Minkä ikäinen lapsi yötä yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehdäkö ilmoitus vai ei :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sit kun lapsesta siltä tuntuis että uskaltaa jäädä. Kaverin kans voisin jättää ehkä 10v, kaksin tai jos vanhempia sisaruksia kotona. Itse olin lapsena arka ja mua pelotti vielä 16v:kin.

Mun neropatti kaveri on jättänyt lapsensa kuusivuotiaasta asti yksin kotiin yöllä, on nääs töissä muutaman tunnin. Ei paljon päätä pakota. On sillä vanhempikin lapsi, mutta se harvemmin on öisin enää kotona.. eli se nykyisin 7v on yleensä yksin yöllä.
Ihmettelen vaan miksei siihen ole miltään taholta puututtu mitenkään. Ilmeisesti juuri siksi kun nainen sanoo että isompi lapsi on vahtimassa.

Itse en jättäs ala-asteikästä yksin yöllä. Enkä varsinkaan baarin takia.

Itse olin 13 kun ekan kerran jäin yksin yöksi, ja luulenpa, että meilläkin harkitaan tuossa vaiheessa. En kyllä käy baareissa niin, että olisin sitten koko yön poissa kotoa.

Mun ekaluokkalainen oli eilen ekaa kertaa yksin kotona. Päivällä tunnin verran kun me muut kävästiin lähikirppiksellä. Sinä aikana soitti mulle kaksi kertaa, tokalla kerralla kysy jo että joko kohta tuutte.. Ei tulisi mieleenkään jättää yöksi yksin kotiin vielä tosi moneen vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ups:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
16-vuotiaana jätettiin esikoinen ekan kerran yöks yksin.

Mä asuin jo tuon ikäisenä yksin o.O

No me emme olekaan white trash perheettä :)

Ei tuu tosiaan sullakaan raukkaparalla mieleen et ton ikäsen lähetään opiskelemaan?Joten aika moni muuttaa pois kotoo...Mut hei, ei siinä, se on kiva et opiskelijat on sun mielestä white trashia..... :laugh:

Eli sä luokittelet ihmiset sen mukaan minkä ikäisinä muuttavat pois kotoaan, ootkohan ihan täysjärkinen :o
'

Usienhan nää white trash perheessä kasvaneet muuttaa omilleen 15 vuotiaana ja 16 vuotiaana viimeistään on perheenlisäystä tulossa :)

Itse ollut 6v lähtien vanhempien yövuorot kotona, mutta nykyhysteerisen paapomismenon vuoksi varmaan sellainen 10v olisi ok. Huom tämä riippuu lapsesta, mutta minäpä en kasvatakaan lapsistani arkoja äitin helmoissa roikkujia. Ei siellä omassa kodissa pimeässäkään ole mitään pelättävää. Mulla oli aina pitkin kotia pieniä valoja tosin, osasin käyttää puhelinta eikä puhettakaan että olisin niin tyhmä ollut että esim. herätessäni olisin kaivanut vaikka tulitikut esiin ja leikkinyt, tai lähtenyt pihalle tai...noh, kaikkea tätä mitä nykyajan lapsilta on ilmeisesti melkein mahdotonta odottaa.

Ikinä ei muuten pelottanut, eikä mua olisi kyllä yksin jätettykään jos olisin pelännyt. :)

Eli sä luokittelet ihmiset sen mukaan minkä ikäisinä muuttavat pois kotoaan, ootkohan ihan täysjärkinen :o
'

Usienhan nää white trash perheessä kasvaneet muuttaa omilleen 15 vuotiaana ja 16 vuotiaana viimeistään on perheenlisäystä tulossa :)

Ööh..Mä oon muuttanu omilleni 15 vuotiaana, ammatti on hankittu, elämä ihan hyvin, ikää syksyllä 25, naimisissa ja ensimmäinen lapsi tulossa...
Ootkohan sä kattonu liikaa amerikkalaisia sarjoja ja elokuvia?

Hmm.. jos sä asuisit jossain lapissa ihan maalla niin pakottaisitko teinisi käymään lähilukiota vai saisiko se 16v teini lähteä erikoislukioon vaikka Helsinkiin?

'

Ai jaa, no mä kun oon käsittänyt että ihminen pääsee 15-16vuotiaana opiskelemaan muualle kuin peruskouluun, joten usein tuon ikäinen muuttaa pois kotoa. Tosin en pidä mitenkään white trashina jos joku saa lapsen tuossa iässä.

Onko arvon vieras keksinyt uuden sanan, ui. :D

mikä on white trash perhe?

mulla on ollu tosi paska lapsuus ja todellakin muutin heti ysin jälkeen omilleni.

ja joo tulin raskaaks 17-vuotiaana (täytin18 ennen synytystä) ja mulla on kolme lasta ja sama ukko ja kaikki ihanasti!!! en mä oo paskasakkia vaik mun äiti ja isä on!

Yhteistyössä