Minkä hintaisi lahjoja ostatte kummilapsille jouluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää onkin hyvä aihe kun mä mietin jopa sellasta asiaa että jospa en edes ostais kummilapselle lahjaa, koska mua ei kutsuttu edes lapsen synttäreille (lahjan kyllä toimitin), ja muutenkaan en ole saanut lainkaan olla lapsen kanssa, tarkoitan hoitaa tms. koskaan, mutta lahjoja kuitenkin odotetaan aina, ihan kuin olisin pelkkä lahja-automaatti. Tässä ajatuksena olisi vähän näpäyttää lapsen äitiä, ei lasta, että jospa ymmärtäisi mistä kummiudessa oikeasti on kyse. Ja lapsi on vielä niin pieni ettei edes tiedä keneltä mitäkin lahjoja saa, ja äitinsä ostaa aina muutenkin suunnilleen lelukaupat tyhjiksi joulun aikoihin, eli lapsi ei siitä kärsisi ellen lahjaa ostaisi. Mutta mitä mieltä te olette, olenko lapsellinen?

Oletko sä kysynyt lasta hoitoon?

No minä kyllä tekisin just niinkuin meinasit, jätä vaan se lahja väliin. Kyllä kummiuteen kuuluu niin paljon muuta kuin pelkät lahjat

Alkuperäinen kirjoittaja lapin mamma:
Tää onkin hyvä aihe kun mä mietin jopa sellasta asiaa että jospa en edes ostais kummilapselle lahjaa, koska mua ei kutsuttu edes lapsen synttäreille (lahjan kyllä toimitin), ja muutenkaan en ole saanut lainkaan olla lapsen kanssa, tarkoitan hoitaa tms. koskaan, mutta lahjoja kuitenkin odotetaan aina, ihan kuin olisin pelkkä lahja-automaatti. Tässä ajatuksena olisi vähän näpäyttää lapsen äitiä, ei lasta, että jospa ymmärtäisi mistä kummiudessa oikeasti on kyse. Ja lapsi on vielä niin pieni ettei edes tiedä keneltä mitäkin lahjoja saa, ja äitinsä ostaa aina muutenkin suunnilleen lelukaupat tyhjiksi joulun aikoihin, eli lapsi ei siitä kärsisi ellen lahjaa ostaisi. Mutta mitä mieltä te olette, olenko lapsellinen?

No minä kyllä tekisin just niinkuin meinasit, jätä vaan se lahja väliin. Kyllä kummiuteen kuuluu niin paljon muuta kuin pelkät lahjat

Mutta jos ei ole edes kysynyt hoitoon? Minä olen kysynyt yhden ainoan kerran kummilta hoitoapua kun olen sen luonteinen ihminen etten kehtaa muita vaivata...Eri asia jos itse tarjoutuu niin silloin olen innoissani antanut.

Meillä on kaksi kummilasta ja lahjat ovat jouluna ja synttäreinä n. 20-25?/lapsi. Minusta vanhempien kuuluu ostaa ne kalliimmat tarpeet, kummit ja muut voivat sitten ostaa "lisälahjat". Näin on myös omien lasten osalta eli me ostamme itse ne kalliit toiveet ja kummeilta pyydetään n. 20?:n lahjat (jos kysyvät vinkkiä)

Riippu kummilapsesta ja riippuu rahatilanteesta. Kalleimmillaan olen ostanut 150 ?:n lahjan per vejeni lapsi (kummilapsia). Ei verisukulaiselle, n. 25 ? lahja. Jos on paljon menoja joulun alla, saavat sukulaiskummilapsetkin 20 - 30 ? arvoisen lahjan kukin.

5 kummilasta, ja AHDISTAA. mä rakastan antaa lahjoja, mutta tänä jouluna on omillekin (3) vaikea saada edes muutamaa lahjaa. että en tiedä, en todellakaan.. :(

Voisiko kirppareilta löytää jotain?

Mutta jos ei ole edes kysynyt hoitoon? Minä olen kysynyt yhden ainoan kerran kummilta hoitoapua kun olen sen luonteinen ihminen etten kehtaa muita vaivata...Eri asia jos itse tarjoutuu niin silloin olen innoissani antanut.

