minkä ikäinen teillä käyttää vaatteita kokoa 140?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meidän kolmasluokkalainen käyttää kokoa 140/146. Hän on pitkä ja hoikka, eli 140cm housut alkavat kohta olla lyhyet, mutta edelleen vyötäröstä löysät. Vyöt ovat kova sana hänellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siinä siis se kysymys tulikin.sukulaiseni 6v nyt keväällä eskarin päättävä lapsi käyttää vaatteita kokoa 140-150 ja mun mielestä se tuntu hurjalta. meidän esikoinen on vasta reilu 3 vuotias joten en tiedä mikä koko on ns. normaali 6 vuotiaalle. lapsi on kyllä ylipainoinen ihan selvästi ja olenkin lapsen terveydestä ollut huolissani, koska ei selvästi jaksa liikkua edes yhtä pitkään kun meidän 3v. meidän 3v juoksee pidemmän matkan kun tuo lapsi kävelee. muistelen että itse olisin vasta kymmen vuotiaana ollut tuossa vaatekoossa

10v käyttää tuota kokoa

Lapset on niin erikokoisia. Jos äiti sanoon niin , niin sitten tarvitsee varmaan ko kokoa, varsinkin paidat. Ja tuosta koko asiasta hyvin kuvaa, että mun poika on 13v ja pituuttu 187 cm, pelaa pallopelia ja joukkueen lyhin poika on pari kk vanhempi ja yhä alle 140cm. Ovat koomisen näköisiä vierekkäin seistessään... ;)