minkä ikäinen on vanha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anni

Vieras
Minkä ikäisen naisen iästä on haittaa työn saannissa mielestänne siis jonkin verran? Siis milloin se alkaa:D? Miksiköhän siskolleni mainitaan aina haastattelussa hänen ikänsä että nuoremmat hakijat jne..esim. heillä ei ole noin paljon elämänkokemusta ja työkokemusta josta hyötyä työn haussa. Hän on 40-vuotias. Eli ikään kiinnitetään huomiota. Muutenkin kärsii neljänkympin kriistä:D

Minä en tunne itseäni vanhaksi mutta tuskinpa tunnen ikinä vaikka olisin 89vuotias. Munasarjat lienee ainoat jotka lähivuosina pihahtavat viimeisen kerran mutta onhan noita laastareita. Lisäksi kun en vielä kovin vanhalta näytäkään niin ei moni muukaan usko kuinka vanha jo olen.

Toisaalta, jos aikoo elää vanhaksi niin ei siinä muu auta kuin vanheta. Ja jos ei halua vanheta, pitää kuolla nuorena. Kun nuo ovat vaihtoehdot niin...

Jos mä olisin esimiestehtävissä ja saisin päättää, millaisen ihmisen ottaisin töihin, ottaisin ilman muuta yli nelikymppisen naisen, joka on äiti. Ensinnäkin yli nelikymppisillä, mielellään lähemmäs viisikymppisillä, naisilla on lapset jo tehty ja nekin alkavat olla jo sen verran vanhoja, että lastentaudit ynnä päiväkoti-infektiokierteet on sairastettu. Ei siis tule poissaoloja sairaan lapsen vuoksi. Toisekseen äidit ovat loistavia organisoimaan asioita, pystyvät tekemään monia asioita yhtäaikaa eivätkä panikoi heti, jos joku ei menekään suunnitelmien mukaan. Äidit myös osaavat varautua yllätyksiin hyvin.

Jotenka mun firmassa 40-50 -vuotiaat äidit olisivat ensisijaisia palkattavia :D .