No asia on okeastaan niin että tän naisen toinen lapsi(joka ei siis ole mun kummilapsi) suurinpiirtein asui meillä joka viikonloppu kun oli pieni, kun äiti halusi baanalle, ja kun toinen lapsi syntyi jolla oli eri isä kuin isommalla lapsella, niin ei tää nainen enää uskaltanut mennä minnekkään kun pelkäsi että mitä mies siitä sanoo jos lapsi koko ajan hoidossa, ja oli siis pienen kanssa koko ajan kahdestaan kotona ja lapsesta tulikin tosi arka muita aikuisia kohtaan mitä tulee hoitoon jäämiseen jne. Eli ei, en ole edes pyytänyt tästä syystä lasta koska tiedän ettei äitinsä häntä olisi antanut tai sitten lapsi olisi alkanut kaipaamaan äitiään hetimiten.. Mutta tosiaan, lahjat ovat aina kelvanneet oikein hyvn ja lapsen äiti niitä aina odottaa että kiikutetaan selkä vääränä, ja minä olen vielä se ns. ostokummi koska 2 muuta olivat sylikummeja ja minä se kolmas.

No asia on okeastaan niin että tän naisen toinen lapsi(joka ei siis ole mun kummilapsi) suurinpiirtein asui meillä joka viikonloppu kun oli pieni, kun äiti halusi baanalle, ja kun toinen lapsi syntyi jolla oli eri isä kuin isommalla lapsella, niin ei tää nainen enää uskaltanut mennä minnekkään kun pelkäsi että mitä mies siitä sanoo jos lapsi koko ajan hoidossa, ja oli siis pienen kanssa koko ajan kahdestaan kotona ja lapsesta tulikin tosi arka muita aikuisia kohtaan mitä tulee hoitoon jäämiseen jne. Eli ei, en ole edes pyytänyt tästä syystä lasta koska tiedän ettei äitinsä häntä olisi antanut tai sitten lapsi olisi alkanut kaipaamaan äitiään hetimiten.. Mutta tosiaan, lahjat ovat aina kelvanneet oikein hyvn ja lapsen äiti niitä aina odottaa että kiikutetaan selkä vääränä, ja minä olen vielä se ns. ostokummi koska 2 muuta olivat sylikummeja ja minä se kolmas.

Mikä ihmeen ostokummi?? Ikinä kuullutkaan, ja miten kaks voi olla sylikummina samalle ? Ja miten se sylikummius poistaa muistamis"velvoitteen" ?

Mikä ihmeen ostokummi?? Ikinä kuullutkaan, ja miten kaks voi olla sylikummina samalle ? Ja miten se sylikummius poistaa muistamis"velvoitteen" ?

Mulla meni kans ihan ohi. Ja muutenkin jäi vähän sellainen kuva että ko. ihminen olettaa miten äiti toimisi muttei ole edes itse kysynyt..

sukulais kummilapset saa 30-150? lahjat, riippuu mitä toivoo. Muut kummilapset saa 10-15?
lahjat. Kummilapsia on yhteensä minulla 10 ja muita läheisiä sukulaislapsia 6. Monille kerään astioita, Teemaa jne. niin saa edullisesti lahjan ja siihen mukaan jotkut sukat, suto tms. pieni lelu. Pyrin aina ostamaan jotain järkevää tai hyödyllistä, toiveitakin pyrin kuuntelemaan..

saa jo kivan lahjan, ja jos ei keksi lahjaa niin antaa sitten vaikka rahana aivan. Mielestäni tuolla lahjan arvolla ei ole mitn merkitystä, vaan tärkeämpää on että muistaa :)

itsekkin pidämme n.20e lahjaa ihan kohtuu hintaisena!

En tosiaan mittaisi lahjan arvoa rahassa, jos mulla olis kummilapsi! Mutta kun ei ole, niin ei voi ostellakaan mitään.. :/ Omille kun ei viitti määräänsä enempää ostaa.. :whistle:

Meillä on 6 kummilasta ja lahjojen arvo pyörii jossain 10-25 Euron paikkeilla. Yhdelle ostin hupparin ja värityskirjan, toinen saa puseron ja suklaata, kolmas muumi kausimukin ja suklaata, neljäs legopaketin ja sukat. Kahdelle on vielä lahjat ostamatta. Ovat ne vaikeimmat kun ovat jo teinejä.