Minkä ikäinen lapsi saa itse päättää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mii"

Vieras
että suostuuko menemään etävanhemmalleen tapaamisviikonloppuina? Ystäväni lapset 5 ja 11v joutuvat pakolla menemään kun on oikeuden päätös asiasta. Milloin heidät on kannettu sosiaaliviranomaisen puolesta autoon ja milloin mitäkin! Lapset ovat toistuvasti kertoneet eri tahoille etteivät tahdo mennä mutta jopa lastensuojelu tuntuu pelkäävän tuota viheliäistä väärin perustein annettua (henk.koht, mielipide) oikeuden päätöstä.
Eikö jossain vaiheessa tule ikä jolloin lapsi saa itse päättää? Vai kestääkö tuota kamaluutta täysi-ikäiseksi asti?

Mulla olis joku muistikuva, että 12 vuotta olis ikäraja. Tai ainakin siinä, että sillon lapsi saa sanoa oman mielipiteensä kumman luona asuisi (ei kuitenkaan välttämättä toteuteta). Mutta en siis ole varma tuosta.

[QUOTE="mii";27128954]että suostuuko menemään etävanhemmalleen tapaamisviikonloppuina? Ystäväni lapset 5 ja 11v joutuvat pakolla menemään kun on oikeuden päätös asiasta. Milloin heidät on kannettu sosiaaliviranomaisen puolesta autoon ja milloin mitäkin! Lapset ovat toistuvasti kertoneet eri tahoille etteivät tahdo mennä mutta jopa lastensuojelu tuntuu pelkäävän tuota viheliäistä väärin perustein annettua (henk.koht, mielipide) oikeuden päätöstä.
Eikö jossain vaiheessa tule ikä jolloin lapsi saa itse päättää? Vai kestääkö tuota kamaluutta täysi-ikäiseksi asti?[/QUOTE]

Mulla sellainen mielikuva että 12 vuotta täyttäneen lapsen milipide otetaan jo vakavammin huomioon.

ihan uteliaisuuttani kyselen että miksi he eivät halua mennä?

No ehkäpä ensi vuonna ainakin toisella helpottaa... Mitenhän tuo pienempi :/
Etävanhempaa ei kiinnosta lapset.Haluaa heidät luokseen vain kiusatakseen ystävääni. Ei ruoki kunnolla, ei hanki mitään tekemistä. On psykoottinen tausta josta vanhemmalla lapsella pahat mielikuvat ja muistot. Pesumahdollisuudet olemattomat (ei suihkua). Lapset sanoo että siellä haisee. Vähättelee lapsia ja tekee heille henkisesti kiusaa. Epäilen ettei jää henkiseksi väkivallaksi.
Vierestä katsoen olo on turhautunut ja voimaton. On kauheaa kun lapsia ei kuulla.