-automaatti. Tässä ajatuksena olisi vähän näpäyttää lapsen äitiä, ei lasta, että jospa ymmärtäisi mistä kummiudessa oikeasti on kyse. Ja lapsi on vielä niin pieni ettei edes tiedä keneltä mitäkin lahjoja saa, ja äitinsä ostaa aina muutenkin suunnilleen lelukaupat tyhjiksi joulun aikoihin, eli lapsi ei siitä kärsisi ellen lahjaa ostaisi. Mutta mitä mieltä te olette, olenko lapsellinen?

Oletko sä kysynyt lasta hoitoon?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Meillä yksi kummityttö ja lahja on noin 70e.

Onpa kallis!! Minkä arvoisia lahjoja omille lapsillenne ostatte?

Yleensä ostetaan esim vaatteita kummitytölle.
Viime vuonna ostettiin kummitytölle Hello Kitty pussilakana+tyyniliina, Hello Kitty pyyhe, 2 Hello Kitty paitaa, Hello Kitty alushousuja 3kpl ja Hello Kitty pinnejä ja ponnareita.

Ostetaan aika paljon lahjoja omille lapsille, mutta tykätään hemmotella lapsia jouluna.
Meillä ei osteta leluja muuten kuin jouluna.
Rahaa menee aika paljon omien lasten lahjoihin.

Muoks: eikä myöskään kaikki ole leluja mitä saavat lahjaksi, on myös vaatteita,pussilakanoita ja vaatteita.

Yhteistyössä